تری دی مکس و درآمدزایی در معماری

تری دی مکس و درآمدزایی در معماری
چکیده این مطلب : انتشار : 6559

اگر برنامه و هدفی با تری دی مکس نداری این مقاله را نخوان

نرم‌افزاری که شاید هر طراح انیماتور یا معمار در جامعه امروز باید آن را بشناسد.



و بتواند به‌راحتی از توانایی‌های آن استفاده کند

اما به این نکته توجه کنیم.

خیلی‌ها همان اول میگویند. سختِ.

اما در یک جواب به آن‌ها بگویم سخت نیست. جذابِ

و اینکه چرا تری دی مکس تونستِ این‌قدر محبوبیت پیدا کنه رو در ادامه بررسی می‌کنیم .

 

تری دی مکس در معماری

فقط این‌رو به گم که اونقدری که تری دی مکس تونستِ بین معماران شناخته به شه در بین انیماتور ها جا باز نکرده . یک‌زمانی این برنامه محبوب انیماتور ها بود .اما چند سالی به خاطر بازار کار عالی این برنامه معمارها واقعاً تونستن این برنامه رو از آن خودشان کنند.



بازار کاری تری دی مکس

هر طرحی میتونه در آینده بازار کاری هم داشته باشه .اما یک انیماتور همیشه دنبال پروژه‌های انیمیشن و تبلیغات  می‌گردد ولی یک معمار طراح با انجام پروژ های معماری با کمک تری دی مکس می‌تواند درآمدی کوتاه‌مدت و بسیار بالا را کسب نماید. بدون اینکه بخواهد گروه حرفه‌ای و هزینه‌های زیاد انجام دهد. و یادگیری این نرم‌افزار امروزه یکی از پول‌سازترین تکنیک ها در کشور ایران و دنیا محسوب می‌شود.



تری دی مکس و آموزش خارجی

که باید به عرض برسونم در این دوره واقعاً برای یادگیری تری دی مکس بهانه‌ای باقی نمی‌ماند که بگوییم منابع آموزشی کم است.

به‌راستی آموزش‌هایی زبان فارسی بسیار حرفه‌ای را می‌توانید پیدا کنید.



و با توجه به آموزش‌های مجازی و یادگیری بخش‌های مختلف این نرم‌افزار در بازه زمانی کوتاه می‌توانید در یک سطح حرفه‌ای مشغول بکار شوید. اما به این نکته توجه کنید که تهیه پک آموزش حرفه‌ای نیاز به‌دقت بالا داشته و بدون اعتماد به شرکت‌ها و افراد سازنده پک توصیه می‌کنم به‌هیچ‌عنوان هزینه‌های بالا را انجام ندهید.


آموزش تری دی مکس رایگان

حتی به‌راحتی می‌توانید با یک جستجوی ساده در محیط اینترنت و جستجو در موتور گوگل آموزش‌های مختلف را در سایت‌ها و شبکه‌های اینترنت و اشتراک فیلم مانند آپارات و یوتیوب مشاهده کنید.

حتی سایت 3dkhani آموزش‌هایی به‌صورت کاملاً رایگان از تری دی مکس را به‌صورت حرفه‌ای در اختیار شما دوستان قرار داده که می‌توانید از سایت به نشانی  khani.ir3d یا آپارات مشاهده نمایید. (یا فقط در گوگل تایپ کنید. مجتبی امیرخانی)

هدفِ ما کمک به شما عزیزان برای رشد و موفقیت هست تا در این مسیر کنار یکدیگر مشغول بکار شویم.


آموزش تری دی مکس   pdf

شما به‌راحتی می‌توانید مقالات در قالب آموزش‌های pdf تری دی مکس و نرم‌افزارهای دیگر را از سایت 3dkhani مشاهده نمایید. در این بخش از سایت که مربوط به مقالات هست حتی نحوه‌ی برخورد شما با یک کارفرما و اینکه چطور می‌توانید در یک پروژه موفق عمل کنید و قرارداد را امضا کنید و مرحله‌به‌مرحله کار را تحویل دهید و اینکه چطور از نرم‌افزارهای معماری به بهترین شکل استفاده کنید. پس دانلودهای pdf رایگان مارا از دست ندهید.


قیمت کارهای تری دی مکس

مطمئناً تمام افراد که وارد حوزه‌ی معماری طراحی و پویانمایی می‌شوند لازمه ماندن در این کار اول علاقه و دوم درآمدزایی هست. که نرم‌افزار تری دی مکس نیز از این قاعده استثنا نیست.


 


و شما بعد از انجام هر پروژه نیاز دارید تا قیمت کار را با کارفرما محاسبه کنید.

در این بخش که دوستان خیلی زیادی سؤال داشتند و اینکه یک پروژه تری دی مکس را چطور می‌توانیم برآورد هزینه کنیم. روش‌های مختلفی را می‌توان موردبررسی قرارداد که گروه طراحی خانی یک لیست از کارهای تری دی مکس را آماده کرده و برای هر پروژه یک لیست از قیمت کارهای تری دی مکس و قیمت رندر ها را با توجه به سطح کیفی کار A/B/C و در چند LEVEL در پروژه‌های طراحی نما (مدرن/کلاسیک) دکوراسیون داخلی (نما مدرن/ کلاسیک) و محوطه‌سازی- یا طراحی آشپزخانه و کابینت به‌صورت مدرن یا کلاسیک و حتی قیمت نورپردازی‌های روزو شب را به‌صورت پروژ ه ای و برآورد کرده‌ایم.


 


این‌یک قیمت مناسب و سطح بالا هست که شما عزیزان با توجه به تجربه کاری خود و سطح کیفیت کار و پروژه‌های تری دی مکس رندر خود بتوانید به‌راحتی سطح کار خود را تشخیص داده و قیمت پروژه‌های تری دی مکس را به کارفرمایان محترم اعلام کنید. جهت دانلود لیست قیمت کارهای تری دی مکس اینجا را کلیک نمایید.


قیمت انجام پروژه‌های تری دی مکس

تمام قیمت‌هایی که در این لیست مشخص نموده‌ایم بر اساس توانایی و میزان دقت شما بر روی پروژه هست.

و اینکه شما بتوانید این قیمت را از کارفرمایان محترم دریافت نمایید ، بستگی به توانایی شما و تجربه کاری شما در این سطح دارد. و برای بهتر شدن روند کار و برخورد با مشتری توصیه می‌کنم ، که این مقالات را مطالعه نمایید.


کسب درآمد با 3dmax

درباره کسب درآمد با تری دی مکس و  ویری در ابتدا لازم است شما به توانایی بالا در سطح کاری خود برسید و بتوانید تمام پروژه‌های معماری داخلی یا طراحی نمای ساختمان- طراحی نما کلاسیک یا مدرن و طراحی کابینت و غیر را به انجام رسانده و مدل‌سازی نمایید. و یا با توجه به دیدگاه و خط فکری خود در معماری بتوانید ایده‌ها و خلاقیت‌های ماهرانه خود را در این نرم‌افزار به تصویر بکشید. و پس‌ازآن جهت درآمدزایی با 3dmax و  VRAY با تبلیغات و انجام رزومه‌های کاری زیبا ،از موارد نام‌برده می‌توانید مشتری‌هایی را به‌طرف خود جذب نموده ،و با انجام پروژه‌ای معماری در حد توان خود و با توجه به سطح کیفیت کار و لیست قیمت‌های ارائه‌شده بتوانید درآمدزایی عالی داشته باشید.


 

حتی با دیدن آموزش‌های رایگان سایت 3dkhani یا جستجوی ویدیوی آموزشی ما در آپارات و یوتیوب ویا  جستجوی اسم. آموزش‌های مجتبی امیرخانی . می‌توانید آموزش‌های تری دی مکس و غیر را مشاهده نموده و یا با تهیه پک آموزشی جادوگر سه‌بعدی ویا دانلود آن از سرورهای سایت  به توانایی بالا در مدل‌سازی و یا وی ری نیترو VRAY NITROدر رندرینگ دست پیدا کنید.


درآمد یک تری دی مکس کار

اگر این سؤال را چند سال قبل پرسیده بودید ، شاید یک تری دی مکس کار را برایتان این‌گونه معرفی می‌کردم که تری دی مکس کار یک انیماتور حرفه‌ای هست که تمام بخش‌های تری دی مکس را شناخته و به‌راحتی با انجام پروژه‌های معماری می‌تواند درامد عالی کسب نماید. (توجه: انجام پروژ های معماری)

بله اما امروزه یک تری دی کار می‌تواند به‌عنوان یک معمار حرفه‌ای در بازار کار شناخته شود و حتی بسیاری از انیماتور ها به دلیل شرایط و ضعف بازار انیمیشن در ایران ، یا وارد شرکت‌های انیمیشن‌سازی در خارج از کشور شده و یا وارد دنیای معماری شده‌اند. و تعداد محدود در زمینهٔ انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری و یا ساخت تیزرهای تبلیغاتی با تری دی مکسVRAY مشغول میباشند.

با توجه به آموزش‌های حرفه‌ای و پک‌های آموزشی شما می‌توانید جادوی تری دی مکس را حس کنید. و با توجه به خلاقیت و ایده‌های نو در معماری کسب درآمد کنید.

در بازار ایران یک تری دی کار حرفه‌ای یا معماری که تسلط کامل به 3dmax و موتور رندر ویری را دارد می‌تواند به‌راحتی ماهیانه تا سقف 5 میلیون تومان درآمد داشته باشد. که برخی از آن‌ها با توجه به داشتن دفتر معماری و کارهای اجرایی ماهیانه تا 40 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند.


 


و این برای شروع یک تجربه‌ی کاری است و قیمتی از معماران حرفه‌ای در داخل ایران و خارج از آن را کنار می‌گذاریم  . و بهتر است که خودتان حضوری و شخصاً از آن‌ها این سؤال  را بپرسید.و پاسخ دریافت کنید


استخدام تری دی مکس کار حرفه‌ای

شاید خیلی از شما عزیزان با توجه به اینکه کمی با این نرم‌افزار آشنا شدید به دنبال یک شرکت معماری و یا شرکت‌های طراحی غرفه‌های نمایشگاهی بگردید . اما یک سؤال را از همان  ابتدا از خودتان بپرسید.

که آیا واقعاً شما به آن سطحی که یک بازار کار طراحی و معماری به آن نیاز دارد رسیده‌اید ؟

آیا توان انجام یک پروژه معماری را به‌تنهایی دارا هستید؟

آیا رندر های شما کیفیت لازم را دارد و نورپردازی حرفه‌ای بر روی آن انجام‌شده است.

آیا با ضوابط طراحی غرفه یا ضوابط معماری طراحی نما و دکوراسیون آشنایی دارید؟

آیا یک رزومه عالی از کارتان را آماده کرده‌اید؟


 


این‌ها مواردی است که مطمئن باشید بعد از ورود شما به دفتر معماری از شما پرسیده می‌شود.

یا تنها فقط یک مدرک معماری را در کیف خوددارید و با یک مدرک وی ری از شرکت‌های ارائه‌دهنده . تهیه‌کرده‌اید و انتظار دارید کارتان آماده باشد.و یا بازهم کارآموز بمانید.

دوست عزیزم . آقا یا خانم مهندس . شما در ابتدا به یک رزومه عالی در کارتان نیاز دارید.

اگر کار و درآمد عالی می‌خواهید .پس دست‌به‌کار شوید. وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارید ، و برای خودتان از پروژه‌های داخلی و طراحی نما آماده کنید.

با توجه به توانایی که پیداکرده‌اید از نرم‌افزار تری دی مکس یا revit و هر برنامه 3 بعدی دیگر

یادتان باشد که یک دفتر طراحی و معماری به‌هیچ‌عنوان به این موضوع کاری ندارد که شما مدرک وی  را از ایران یا بلغارستان یا هر شخصی تهیه‌کرده‌اید. مهندسین و همکاران آینده شما در دفاتر معماری  برای هزینه کردن یک هدف‌دارند ، و آن‌هم توانایی کار شما در طراحی پلان. رندر هایی زیبا از VRAY یا corona و یا هر موتور رندر دیگری هست.

و اینکه شما خلاقیت و ایده دادن در معماری را در دستور کارتان داشته باشید.

و مانند یک شخص حرفه‌ای از اسکیس ها به پلان و رندر زیبا برسید

 

دانلود پروژه‌های تری دی مکس

یک معمار حرفه‌ای برای ارائه کار به هر دفتر معماری و یا شروع کار در دفتر طراحی خودش. در ابتدا باید پروژه‌هایی را خلق کند.

مانند دوران دانشجویی که نیاز به ارائه ایده‌های اولیه و یا روند طراحی پروژه داشته‌اید.

در این بخش از کار هم شما نیاز خواهید داشت تا کارهای خودتان را ارائه دهید.

پس به‌هیچ‌عنوان نمونه کارهای دیگران را جهت ارائه رزومه کاری خودتان معرفی نکنید.

(یا از پیج های اینستاگرام کسی دانلود نکنید)

چون کار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای هست و هم موتور جستجوی گوگل را فراموش نکنید. برای انجام تمرین‌های تری دی مکس می‌توانید از رفرنس‌ها استفاده کنید یا نمونه کارهای دیگران انجام دهید . تا حرفه‌ای شوید . اما هرگز آن‌ها را به‌عنوان طراحی کارهای خودتان ارائه نکنید و شخصاً خلاقیت داشته باشید.

حتی شما می‌توانید جهت انجام تمرین‌های رندر نورپردازی متریال مدل‌های اما ده را با پروژه‌های اما ده از سایت 3dkhani دانلود کرده و تمرین‌ها را بر روی آن انجام دهید


آموزش‌های صفرتا صد تری دی مکس

برای انجام هر کاری شما در ابتدا باید  اصول و قوانین آن کار را یاد بگیرید

پس فرقی نمی‌کند شما کارهای فنی را انجام دهید یا فن‌های مهندسی در علوم مختلف.

 برای شروع باید از صفر شروع کنید.

آموزش‌های نرم‌افزاری مانند تری دی مکس همیشه جذاب هست.

اما شما زمانی می‌توانید یک آموزش حرفه‌ای را مشاهده کنید که قبل از آن تمام تمرین‌های پایه‌ای‌تری دی مکس را انجام دهید.

بله تمرین‌هایی که شاید فکر می‌کنید چیزی برای ارائه ندارند.

یا بسیار ضعیف هستند.

مدل‌سازی- متریال نورپردازی و حتی تنظیمات رندر.

هرکدام از بخش‌های تری دی مکس از ابزارها تشکیل‌شده که می‌تواند در انجام هر چه‌بهتر یک پروژه به شما کمک کند.

پس زمانی که شما آموزش‌ها را از صفر شروع می‌کنید با ریزترین ترفندها و کلیدی‌ترین تکنیک‌های این نرم‌افزار آشنا شده و پس از چند پروژه قادر خواهید بود مدل‌هایی به‌مراتب بهتر و با اشتباهات کمتر انجام دهید.

خیلی وقت‌ها کارآموزان سوا لاتی را از نحوه انجام یک پروژه پرسیده‌اند .

چطور مدل‌سازی بعضی‌ها زیباست.

چرا بعضی از رندر ها طبیعی می‌شود.

چرا مدلسازی در تری دی مکس را  نمی‌توان به سادگی انجام داد.

آیا تری دی مکس ابزاری برای هر نوع مدل سازی دارد.

چرا مدل‌سازیم متریال نمی‌گیرد.

چرا آبجکت های آماده در رندر دیده نمی‌شود.

چرا نورهای داخلی‌ام شدید است یا اصلاً دیده نمی‌شود.

چرا هنگام کار ارور های تری دی مکس شروع می‌شود.

چرا کار کردن با تری دی مکس راحت نیست ؟

و خیلی از سوا لاتی که به همان یادگیری صفر تری دی مکس بازمی‌گردد

پس یادتان باشد آموزش‌های حرفه‌ای را در زمان خودش ادامه دهید.

و تمام نکات ریز در تری دی مکس برای مدل‌سازی و متریال یا نورپردازی را در آموزش‌های صفر تا صد تری دی مکس فرابگیرید. آموزش‌های رایگان تری دی خانی. 3dkhani.ir

 

آموزش مقدماتی تری دی مکس

آموزش مقدماتی یا پیشرفته تری دی مکس

که شامل تمام بخش‌هایی که مربوط به محیط نرم‌افزار ویو ها

نصب نرم‌افزار تری دی مکس

Install 3dmax

نوارابزارهای تری دی مکس- کنترل پنجره‌های تری دی مکس هست

و سپس شروع حجم‌های اولیه و کنترل آن‌ها- و بولین کردن-استفاده از دستورات پولیگان در مکس

و استفاده از لاین ها در مکس- یا شناخت متریال ها و پنجره‌ی material 3dmax هست.

می‌توانید آموزش‌ها را در سایت مشاهده نمایید.

نویسنده : مجتبی امیرخانی

مدرس نرم افزار های معماری در ایران

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Teaching-3D-cabinet-design

آموزش طراحی سه بعدی کابینت

پکیج آموزش کابینت ممبران بهترین نرم افزار های طراحی سه بعدی کابینت کدام است آموزش طراحی کابینت با تری دی مکس را چطور شروع کنم آموزش طراحی کابینت کلاسیک ، کابینت ممبران،کابینت مدرن ، کابینت ام دی اف در پکیج طراحی کابینت تری دی خانی قرار داده است آنالیز طراحی کابینت و طرح های قابل اجرا در نرم افزار های سه بعدی کابینت چگونه کابینت ممبران بسازیم ابتدا باید بدانید پکیج طراحی کابینت را چکونه انتخاب کنید در این پکیج آموزشی کابینت ، به شکل کامل به آموزش دو نرم افزار های طراحی سه بعدی به شکل کاملاً پروژه محور ، همراه متریال نور و رندر و مدل های آماده برای طراحی کابینت آشپزخانه پرداخته شده است شاید این سوال برای شما پیش بیاد که در این پکیج آموزشی طراحی سه بعدی کابینت تری دی خانی چه نرم افزارهایی آموزش داده شده است و ما برای یادگیری طراحی کابینت آشپزخانه در این پکیج چه نرم افزار های سه بعدی را آموزش خواهیم دید امروزه پر کاربرد ترین نرم افزار های سه بعدی برای طراحی کابینت در سبک های مدرن و طراحی ممبران یا کابینت کلاسیک دو نرم افزار قدرتمند 3dmax و نرم افزار سه بعدی اسکچاپ می باشد

Dragon-full-packing

فول پکیج تری دی خانی

مجموعه پکیج های کامل تری دی خانی به همراه هدیه و شرکت در قرعه کشی.

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

نظرات

سیمین
۱۳۹۷/۰۹/۰۶
سلام چطور میتونم با تری دی مکس درآمد داشته باشم . آیا بعد از تهیه پک آموزشی شما می تونم کاربگیرم.
تری دی خانی

سلام . در پک های آموزشی ریز به ریز دستورات مکس و همینطور تمرین های پروژه محور آموزش داده شده تا شما به تسلط کامل برای بازار معماری  برسید . 

محصولات پیشنهادی مرتبط

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی