4 نکته از فن بیان در قرارداد معماری که بی‌خبری

4 نکته از فن بیان در قرارداد معماری که بی‌خبری
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۴ 600

بسیاری از معماران همیشه از گرفتن مبلغ نهایی از کارفرما گله‌مند هستند و شکایت می‌کند که چرا نمی‌توانیم با توجه به پروژه های معماری که انجام داده‌ایم یک قرار اد معماری محکم ببندیم و برای پروژه طراحی دستمزد دریافت کنیم و در پاسخ کارفرما حرف‌هایی را می‌شنویم که بسیار ناراحت و افسرده میشویم و همیشه به این فکر می‌کنیم آیا سایر شغل‌ها هم به همین صورت کسب درآمد دارند یا خیر.

4 نکته از فن بیان در قرارداد معماری که بی‌خبری

بسیاری از معماران همیشه از گرفتن مبلغ نهایی از کارفرما گله‌مند هستند و شکایت می‌کند که چرا نمی‌توانیم با توجه به پروژه های معماری که انجام داده‌ایم یک

قرار اد معماری محکم ببندیم و برای پروژه طراحی دستمزد دریافت کنیم و در پاسخ کارفرما حرف‌هایی را می‌شنویم که بسیار ناراحت و افسرده میشویم و همیشه به

این فکر می‌کنیم آیا سایر شغل‌ها هم به همین صورت کسب درآمد دارند یا خیر.

4 نکته اساسی برای گرفتن مبلغ از کارفرما

نکته اول:

برای شروع قرارداد معماری یک فرم قرارداد را در سایت تری‌دی‌خانی قرار داده‌ایم آن را دانلود کنید و بعد از پر کردن اگر از کار خودتان اطمینان دارید و سطح کارتان

را در معماری حرفه ای انجام میدهید

 بدون هیچ‌گونه نگرانی جلوی کارفرما قرار دهید تا قیمت‌های پیشنهادی شما را مشاهده کند ، و این‌که مبلغ پیشنهادی مشتری برای پروژه معماری چقدر است ،

درواقع حق انتخاب و برنامه ریزی او است ، قیمت نهایی را شما اعلام می‌کنید نه آن که یک کارفرما یک قیمت اعلام کند و بگوید من برای این طراحی یا معماری و

رندر و انیمیشن همین‌قدر پول می‌دهم، در واقع میتوانید برای رسیدن به یک قیمت با یکدیگر صحبت کنید . اما چگونه ؟

نکته دوم: چگونه در معماری از مشتری پول بگیریم

شما با توجه به توانایی خودتان  از معماری میتوانید مبلغ های متفاوت مطرح کنید .

اگر در بازار امروز توانایی مدل سازی و طراحی حرفه ای ندارید و یا اگر نمی توانید رندر طبیعی در پروژه های خودتان داشته باشید پس به دنبال قرار داد معماری و کار نباشید .

بازار امروز نیاز به کار حرفه ای دارد . انیمیشن های ساده معماری به درد هیچ کارفرمایی نمیخورد . فقط یک رندر معمولی و تری دی ساده برای شما درآمد زایی

نخواهد داشت . و یک طرح حرفه ای از نگاه خودتان و یک مشتری کاملاً با یکدیگر فرق خواهد داشت .

دیاگرام های ساده معماری و تعریف تئوری معماری و بازی با کلمات بیشتر مشتری را سر در گم خواهد کرد .

مشتری فقط یک کار متفاوت و حرفه ای از شما می خواهد . پس برای رسیدن به یک معماری درست و حرفه ای اطلاعات خودتان را باید بیشتر از هر معمار دیگری

در بازار نمایش دهید در غیر این  صورت برای سالهای سال فقط وقت خودتان را از دست خواهید داد .

نحوه بیان این مطلب مقدار قرار دادن خودتان به‌عنوان مثال N تومن را مطرح می‌کنید اما برای این‌که بتوانید یک کارفرما را مجاب کنید تا برای پرداخت این مبلغ

دچار مشکل نشود شروع به ادامه صحبت می‌کنید، بعد از گفتن قیمت پروژه مکث نکنید و به چشمان کارفرما خیره نشوید که نظر او را بخواهید و یا با دیدن چهره

در هم رفته او خودتان را ببازید و ادامه صحبت‌ها را فراموش کنید. در واقع مشکل بزرگ بسیاری از افراد در دفتر های معماری با آن روبرو هستند ، این نکته است ، آنها منتظر تایید هستند .

راه‌حل: از یک هندزفری یا پنبه در گوش استفاده کنید تا در لحظه صحبت شما کسی مانع نشود .

همان‌طور که در حال اعلام مبلغ هستید باید تصور کنید که او در اولین فرصت قصد مخالفت با شما را خواهد داشت ،اما صحبت های خودتان را قطع نکنید و درباره

نحوه پرداخت که ابتدا شما چند درصد را پرداخت می‌کنید ، و ما N درصد از کار را انجام می‌دهیم ، پلان‌ها را به همراه پیش نمایش از تری‌دی‌ها برای شما در

واتس‌آپ ارسال می‌کنیم .

(پنبه در گوش در واقع یک مثال بود و جنبه فان داشت . یعنی به صحبت ها و تایید دیگران توجه نکنید) ، در این بخش نگران از دست رفتن فایل نباشید، فایل و

تصاویر با رزولوشن یا واتر مارک کردن آن هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و تا این مرحله قرار داد دستمزد خود را هم دریافت کرده‌اید.

مرحله سوم: دریافت وجه در کار های معماری

سعی کنید هم‌چنان که موضوع را در حال ادامه دادن هستید و برای درصد باقی کار مقدار کار را با متریال‌ها تحویل دهید و حتی می‌توانید برای اجرای کار یک بار در

محل پروژه حضور داشته باشید. نقشه‌ها و طرح‌های نظام مهندسی  را تکمیل می‌‌کنید و و باز هم مراحل جلوتر توضیح می‌دهید.

 در این لحظه صحبت‌های شما در حال تمام شدن است،   و باید منتظر بمانید تا کارفرما صحبت کند ، یک موضوع را به‌عنوان offer در ذهن خودتان در نظر بگیرید

مانند ساخت انیمیشن یا بخشی از طرح فاز 2 یا بازدید پروژه یا ماکت‌سازی، هر کدام را با توجه به توانایی خودتان در سخن پایانی خودتان به او بدهید که

می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد البته، ارزش پیشنهادی خودتان را مطرح کنید.

به‌عنوان مثال ، جناب آقای خانی با توجه به صحبت‌های انجام شده و مبلغ قرارداد ، در پایان از طرف شرکت یک انیمیشن زیبا هم از تمام پروژه تحویل شما داده

خواهد شد ، که به تنهایی مبلغ N تومن به‌صورت آزاد می‌باشد ،

در این لحظه کارفرما احساس می‌کند که در این معامله پیروز شده است ،  در حالی‌که شما هدفتان گرفتن پروژه است (95 در صد انسان‌ها با توجه به عقلانی بودن

تصمیم ها در آخرین لحظه احساسی تصمیم خواهند گرفت)

و در مرحله دوم

بسیاری از دوستان سؤال می‌پرسند که شخص مشتری ارزش کار ما را نمی‌داند و به محض تمام شدن صحبت‌های ما از پروژه معماری و مبلغ دریافتی پروژه در پاسخ

می‌گویند ،  این مبلغ زیاد است و ما به آن فکر نکرده‌ایم.

راه‌حل: شما قرار نیست در ابتدا شروع به صحبت کنید ، با صحبت‌های کوتاه و غیر مستقیم ذهن مشتری را آماده کنید   ، حتی می‌توانید در مراحل بعدی و جلسات

بعدی خودتان قیمت نهایی را اعلام کنید با این کار به زبان بدن آن‌ها آشنا خواهید شد و متوجه رفتارهای آن‌ها و این‌که آیا قصد هزینه کردن برای این پروژه را دارند یا خیر .

سؤال: اگر کار معماری ما را سبک بشمارند و بگویند ،

ما این طرح را می‌بریم ، اگر همکار یا شریکم هم راضی بود پولش را پرداخت می کنیم.

در مورد جمله بالا شما باید یک لحظه به نحوه بیان خودتان فکر کنید،

 این جمله زمانی گفته می‌شود که شما موردی درباره قرارداد و این که دوست عزیز شما چقدر می‌خواهید پول بدهید را مطرح کرده‌اید ، و در مقابل این جمله را

شنیده‌اید ، و یا اینکه واقعاً یک طرح ساده و بی محتوا تحویل مشتری داده اید .و این اشتباه است.

شما نباید توپ را از دست بدهید این مانند یک بازی با مهره است که نمی‌دانید سیاه می افتد یا سفید پس خوب بازی کنید. پس باید برای خودتان رزومه قوی

درست کنید . مدل سازی و طراحی زیبا. رندر حرفه ای و طبیعی . انیمیشن حرفه ای با لومیون . و کارهای متفاوت انیمیشن و دیاگرام های متحرک مانند افتر افکت

و معماری و عینک های وی آر .

این‌طور شروع می‌کنید ، مانند یک داستان ، زمانی که هنوز صحبت از قیمت پروژه نشده است.

 همان‌طور که همه مشغول گوش دادن به صحبت‌های شما هستند با یک داستان فرضی خطاب به کارفرما، شما که انسان فرهیخته‌ای هستند اما متأسفانه در

جامعه افرادی هستند که حتی به چشم دیده‌ایم وارد قرارداد شده‌اند و برای انجام پروژه‌ها و مبلغ به ما گفته اند کار شما را ببریم بعد از بررسی با همکارمان مبلغ را

می‌دهیم ( با یک لبخند مطرح کنید ) سعی کنید طوری بیان کنید که شخص یک لبخند بزند یعنی در ذهن خود قبول کرده که این کار اشتباه است.

تا این بخش یکی به نفع شما خواهد بود .

مرحله چهارم:

در این مرحله با یک داستان دیگر،

 برای مشتری یک ویلایی با مبلغ N میلیون  طراحی کرده‌ایم. مشتری در پاسخ گفت این مبلغ زیاد است ، جای دیگر هم می‌توانند انجام دهند ، همان کار را به

شکل خیلی ساده ، دو برابر قیمت پیشنهای ما گرفته‌اند و یک کار غیر اجرایی تحویل داده‌اند ، توجه (اسم هیچ شرکت همکاری را به زبان نیاورید و همکارتان را

خراب نکنید) این فقط یک هماهنگ سازی برای ذهن مخاطب است که از طراحی و هزینه‌ها هیچ اطلاعی ندارد.

توجه :

لطفاً این روش را برای فردی که تمام قیمت‌های طراحی و تری‌دی را از قبل می‌داند به هیچ‌ عنوان استفاده نکنید پس این شما هستید اجازه می‌دهید تا مخاطب

صحبت کند یا خیر و در پاسخ شما چگونه صحبت کند .

این داستان یک مثال بود و یک داستان ساختگی اما هدف از بیان این بود که شما می‌توانید قبل از شروع عملیات پاک سازی ذهن مخاطب ، شنیده‌های اطراف را

کاملاً منفی و صفر کنید .

شاید مشتری حرف‌هایی که می‌زند را از چند نفر در مغازه ،حتی از راننده تاکسی، بقالی و غیره شنیده باشید ، پس توجهی نکنید.

هنگام گفتن کلمات روی نگاه خودتان کار کنید می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید و بعد از آن با اتمام قرارداد و تعریف تحویل مرحله به مرحله پروژه‌ها و دریافت‌ها با

او صحبت کنید تا متوجه شود که باید پرداخت‌ها را همان لحظه انجام دهد ،

در صورت بیان این موضع ، پاسخ میدهید ، آیا امکان دارد که شما وارد یک فست‌فود یا رستوران شوید و یا یک پیتزا سفارش دهید به صاحب رستوران بگویید من

اول پیتزا را میل میکنم و به منزل میروم اگر حالم خوب بود ، بر‌می‌گردم و حساب می‌کنم کاملاً به شما خواهند خندید پس موضوع دنیای مهندسی را هم فان نکنیم و

با جزئیات تمام کارها را قرارداد ببندیم وقتی این کار را برای خودتان ثابت کنید به زودی دفتر شما را با یک برگه قرارداد خواهد شناخت.

موفق باشید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Sketchup-training-package

پکیج آموزش اسکچاپ

آموزش کاربردی و فارسی مدل سازی صفر تاصد و رندر ، طراحی نما در اسکچاپ، طراحی آشپزخانه در اسکچاپ .آموزش جامع و کاربردی به صورت پروژه محور.برای رشته های معماری ، اسپید اسکچاپ

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

به زودی این محصول توسط تیم طراحی تری دی خانی تولید و عرضه خواهد شد

aftereffect-training-package-in-architecture

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی