4 اشتباه هنگام کار با ویری و مرحله پست پروداکشن

4 اشتباه هنگام کار با ویری و مرحله پست پروداکشن
چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ 2621

بسیاری از ما در مرحله تمرین و انجام پروژه نیاز داریم تا چندین بار رندر بگیریم . یادتان باشد شما به هیچ عنوان با یک رندر اولیه نمی توانید کار قابل قبول ارائه دهید، پس نیاز دارید تا مرحله به مرحله کار تان را قوی تر کنید . در شروع کارتان چند گزینه باعث کاهش سرعت و عملکرد شما خواهد بود


4 اشتباه هنگام کار با ویری و مرحله پست پروداکشن

بسیاری از شما زمانی که صحبت از موتور رندر وی ری یا شیت بندی پروژه معماری می شود از عملکرد این موتور رندر شکایت دارید و یا بیشتر از خودتان و نحوه

کار با پنجره های رندر و دستورات ناراحت هستید .  در حالی که این به دلیل عدم آگاهی کاربر بوده و به هیچ عنوان مربوط به نرم افزار و پلاگین ها نمی شود .

در این بخش می خواهم درباره نکاتی که باید به آن توجه کنید تا سرعت کار شما و همینطور مراحل بعدی کار یعنی پست پروداکشن نیز قدرتمند تر از گذشته

باشد.

نکته اول

پارامتر های غیر ضروری وی ری در شروع کار و نور پردازی را غیر فعال کنید .

بسیاری از ما در مرحله تمرین و انجام پروژه نیاز داریم تا چندین بار رندر بگیریم . یادتان باشد شما به هیچ عنوان با یک رندر اولیه نمی توانید کار قابل قبول ارائه

دهید، پس نیاز دارید تا مرحله به مرحله کار تان را قوی تر کنید . در شروع کارتان چند گزینه باعث کاهش سرعت و عملکرد شما خواهد بود .

1- پنجره پیام های وی ری که از ورژن های اولیه با آن بوده و بسیاری از کاربران به آن توجه نمی کنند و برای شما خسته کننده خواهد بود، در مسیر زیر در اولین

قدم آن را موقع تست رندر ها غیر فعال کنید .

 



مورد بعد در پنجره رندر پارامتر های حیاتی که روی سرعت کارتان تاثیر زیادی می گذارد ،کنترل مقدار نویز ها خواهد بود که در این پنجره مقدار آن ها را کم کنید .


نکته دوم

برای رندر اولیه رزولوشن کار را در مکس کاهش دهید .

در این توضیح  باید بگوییم که بسیاری از هنرجویان را دیده ام هنگام کار با مکس مقدار سایز خروجی کار را به شدت بالا برده اند و فکر می کنند تاثیر در کیفیت

کار آنها خواهد داشت . و اگر هم اینطور باشد در مرحله تست رندر نخواهد بود . شما در مرحله شروع و تست رندر مقدار ها را بین 600 تا 800 پیکسل  و یا

حداکثر 1200 در 700 پیکسل در نظر بگیرید


البته  این مقدار یک قانون نیست .  پیکسل ها در تری دی مکس به دلخواه قابل تغییر است . مهم این است بدانید شما نباید بیشتر از این مقدار در تست رندر

قرار دهید، حتی اگر سیستم قدرتمند سخت افزاری دارید .


این نکته ها را در طول سالها آموزش ، هنگام تمرین کارآموز و خروجی بعضی کار ها دیده ام که شخص هنگام خروجی نهایی به هیچ عنوان اطلاعی از مقدار

رزولوشن و بالا بردن مقدار آن و تغییر سایز های رندر نداشته است .و  به آن توجهی نمی کند .  اگر در هنگام خواندن این مقاله شما هم اینطور هستید آموزش

های سایت را در این خصوص دنبال کنید و به هیچ عنوان قبل از یادگیری این بخش وارد مراحل دیگر رندر نشوید .


حتی مواردی از این قبیل که شخص بی اطلاع از این که چطور در تری دی مکس رندر ها را برای یک بنر آماده کند، او کار را با پیکسل های 600 در 800 برای یک

بنر 3 متر در 4 متر ارائه داده است و نتیجه کار یک تصویر تار و با پیکسل های درشت اندازه آجیل های شب عید شده است . پس حتما به این نکته که خروجی

کار و رندر در چه مکانی باید نمایش داده شود توجه کنید .


دوستان عزیز خواهش میکنم به این نکات توجه کنید و به هیچ عنوان با حرفه خودتان شوخی نکنید . اگر شما یک یا دو بار این اشتباه را انجام دهید برای همیشه

باید از گرفتن کار و پروژه های معماری و غیر از کارفرما و همکار خداحافظی کنید .

نکته سوم .

رندر المنت ها را در  vray نادیده نگیرید .

 مواردی که باید  برای رندر با کیفیت و خروجی زیبا در کار هایتان داشته باشد . بخشی که بسیار نادیده گرفته می شود .و کاربر فقط با زدن دکمه رندر در 3dmax انتظار رندر نهایی با کیفیت بالا را دارد  . هیچ ایرادی ندارد . اما این کار را حداقل انجام بده تا نیاز به رندر های دوباره نداشته باشی دوست عزیز .

 این عمل باعث خواهد شد تمام لایه های رنگ و نور و سایه ها و بافت ها و غیر به صورت جداگانه در اختیار شما قرار گیرد و شما در مرحله پست پروداکشن و

انیمیشن کنترل بیشتری بر روی کار خود داشته باشید . پس هنگام کار با vray و حتی موتور های رندر دیگر . تب آخر رندر لایه ها را فراموش نکنید . در پک

آموزش وی ری نیترو(vray nitro) به صورت کامل و شفاف درباره لایه ها و المنت های vray  آموزش هایی بسیار حرفه ای برای عزیزان قرار داده شده است .

 


تنظیمات رندر ویری در تری دی مکس



نکته چهارم .

فقط به رندر تری دی مکس  با  ویری و ارائه فکر نکنید .

اکثر افراد موقع کار با تری دی مکس و هر موتور رندر، به مراحل بعدی کار های خودشان توجه نمی کنند . پست پروداکشن مرحله بعد از رندر خواهد بود .اما قبل از

رسیدن به این مقصد باید برای آن برنامه ریزی کنید ، پست پروداکشن به چه چیز در مکس  و موتور ویری نیاز خواهد داشت ؟ .


بسیاری از ما دوست داریم تا بگ گراند ها و یا رندر های خطی و اسکیسی در شیت بندی های خودمان ارائه دهیم. و حتما اینگونه شیت ها را در بعضی تصاویر و

نمونه کار ها دیده اید  . پس باید در موتور ویری آنها را آماده کنیم


1 - حتما تصاویر رابا فرمت   png در کارتان داشته باشید . این فرمت باعث می شود بک گراند های رندر برداشته شود و یک تصویر لایه باز در اختیارتان قرار گیرد .

به راحتی می توانید بک گراند مورد نظر را در فتوشاپ اضافه کنید .

2- مورد بعدی متریال هایی مانند vray edges tex  را در ویری نادیده نگیرید .

این متریال واقعا به کار شما زیبایی می بخشد . این مپ کمک می کند تا تمام خطوط کناری کار دیده شود .


بله . میدانم که این متریال را به خوبی میشناسی . اما باید از آن هم استفاده کنی و فقط دانشتن کافی نیست .

پروژه های خودتان و شیت بندی ها را با لایه باز و با خطوط اسکیس در ویری انجام دهید و سیو کنید تا در مراحل بعدی پست پروداکشن به مشکل نخورده و

بتوانید شیت های چشم نواز ارائه دهید و یا کارها را بر روی شاسی پرینت بگیرد و در دفتر کار نصب کنید و در مسابقات معماری ارائه دهید .


هدف از این مقاله توجه به نکاتی بسیار ریز اما حیاتی بوده که با رعایت کردن آنها می توانیم به سادگی پروژه های حرفه ای ایجاد کنیم . بدون آنکه زمان زیاد و

خسته کننده در تری دی مکس و رندر های خود داشته باشیم .


مجتبی امیرخانی .

تری دی خانی . آموزش نرم افزار های معماری .

 

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

Buy-Lumion-Education-Package

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی