5 ضعف اساسی در معمارهای جوان

5 ضعف اساسی در معمارهای جوان
چکیده این مطلب : انتشار : 1598

یکی از مهم ترین نکاتی که می‌تواند از شما یک معمار موفق بسازد هدف گذاری در معماری خواهد بود. اما داستان از جایی شروع می‌شود که در مسیر هدف گذاری معماری شما دچار شک و تردید می‌شوید. و تمام شک های معماری تبدیل به نقاط ضعف شما می‌شود. و هیچ جایی با شما وارد قرارداد و همکاری در معماری نمیشود مهارت های معماری که کسب کرده ایم و باید استفاده کنیم مهارت های یک معمار موفق چیست

5 ضعف اساسی در معمارهای جوان

یکی از مهم ترین نکاتی که می‌تواند از شما یک معمار موفق بسازد هدف گذاری در معماری خواهد بود. اما داستان از جایی شروع می‌شود که در مسیر هدف گذاری معماری شما دچار شک و تردید می‌شوید. و تمام شک های معماری تبدیل به نقاط ضعف شما می‌شود. و هیچ جایی با شما وارد قرارداد و همکاری در معماری نمیشود 

مهارت های معماری که کسب کرده ایم و باید استفاده کنیم 

مهارت های یک معمار موفق چیست 

مشهور شدن در معماری چگونه است وما باید چطور گام نخست را برداریم 

نقاط ضعفی که مانع رسیدن به هدف ها میشود را چگونه شناسایی کنیم 

اما شناسایی این نقاط ضعف در معماری چگونه است و یا چطور می‌توانیم متوجه شویم که با توجه به خصوصیات اخلاقی و رفتاری ، آینده معماری و حرفه ما چطور خواهد بود. این که بدانیم چطور باید معماری را شروع کنم. معماری حرفه ای و طراحی را چطور باید انجام دهیم.

معماران حرفه ای چطور کار می‌کنند.

فرض را بر این بگذاریم که شما همه این موارد را می‌دانید، که البته مقالات زیادی در این خصوص داخل سایت قرار داده ایم، اما آن طرف داستان ،دیوانه وار عاشق معماری هستید اما هیچ برنامه ریزی درستی ندارید.

حرفه معماری را دوست داری، اما حوصله انجام دادن کارها را ندارید.

در فضای معماری مانند دیگر افراد اکتیو نیستی و دائم دچار خستگی می‌شوید، خیلی دوست داری معمار حرفه ای شوی، اما همیشه انگیزه خودت را از دست می‌دهی. 

می‌دانی که برای معماری باید وقت بگذاری و تلاش کنی اما همیشه درگیر دوستان و دورهمی ها هستی.

 پیج‌ های معماری زیادی را دنبال می‌کنید اما نمی‌توانی هیچ پروژه ای انجام دهید. 

با خودت فکر میکنی که دوستانم پروژه معماری می‌ گیرند و انجام می‌دهند اما من از گرفتن پروژه معماری ترس و وحشت دارم , که آیا توانایی در انجام کار معماری را دارم یا خیر. 

بسیاری از نکات دیگر ،که امروزه بسیاری از دانشجویان معماری و فارغ‌التحصیل ها با آن روبرو هستند وحشت از تنهایی در معماری، این که نمی‌دانی چطور باید استارت بزنی و در این مسیر به هدف های خودت برسی ، و فکر می‌کنی راه حل یا مشکلاتی که در مسیر هدف معماری با آن روبرو هستید خیلی پیچیده است.

اعتماد به نفس در معماری

بخشی که استارت زندگی و هدف های شما را رقم می‌زند یعنی به این باور برسی که تو می‌توانی و این فقط تو نیستی که از معماری ترسیده ای ،امروز این مورد در فضای معماری به یک سندروم تبدیل شده است. افرادی که هنوز ترس شروع کردن را دارند دلیل ترسیدن همیشه عدم آگاهی است و یا ترساندن شما توسط اطرافی ها ،اگر شما آگاهی لازم در یک حرفه را کسب کنید محکم صحبت کنید ،با اعتماد به نفس کامل به هدف های خودتان خواهید رسید.

چرا حوصله انجام دادن پروژه های معماری را ندارم

مشکلی که بسیاری از دانشجویان با آن روربرو هستند بی حوصلگی و خستگی است. این مورد در دختر خانم ها بیش تر دیده می‌شود .

زمانی که می‌خواهند یک پروژه را شروع کنند دائم دچار خستگی می‌شوند ، کسالت و بی حوصلگی آنها بیش از حد قبل ،باعث می‌شود که آن‌ ها فکر کنند دچار افسردگی شده اند یا برای این کار ساخته نشده اند.، خیر این طور نیست ، شما معماری را انتخاب کرده اید ،بهتر است از لحاظ جسمی خودتان را تقویت کنیدو یا دوره های عادات ماهانه کمی ارام باشید و بیشتر مطالعات خودتان را افزایش دهید .و البته مشکلاتی مانند اینستاگرام می‌تواند شدت بی حوصلگی شما را افزایش دهد، وقت و زمان شما از دست برود. 

بهتر است یک آزمایش کامل بدهید کمبود برخی از ویتامین ها مانند آهن ، منیزیم و D3 باعث ایجاد خستگی و بی حوصلگی و گاهی توهم افسردگی را به همراه خواهد داشت.

بزرگترین اشتباه در معماری و بعد از دانشگاه 

می‌خواهم معماری را شروع کنم ،اما در جمع و مهمانی ها خودم را معرفی نمی‌کنم. بزرگترین ضعف در خانم ها یا بعضی آقایان همین بخش می‌باشد.که آن ها در یک مهمانی و دورهمی به شغل خودشان توجه نمیکنند . 

بیایید یک سناریو را با هم بررسی کنیم که شاید برای خیلی از شما ها رخ داده باشد . 

یکی از فامیل ها  یا عموی شخصی از دختر خانم  سوال می‌پرسد .

  • عمو : سلام چه خبر چه کار می‌کنی ؟
  • دختر : ممنون عمو خوبم، شما خوبی؟ 
  • عمو : چکار می‌کنی؟ مشغول چه کاری هستی ؟ رشته ات چی بود؟
  • دختر :  معماری،
  • عمو :  آفرین، 
  • دختر : قربون شما، و تمام، 
  • مادر صدا می‌زند تا برود یک ظرف چای داغ بیاورد.

اما همین داستان واقعی برای شروع معماری 

عمو: سلام عمو خوبی ، 

دختر : سلام عمو قربون شما بچه ها خوب هستند. 

عمو : مرسی عموجان- چه خبر چکار می‌کنی- رشته ات چی بود ؟

دختر : راستش عمو من با یک دفتر معماری شروع کردم به همکاری- خودم هم که معماری خونده بودم الان داخل اون دفتر کارهای طراحی دستی- طراحی نرم افزاری- صحبت با کارفرما- قرارداد- تری دی- طراحی نما- نقشه برداری و سازه رو با بچه های گروه انجام می‌دهیم- خداروشکر- محیط خوبیه که آدم خیلی چیز ها ها یاد می‌گیره-

و در ادامه . من اوایل تجربه زیادی نداشتم ، اما الان تنهایی می‌تونم یک پروژه را از صفر بگیرم و حتی برای اجرا هماهنگی میکنم و پروژه را تکمیل کنم چون گروه معماری و سازه کنارم هستند و با هم تیم هستیم درکل پروژه خوبیه.

عمو : آفرین ! - چقدر خوب ، نمی‌دونستم اینقدر تو کار قوی شدی، کاش زودتر می‌گفتی من حتماً با دوستم هماهنگ می‌کنم یک ویلا میخواست کسی براش طراحی کنه ، شماره شما رو پس بهشون میدم که درباره کارش باهات تماس بگیره ، بیاد دفترتون کارش رو انجام بدین

دختر: باشه عالیه، چشم ، تشریف بیارن ما هستیم بخاطر شما که معرفی کردین تخفیف هم در نظر می‌گیریم و کار عالی تحویل میدیم .

به همین راحتی شما با اعتماد به نفس حرفه خودت و رشته خودت را تعریف کرده ای، و همین روال را برای چند سال باید انجام دهی ،

فکر میکنم سناریو دوم بهتر بوده ، تا بخواهی با حرف مادرت در آشپزخانه چای بریزی .

کدام را می‌خواهی ؟ انتخاب با خودت فکر کن .

نگاه تبلیغاتی به پروژه ها و حرفه خودتان می‌تواند برای شما درآمدزایی داشته باشد و کمک کنند تا هر چه سریع تر در بازار معماری شناخته شوید.

  • برای بازار کار معماری شما باید دانش معماری خودتان- دانش نرم افزاری خودتان را ارتقاء دهید اما متأسفانه امروز با توجه و شرایط جامعه و شبکه های اجتماعی و اینستاگرام زمان بندی کردن مشکل تر شده است  .

 شخصی که دانشجو یا فارغ‌التحصیل معماری است ،تمام پیج های اینستاگرام معماری را زیر و رو کرده ،اما دریغ از یک بار تمرین کردن- طراحی- تری دی کردن- حجم سازی یا ایده پردازی

  • اما در کنارش ،فقط لایک و کامنت برای تولد دوستان و دورهمی ها دارند، این می‌تواند وقت شما را تلف کند و از طرفی شما را در یک موقعیت رقابت سالم با افراد مختلف قرار نمیدهد، 

وطبق نظر های روانشناسان ، امکان دارد در طولانی مدت بر روحیه شما تأثیر منفی بگذارد و هدف خودتان یا همان معماری را فراموش کنید ،و بدون علاقه وارد شغل دیگری شوید.

  • اگر در حرفه های دیگر مشغول به کار هستید مانند مربی باشگاه- یا آرایشگاه- یا طراحی لباس و یا در یک دفتر طراحی کابینت آشپزخانه یا فروش لوازم خانگی ،و یا کار های اداری ، اما همچنان دوست دارید وارد معماری شوید و رویاهای خودتان را در معماری می‌بینید ،بهتر است یک بار تصمیم بگیرید . 

نه اینکه همین فردا کار و شغل خودتان را رها کنید . بلکه معماری را در کنار یک شغل دوم نگه دارید .

با توجه به موارد بالا بهتر است برنامه ریزی کنید و  نرم افزارها را شروع کنید .

اگر وقت و زمان کافی برای کلاس های حضوری راندارید ، از پکیج های آموزشی- و با دوره های آنلاین حرفه ای استفاده کنید . از صفر کار و شروع حجم سازی تا فرم ها و طراحی نما ساختمان مدرن کلاسیک و دکوراسیون را یاد بگیرید . در واقع معماری شروع همین کار ها و طرح های کوچک خواهد بود ، تا ذهن شما مرحله به مرحله آماده شود . وقتی در این شرایط خودتان را ببینید ، در مسیر موفقیت و رویاهای خودتان روزانه قدم بر میدارید . به مراتب حالتان بهتر میشود ، احساس بهتری به خودتان دارید ، و حتی در کسب  و کارتان با علاقه بیشتری کار میکنید ، 

اینکه شما به سمت کاری که به آن علاقه دارید رفته اید ، و حالا نیاز دارید تا کمی به خودتان فرصت بدهید تا باز کار شما را بهتر بشناسد .با این دیدگاه و دانش هر دفتر طراحی به راحتی با شما وارد همکاری خواهد شد و حتی برای بعضی کارآموزان دفاتر طراحی را در پایان دوره به آن های معرفی می‌کنیم تا مشغول به کار شوند.

 

نویسنده : مجتبی امیرخانی معمار و مدرس نرم افزار معماری 

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Buy-revit-Architecture-Package

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی