بازار کار هوش مصنوعی در رشته های مهندسی معماری و عمران

 بازار کار هوش مصنوعی در رشته های مهندسی معماری و عمران
چکیده این مطلب : انتشار : 1915

آیا هوش مصنوعی جایگاه معماران را در بازار کار آینده خواهد گرفت بازار کار هوش مصنوعی در رشته های مهندسی معماری و عمران عملکرد هوش مصنوعی معماری چگونه است هوش مصنوعی چطور در معماری عمل می کند کاربرد هوش مصنوعی در معماری سایت های طراحی با هوش مصنوعی آموزش هوش مصنوعی معماری و مقاله های در رابطه با هوش مصنوعی طراحی داخلی با هوش مصنوعی چگونه است نرم افزار های هوش مصنوعی معماری تعریف هوش مصنوعی -- Artificial intelligence اینکه هوش مصنوعی آیا می تواند طراحی و دکوراسیون داخلی را به راحتی انجام دهد و چطور این کار را میکند ؟ در آینده معماران چطور می توانند از هوش مصنوعی در جهت مثبت و درآمدزایی پروژه های خودشان استفاده کنند. آموزش های هوش مصنوعی در معماری چگونه است

آیا هوش مصنوعی جایگاه معماران را در بازار کار آینده خواهد گرفت

 بازار کار هوش مصنوعی در رشته های مهندسی معماری و عمران 

 

  1.  عملکرد هوش مصنوعی معماری چگونه است
  2.  هوش مصنوعی چطور در معماری عمل می کند
  3. کاربرد هوش مصنوعی در معماری
  4. سایت های طراحی با هوش مصنوعی
  5. آموزش هوش مصنوعی معماری 
  6. و مقاله های در رابطه با هوش مصنوعی 
  7. طراحی داخلی با هوش مصنوعی چگونه است 
  8. نرم افزار های هوش مصنوعی معماری


تعریف  هوش مصنوعی -- Artificial intelligence

  اینکه هوش مصنوعی آیا می تواند طراحی و دکوراسیون داخلی را به راحتی انجام دهد و چطور این کار را میکند ؟

 در آینده معماران چطور می توانند از هوش مصنوعی در جهت مثبت و درآمدزایی پروژه های خودشان استفاده کنند. آموزش های هوش مصنوعی در معماری چگونه است 

 

 

 

 این روزها همه شما درباره هوش مصنوعی مطالب بسیار زیادی شنیده و خوانده اید و هر بار یک خبر جدید از عملکرد هوش مصنوعی دیده اید

 نرم افزار های هوش مصنوعی را بدانید و یا سایت های هوش مصنوعی 

انسان ها همیشه به دنبال چیز های بهتر هستند . چون صنعت های قبلی نظیر هواپیما و ماشین و موبایل و غیر ، همگانی شده است . و بسیاری از افراد دوست دارند از بقیه جلوتر باشند و همین اتفاق زنجیر وار جلو و جلو تر میرود تا شرکت های پیشرو در تکنولوژی به دنبال اتفاقات و تکنولوژی ها بهتر باشند و حتی بسیاری از تصاویر تخیلی در صنعت هالیوود را به وسیله ای در دنیای واقعی تبدیل کنند،  تا هم بشر از آن استفاده کند و هم منبع پول سازی  برای سرمایه دار ها و سرمایه گذار ها باشد .  تا جایی که امروز به دنیای مجازی متاورس و ویژن پرو اپل و هوش مصنوعی رسیده ایم . و همگام شدن با این سرعت تکنولوژی نیاز است تا شما مطالعات و تحقیقات خودتان را روز به روز افزایش دهید تا از دیگران عقب نیفتید . پس بهتر است تا انتهای مقاله هوش مصنوعی از شرکت تری دی خانی با ما همراه باشید . 

هوش مصنوعی در حوزه مهندسی معماری و عمران 

 امروز میخواهیم در این مقاله هوش مصنوعی درباره حضور هوش مصنوعی در حوزه مهندسی معماری و عمران صحبت کنیم که به راحتی تمام کارهایی که نیاز است تا یک مهندس انجام دهد را به راحتی محاسبه می کند و طراحی های لازم را انجام میدهد.

  • نرم افزار های هوش مصنوعی معماری چیست و چطور کار میکنند 
  • نرم افزار های مناسب رشته عمران و هوش مصنوعی در مهندسی عمران 
  • سایت های هوش مصنوعی در ایران را باید چطور با آنها کار کنیم 
  •  اتفاقاتی که هوش مصنوعی در تمام حوزه ها گذاشته است

 

 فرقی نمی کند شما در حوزه عکاسی باشید یا مهندسی و حقوق ، در تمام این موارد هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند . به عنوان مثال یک نرم افزار هوش مصنوعی به موقع تشخیص میدهد که خواسته شما چیست ،طراحی داخلی یا طراحی نما و یا کانسپت یک پروژه معماری . شما به جای ساعت ها فکر کردن و آزمون خطا، میتوانید در کوتاه ترین زمان به کمک هوش مصنوعی پروژه معماری خودتان را مشاهده کنید کانسپت های بسیار زیاد که با توجه به الگوریتم های هوش مصنوعی طراحی شده و میتواند خواسته های شما را در بین هزاران خواسته تقسیم کرده و به شما در لحظه نمایش دهد .

 

و یا اگر در حوزه عمران فعالیت میکنید . هوش مصنوعی بسیار دقیق تر از یک سیستم دستی و نرم افزاری عمران تصمیم گیری میکند و نتیجه کار را نمایش دهد . 

  • یک مهندس عمران و محاسبات شاید بار ها و بار ها برای طراحی و محاسبات یک سازه به مشکل بخورد .و با خطاهای انسانی یا نرم افزاری مواجه شود .  اما هوش مصنوعی همان خطا را بدون هیچ مشکلی حل کرده و دقیق ترین جواب و بهترین تصمیم را خواهد داد . 

مهم این است که یک مهندس عمران بتواند عملکرد یک نرم افزار و یا سایت بر پایه هوش مصنوعی را یاد بگیرد .  



 مطمئنا این روزها تصاویری از آینده و پیشگویی هایی درباره هوش مصنوعی درباره ایران درباره دولت و کشورهای دیگر دیده اید

 یکی از این موضوعات حضور هوش مصنوعی در طراحی و معماری است

 حتی شما می توانید در سایت های شبیه ساز  بخواهید و برای شما یک ساختمان ۵ طبقه و غیره طراحی کند. البته در سبک های مختلف معماری که شما تعریف کرده اید و حتی ترکیب خط فکری یک معمار و خواسته های کارفرما . حتی میتوانید مشخص کنید چند درصد از خط فکری معمار در طرح لحاظ شود و جند درصد اقلیم و چند درصد هم خواسته های مشتری . جالبه  نه؟ فقط فکر کنید همه در یک تعریف شما به صورت تکست 

 
 

نمونه هایی از سایت های شبیه ساز که بعضی از آنها در ایران فقط با اکانت محدود برای مدتی کار میکنند . 

  • ChatGPT3
  • Midjourney
  • Copy.ai
  • Designfy
  • Huemint
  • Runway
  • Renderforest
  • DALL·E 2
  • Fotor
  • Murf
  • Elai.io

 

 اما نتیجه این اتفاق می تواند یک ساختمان با یک نما باشد. در حالی که شما فقط خواسته های خودتان را تعریف کرده اید و هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم های پیچیده برنامه نویسی شده در آن در لحظه این کار را برای شما انجام خواهد داد . 

میتوانید طراحی بر روی چهره انجام دهید 

و یا صدا گذاری و ادیت ویدیو را با هوش مصنوعی انجام دهید 

و یا میتوانید با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی هایی از تصاویر آینده داشته باشید و درآمد زایی را شروع کنید . 

( هیچ کدام از تصاویر زیر واقعی نیستند و ساخته هوش مصنوعی میباشد  )

 

 

اما روی دیگر هوش مصنوعی در معماری 

آیا این یک نتیجه خوشایند است یا خیر . معماری در هوش مصنوعی به نوعی پختگی و تکامل را هنوز طی نکرده و فعلا در جنبه های تبلیغاتی و پروپاگاندایی قرار دارد که مانند اینترنت بتواند در آینده مانند یک قدرت بزرگ در اختیار و کنترل بعضی کشور ها باشد . 

  • زمانی که بخواهند انسان ها را با اخبارهایی که خودشان ساخته اند هدایت کنند . 
  •  باید ببینیم که آیا معماری یا شبیه سازی می تواند جایگزین این اتفاق شود؟
  • و شاید هم به زودی هوش مصنوعی می تواند تمام کارهای یک انسان را انجام دهد در آینده ای نزدیک 

 هوش مصنوعی آیا در مهندسی موفق می شود یا خیر ؟

هوش مصنوعی نیامده تا چند تا کار فانتزی و هنری و یا مهندسی انجام دهد ، هوش مصنوعی طوری پایه ریزی شده تا بتواند تکامل پیدا کند و حکومت کند . البته باید بدانید حکومت کردن افراد ضعیف در جامعه همانند دوره پادشاهی و برده داری خواهد بود  . 

هیچ تکنولوژی به تنهایی و فقط برای کمک به بشر ساخته نمیشود . در واقع حکومت ها و قدرت های زیادی تصمیم گیرنده هستند و برای چندین سال آینده زندگی بشر نقشه هایی کشیده اند که شما چقدر باید پول پرداخت کنید تا این ربات خدمات لازم را در اختیار شما قرار دهد . و زمانی این اتفاق خواهد افتاد که شما کاملا ً به هوش مصنوعی همانند اینترنت اعتیاد پیدا کرده اید . اگر نه همان ربات، در صورت پرداخت نکردن مبلغ ارزشی برای شما قائل نخواهد بود دوست عزیز . در ساده ترین حالت ممکن مانند شارژ بسته های اینترنت ایرانسل یا همراه اول . شما کامل معتاد به اینترنت هستید  . که حتی از پیامک 80 درصد از بسته خودتان را استفاده کرده اید استرس شما شروع میشود و شما روزانه درگیر این موضوعات خواهید شد

 

سیاست ها و پشت پرده های تکنولوژی و هوش مصنوعی 

همیشه در هر اقدام و تکنولوژی و هر خبر لازم است کمی شک کنید . چرا انسانها به مریخ میروند . در پاسخ میشنوید ، آنها برای مطالعه و نجات انسانها میروند . خب این پاسخ خیلی ساده  و کودکانه ایست که بخواهید باور کنید ، پشت پرده برنامه های آنها و حتی  برنامه های سیاسی آنها میتواند دود از سر شما بلند کند  .هیچ اتفاقی برای آینده و فقط برای فرهنگ سازی و کمک به بشر ساخته نشده است .

 با اینکه خیلی از شماها در شبکه های اجتماعی در مقابل خبر سفر انسان به مریخ  کامنت میزارید که به جای مریخ همین زمین را آباد کنید ،در حالی که حرف شما به اندازه پشیزی برای آنها ارزش ندارد . مهم آن هدف و رسیدن به قدرت فوق العاده است که دلیل آن هم در ابتدای مقاله توضیح داده ایم . زیاده خواهی بشر و علاقه سرمایه دار ها به بهترین ها . و تکنولوژی و اجازه آن هم برای مدتی دست افراد خاصی قرار گرفته .و سپس باز هم تکنولوژی جدید .  

حتی کره زمین ، همین فردا هم نابود شود . سفر و سفینه فضایی  فقط برای پولدار ها و افراد سیاسی جا دارد نه برای  همه مردم . 

و این نگاه ارباب برده و نگاه بالا به پایین و نژاد پرستی همیشه و حتی شدید تر از گذشته در جهان به صورت زیر پوستی به روند خودش ادامه میدهد .

پس شما برده و مصرف کنند هستید در مقابل علم و تکنولوژی . و از طرفی  ایران از کشور هایی بوده که به دلیل تامین شدن بودجه های کشور با برنامه نفت ، در طول سالها به هیچ عنوان بر روی مسائل و مطالعات و اختراعات و تحقیقاتی هزینه ای نکرده و به همین دلیل دانشگاه ها بار علمی ندارند،  فقط دانشجوها پروژه ها را برای نمره تحویل میدهند و پایه و اساس علمی و مطالعاتی وجود ندارد .و دانشجو باید بعد از دانشگاه خودش به صورت جداگانه با تهیه آموزش های کاربردی از نرم افزار های معماری خودش را برای کار در دفاتر معماری آماده کند ، در غیر این صورت ، فقط با مدرک دانشگاهی در هیچ دفتر معماری نمیتواند مشغول به کار شود  

 

آیا هوش مصنوعی بازار کار مهندسی را خراب خواهد کرد ؟ 

 اگر به این شکل نگاه کنیم پس بهتر است به چند سال قبل برگردیم زمانی که تازه نرم افزارهای مهندسی به وجود آمده بودند

 نرم افزارهای معماری جای طراحی دستی و اسکیس های خسته کننده را گرفت ، اما جایگاه معمار را خیر.

  •  در گذشته طرح های خسته‌کننده داشتیم اما امروز می‌توانیم پروژه‌ها را با نرم افزار های سه بعدی از زاویه های مختلف به صورت سه بعدی بررسی کنیم و خیلی سریع تر به نتیجه و کانسپت های حرفه ای و اجرایی برسیم 

 در گذشته نیاز بود شما با انواع رنگ در حوزه معماری آشنا شوید و و با تعداد زیادی از مداد رنگی و ماژیک سایه های مختلف را برای پروژه های خودتان ترسیم کنید .

 

اما امروزه نرم افزار های معماری و موتورهای رندر به راحتی می توانند از زاویه های مختلف نور و رندر مناسب را به شما تحویل دهند و این کار سرعت کار شما را بالا برده و خواسته‌های کارفرما را بهتر جوابگو هستیم و بازار کار کم کم از طرح های مداد و ماژیک و راندو و اسکیس فاصله خواهد گرفت و هیچ کارفرمایی برای طرح های با مداد و ماژیک مبلغی پرداخت نمیکند ،چون نمیتواند پروژه را از زاویه های مختلف و با متریال واقعی مشاهده کند و طرح ها ی مداد فقط به صورت کانسپت خواهد بود . اما هوش مصنوعی میتواند همان طرح های دستی شما را فقط با توجه به خواسته ای که تایپ کرده اید و حتی جهت نور و متریال و خواسته های کار فرما و حتی موقعیت زمین ، بررسی کرده و در مقابل طرح های بسیار زیادی را برای شما آماده کند تا آنها را سه بعدی کنید .

 اما باید بدانیم که هوش مصنوعی می‌تواند به شما در انجام پروژه ها و سرعت کار کمک کند اما نمی تواند جایگاه فرد را بگیرد .

حتی اگر جایگزین هم شود باز هم هنوز زمان زیادی تا مسیر مانده است

آیا هوش مصنوعی و ربات ها باعث بیکار شدن افزاد میشوند 

 

ربات ها با هوش مصنوعی فرق میکند ، در واقع هوش مصنوعی نوعی عملکرد الگوریتم ها برای یک برنامه ریزی تهیه شده است و هر بار قابلیت تکمیل کردن خودش را دارد و تصمیم گیری بر اساس رشته های عصبی از کد نویسی های رایانه است . حال ما ربات ها را ساخته ایم و میتوانیم با استفاده از یک اهرم یا سنسور آنها را حرکت داده یا جا به جا کنیم . اما میتوانیم قابلیت هوش مصنوعی را روی آنها پیاده سازی کنیم . این بار رباط خودش برای انجام کار تصمیم گیری میکند بدون دخالت انسان . و اگر خطا و مشکلی در یک خط تولید رخ دهد باقی رباط ها متوجه شده و به روش تکراری فقط کار خودشان را انجام نخواهند داد  . و امکان دارد درآینده آنها قابلیت تکثیر خودشان را داشته باشند . البته این حوزه از میدان دادن با آنها باز به انسان ها و خلاقیت آنها و حس کنجکاوی آنها بر میگردد 

 حوزه هوش مصنوعی نه در مهندسی بلکه در تمام رشته ها و صنعت نفوذ پیدا می کند ،همانطور که ربات ها در کارخانه ها هستند. آیا می توانیم بگوییم چرا ربات ها مشغول به کار هستند و چرا کارگر ها در کارخانه نیستند و آنها بیکار شدند؟

 کارگر سنتی و کسی که نتواند خودش را با مسیر هماهنگ کند صد در صد شکست خواهد خورد.

 هیچ کارفرما و کارخانه داری حاضر نیست دقت ربات را نادیده بگیرد، و بگوید یک شخص را استخدام می کنم کیفیت و دقت کار را پایین می آورد حقوق بالا میدهم ماهیانه بیمه میدهند خطرات جانی و مالی را قبول می کنم اما ربات را در کارخانه نمی آوردم چون کارگر هایم بیکار می شوند.

 شما چه بخواهید چه نخواهید این تکنولوژی که  برانسان پیروز می شود

 تکنولوژی کاری به این ندارد که یک شخص نان شب دارد یا خیر یا بیکار می‌شود یا خیر سیستم کنترل های انسان ها در دنیا به این سمت حرکت می کند تصمیم میگیرد که شما چطور زندگی کنید.

 

 بهتر است در این مسیر سطح دانش خودتان را افزایش دهید

 به جای نگرانی از اینکه ربات های کارگر می آیند و بیکار می شویم نحوه ساخت و تعمیر ربات ها را بیاموزید کنترل و نگهداری و برنامه ریزی ربات ها را بیاموزید کنترل خط تولید و کنترل ربات ها را بیاموزید نه تنها بیکار نمی شوید بلکه شما را انتخاب می‌کنند و با حقوق بالاتر در آن شرکت کار می کنید اما برای آموزش وقت بگذارید و روش های سنتی و قدیمی را فراموش کنید تا محکوم به شکست نشوید

 آیا هوش مصنوعی در معماری کپی میکند

  •  حتماً این جملات را در کامنت های اینستاگرام خوانده اید
  •  هوش مصنوعی دارد خطرناک میشود
  •  هوش مصنوعی را باید فراموش کنیم
  •  هوش مصنوعی به درد نمی خورد و کپی می کند

 

 از این جملات که همه و همه فقط شخص برای دلداری خودش میگوید اما در واقع هوش مصنوعی به کمک بشر خواهد آمد

 با همه این موارد باید قبول کنیم که هوش مصنوعی سریع تر از چیزی که فکر میکنید در آینده و کار انسان ها حضور پیدا می‌کنند و کارهای آنها را انجام می دهند

 از روز اول فکر نمی کردید یک روز ربات ها به زندگی انسان ها وارد شوند

 ربات هایی که در آینده به هوش مصنوعی مجهز می‌شود و قدرت تصمیم گیری و تکثیر کردن خودشان را نیز دارند و این زمان دور نیست

همین افرادی که می‌گویند تکنولوژی و هوش مصنوعی خطرناک است ، حاضر نیستند به زندگی گذشته و سختی های گذشته بازگردند.

 انسان ها امروز در این لحظه در بهترین حالت زندگی و آرامش خودشان هستند

هوش مصنوعی  خطرناک است؟ ،  باید بدانیم این تکنولوژی به خوبی  با استفاده از الگوریتم ها و حرف ها تصمیم گیری می کند تا بهترین نتیجه و راحت ترین راه حل را در اختیار شما قرار می دهد. و در چند سال آینده اپل ویژن و متاورس به این سیستم مجهز خواهند شد و در طرف دیگر تراشه هایی که در بدن انسان ها کار گذاشته شده است . بخواهید یا نه . باید با همه این موارد کنار بیایید و انتخاب  دست شما نیست .

 اگر برای طراحی یک سازه و محاسبات یک سازه بخواهیم خطاهای انسانی را کم کنیم مطمئنا از هوش مصنوعی در آینده کمک خواهیم گرفت. و این خود انسان ها هستند که به جای انتخاب یک انسان از جنس خودشان میخواهند از ربات و هوش مصنوعی استفاده کنند چون دقیق ترین پاسخ و تصمیم گیری را انجام میدهد . 

 همانطور که در گذشته از حسابهای دستی و کاغذ استفاده میکردیم ، جای خودشان را به چورتکه و بعد ماشین حساب و سپس کامپیوتر دادند و امروز کامپیوترها جای خود را به هوش مصنوعی می دهند تا با همه وجود و با تمام دقت بتواند تصمیم گیری کند. 

اگر میخواهید قدرت داشته باشیید باید تکنولوژی را به خوبی درک کنید . 

الگوریم ها . مدارات – برنامه نویسی -ربات ها – برنامه نویسی تراشه ها – کنترل اهرم ها و بازو ها برای هدف خاص . 

آشنایی با قطعات آن و هماهنگ کردن تمام آنها با مدیریت مرکزی و تصمیم گیری ربات در مقابل یک چالش . میلیونها خط کد نویسی و برنامه و الگوریتم و موتور ها و قطعات الکتریکی برای یک لحظه که ربات تصمیم بگیرد یک کار را انجام دهد .  به عنوان مثال یه قطعه را از جایی بر دارد و جای دیگر قرار دهد . 

پروژه جستجو و رباط هوشمند ناسا برای جستجو در مریخ . 

بخشی از تاریخ ربات .

قدرتی که میتواند تاریخ یک جنگ در کشور و اتحادیه اروپا و آمریکا باشد از لحظه ای که اولین قطعات الکترونیک در اروپا و آمریکا ساخته شد و شروع چرخ های صنعتی و انقلاب بزرگ اروپا . و زمانی که در کشور ما به شدت در گیر مسائل اعتقادی بودند .

 

 کتابسوزی ها بزرگ تاریخ و بعد از آن درگیر  بی برنامگی درگیری در مسائل اعتقادی . دور شدن از کتاب های فلسفه و سیاسی . و باعث شد امروز ایران از خیلی مسائل دور بماند و نیاز به برنامه ریزی و هم دلی و مطالعه زیاد داریم برای شروع اقتصادی و رسیدن به دوران طلایی و کنترل ربات ها و حتی برنامه نویسی ربات ،نیاز به داشتن سواد الکترونیک و برنامه نویسی است . اما متاسفانه روز به روز در کشور ما فقط کتاب های انگیزشی به فروش میرود و مردم در رویاهای خودشان زندگی میکنند . 

جمع بندی هوش مصنوعی در حوزه مهندسی عمران و معماری 

بهتر است با این سرعت رشد تکنولوژی ،خودتون رو هرچه سریع تر آپدیت کنید و به هیچ عنوان به دنبال مدرک گرفتن دانشگاهی و فارغ التحصیل شدن نباشید . مهم درک شما از رشته خودتان هست و  بتوانید با نرم افزار ها و پیاده سازی ایده ها با هوش مصنوعی کار کنید 

اما خوشبختانه یا متاسفانه . بسیاری از سایت ها خدماتی را به ایران نمیدهند و یا برای یک بار رایگان خواهد بود و خدمات پیشرفته تر گاهی کار میکند و گاهی هم خیر .   

اما این مشکل بزرگی نخواهد بود و راه های زیادی را در آموزش های هوش مصنوعی برای درآمد زایی و انجام پروژه ها آماده کرده ایم . خواستن شما از همینجا و در همین لحظه میتواند سکوی پرش شما باشد ، چون در ابتدای مسیر هستیم، شناخته شدن در این مسیر برای شما راحت تر از 10 سال آینده است که همه افراد توانایی کار با هوش مصنوعی را دارند و یا بسیاری از وب سایت های دنیا خدمات جایگزین را ارائه میدهند . 

با زمان حرکت کنید و تا میتوانید آموزش ببینید و نگران هیچ چیزی در آینده نباشید . زمان همین حالا است 

نویسنده : مجتبی امیرخانی 

3dkhani.ir                                                                   

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Buy-revit-Architecture-Package

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

Buy-Lumion-Education-Package

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

نظرات

یاسمن زارعی
۱۴۰۲/۰۳/۲۶
فوق العاده بود
تری دی خانی

ممنون 

اسرا قادرزاده
۱۴۰۲/۱۱/۰۲
سلام وقت بخیر ممنون از مقاله خوبتون . یه سوال خیلی مهم داشتم ممنون میشم جواب بدین. برای من ک تازه میخوام وارد دانشگاه بشم و بین مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر مردد هستم کدوم رو پیشنهاد میکنید با توجه به آینده ی این دو رشته با حضور هوش مصنوعی
تری دی خانی

سلام وقت بخیر . کامپیوتر و عمران دو حوزه کامل وجدا از هم هستند و به علاقه شما بستگی داره .  هوش مصنوعی در همه حوزه ها در اینده خواهد بود اما به کمک ما خواهد آمد نه جایگزینی . پس اگر ساختمانی قراره طراحی بشه توسط هوش مصنوعی حتما باید با نظارت مهندس عمران یا معمار باشه 

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی