5 دلیل مهم برای انتخاب رشته معماری به جای رشته تجربی و ریاضی

5 دلیل مهم برای انتخاب رشته معماری به جای رشته تجربی و ریاضی
چکیده این مطلب : انتشار : 5670

بین رشته معماری و رشته ریاضی و تجری کدام را انتخاب کنم معماری درآمد بیشتر دارد یا پزشکی . شاید امروزه حجم زیادی از سوالات افراد را این موضوع تشکیل میدهد اگر این مقاله را انتخاب کرده اید حتماً یکی از دغدغه های شما انتخاب رشته معماری یا ریاضی است. بر سر یک دوراهی گیر کرده اید. که آیا رشته معماری هنرستان برم یا رشته ریاضی و یا رشته معماری بهتر است یا تجربی و از طرف دیگر هر لحظه سؤال می‌پرسید که رشته معماری را از ابتدا شروع کنم و یا اول انتخاب رشته خودم ریاضی یا تجربی بخوانم و بعد از آن برای دانشگاه وارد رشته معماری شوم.

5 دلیل مهم برای انتخاب رشته معماری به جای رشته تجربی و ریاضی.

بین رشته معماری و رشته ریاضی و تجری کدام را انتخاب کنم 

از رشته ریاضی وارد معماری شود یا از هنرستان . کدام بهتر است ؟

معماری درآمد بیشتر دارد یا پزشکی .

شاید امروزه حجم زیادی از سوالات افراد را این موضوع تشکیل میدهد 

اگر این مقاله را انتخاب کرده اید حتماً یکی از دغدغه های شما انتخاب رشته معماری یا ریاضی است. بر سر یک دوراهی گیر کرده اید. که آیا رشته معماری هنرستان برم یا رشته ریاضی و یا رشته معماری بهتر است یا تجربی و از طرف دیگر هر لحظه سؤال می‌پرسید که رشته معماری را از ابتدا شروع کنم و یا موقع انتخاب رشته ریاضی را انتخاب کنم و بعد بعد از آن برای دانشگاه وارد رشته معماری شوم. از کدام روش میتوانم موفق تر باشم و درآمد بهتری داشته باشم 

برای انتخاب بین رشته معماری از هنرستان یا رشته ریاضی باید این مقاله را مطالعه کنید. 

 

لینک مشاوره اعضا ویژه وب سایت 

برای بسیاری از شما عزیزان بین انتخاب دل خودتان یعنی معماری و انتخاب خانواده‌ شما ،رشته ریاضی و تجربی و در نهایت ورود به دنیای پزشکی بسیار سخت خواهد بود ، نمی‌توانید یک تصمیم منطقی بگیرید. که این موضوع می‌تواند چند دلیل مهم داشته باشد.

چرا خانواده شما رشته ریاضی  را پیشنهاد می‌کند اما شما به معماری از هنرستان علاقه‌مند هستیدو یا بلعکس

در پاسخ  ، سال‌ ها است که به  هنرجویان و اعضا ویژه در هنگام انتخاب رشته مشاوره می‌دهیم به نتایج جالبی رسیده ایم. این که خانواده ها رشته های ریاضی را آینده دار می‌دانند و هنوز رشته های معماری و کاردانش یا هنرستان را با یک تفکر قدیمی نگاه می‌کنند. چون بر این باور هستند که رشته تجربی می‌تواند به رشته‌ های پزشکی و درآمد بهتر ختم شود تا رشته معماری .

و چقدر این صحبت ها میتواند درست یا غلط باشد ؟ بهتر است برای تصمیم سر نوشت خودتان یا فرزندتان حتما از مشاوره ما کمک بگیرید تا یک آینده صحیح را انتخاب کنید و به آرامش برسید . 

آیا در کاردانش و هنرستان میتوانم شاخه معماری را تا انتها ادامه دهم یا باید از ریاضی وارد حرفه معماری شوم تا بتوانم فارغ التحصیل شوم 

 

مشاوره و دریافت فایل برای ورود به رشته معماری از هنرستان یا رشته ریاضی . کلیک کنید 

 کدام یک از این دو روش میتواند در آینده و درآمد زایی و یا مهاجرت به من کمک کند .

 اگر تا این بخش از مقاله انتخاب معماری از هنرستان یا کاردانش یا رشته ریاضی را مطالعه کرده‌ اید متوجه شده اید تا چه اندازه ذهن شما را خوانده ایم و چقدر این مقاله به سوال های شما نزدیک است.  این ها تجربه سال ها مشاوره تری دی خانی به افراد بوده است . 

 

اما چرا از بحث انتخاب رشته معماری یا رشته ریاضی بیشتر صحبت میکنیم 

معماری پولساز است -اما کدام روش . هنرستان - کاردانش- یا ریاضی 

، ابتدا کدام یک را انتخاب کنیم 

 

بدون شک هنوز داستان معماری در بازار امروز را نمی‌دانید. و یا معماری را با طرح های ساده دانشجوهای فامیل یا نقشه کشی اشتباه گرفته اید، همین ابتدا باید عرض کنم، دوست عزیز معماری با نقشه کشی و ترسیم تفاوت دارد. اگر در فامیل دوست و آشنایان شما افرادی با عنوان مهندس معمار هنوز بیکار و بدون درآمد هستند ،عرض کنم که آن ها هنوز هیچ تخصصی در حوزه معماری ندارند، یا اگر به جای معماری رشته های دیگر مهندسی یا تجربی را هم انتخاب می‌کردند همچنان بدون شغل درآمد بودند و دلیل آن هم نداشتن پشتکار و تلاش و اطلاعات آکادمیک در حوزه معماری است. 

پس داشتن تلاش و علاقه در کنار هم می‌تواند صد در صد شما را در حوزه معماری قدرتمند کند. اما چطور باید تصمیم نهایی را بگیرید ؟

 

اگر شما بدون علاقه به رشته پزشکی و صرفاً جهت درآمد بهتر وارد شوید بدون شک شما پزشک موفقی نخواهید بود. حتی با درآمد بهتر حالتان خوب نیست. شما آرزوهای خودتان را دنبال نکرده اید. و حتی برای ساخت یک خانه باز هم باید سراغ همان معمار و دفتر معماری بروید که یک روز آرزوی شما بوده است. و اگر رشته معماری را هم بدون درک و علاقه انتخاب کنید باز هم موفق نخواهید بود . 

 

پس حتما برای انتخاب درست از مشاوره ما کمک بگیرید

از ابتدا وارد معماری شویم یا رشته ریاضی را بخوانیم ؟

آیا برای انتخاب رشته در دانشگاه وارد معماری شویم؟

نمیدانم هنرستان رشته معماری را بخوانم یا از شته ریاضی وارد شوم . در کدام یک از این دو میتوانم موفق تر باشم . 

پاسخ این سوال کامل به شرایط استعداد و توانایی شما در کار هنری و نمرات شما بستگی دارد . و ما برای این سوال شما پاسخ های زیادی خواهیم داشت .

 در خصوص  رشته معماری باید عرض کنم که معماری در اصل یک رشته هنری محسوب می‌شود و در نگاه اول مهندس معمار یک هنرمند است که می‌تواند با فرم دهی اشکال خلاقیت و هنر معماری را به تصویر بکشد و فضای زندگی بهتر با سبک های معماری را برای شما آماده کند. به همین علت هر چه قدر دقیق تر این هنر را انتخاب کنید آینده بهتری در انتظار شما و خوانواده تان خواهد بود . . 

اما در رشته ریاضی و پر از دروس حسابان، جبر و هندسه است و رشته معاری هم یک نگاه هنری را میطلبد . اما یادگیری کدام یک از اینها میتواند شما را به رشد بیشتر برساند تا موفق تر از بقیه هم کلاسی های خودتان عمل کنید . 

 

برای عضویت ویژه و دریافت مقاله و پاسخ نهایی این سوال کلیک کنید 

 

حتی در دانشگاه ، تفاوت بین افرادی که بین ریاضی و هنرستان یکی راانتخاب کرده اند به وضوح دیده میشود . حالا کدام شرایط برای شما بهتر خواهد بود ؟

 

 از معماری بیش تر به درآمد میرسید یا رشته پزشکی .  

این مسیر آسان نخواهد بود ، همانطور که رشته پزشکی آسان نیست. شما با توجه به دوره های 6 ساله پزشکی و بعد از آن تخصص و فوق تخصص سال ها در این رشته به تلاش و تحصیل ادامه می دهید. 

و برای معماری هم شما به تلاش زیاد نیاز دارید . 

اگر میخواهید بدانید با توجه به شرایط تحصیلتان و نمرات خود . و همینطور مکان زندگی و خانواده خودتان کدام مسیر میتوناد برای شما پر سود باشد . از مشاوره تری دی خانی کمک بگیرید . 

دریافت فایل برای اعضا ویژه وب سایت

بهتر است برای پاسخ این سوال خیلی جدی فکر کنید چون به سرنوشت شما بستگی خواهد داشت و باید برای خودتان هدفمند فکر کنید . 

 

 به راحتی در بازار کار شناخته شوید و در کنار دانش نرم افزاری ، دانش معماری خودتان را از معماری و رشته پزشکی تجربی و ریاضی به رخ بکشید. 

برای ورود به رشته معماری حرف خودم مهم تر است یا خانواده؟

قطعاً همیشه احترام به خانواده بسیار نکته مهمی خواهد بود ، شما حتی به بهترین حرفه در حوزه کار معماری یا پزشکی  برسید ، حتی به درآمد عالی ، برای داشتن یک آرامش از ته دل ، نیاز دارید حتی بعد سال ها زندگی لاکچری ، باز هم در کنار خانواده پدر و مادر برادر و خواهرتان بنشینید و چای بنوشید و زندگی کنید . اما واقعا الان در این لحظه شما نیاز به اطلاعات کافی دارید تا بتوانید برای انتخاب رشته و مسیر اصلی و اینده خودتان تصمیم بگیرید . 

 

مشاوره اعضا ویژه وب سایت 

 

 برای انتخاب هدف و رویاهای خودتان با جدیت تصمیم بگیرید. حتی با خانواده خودتان صحبت کنید. پدر و مادر شما همیشه نگران زندگی شما هستند، بهتر مشاوره بگیرید و در کنار خانواده بتوانید تصمیم نهایی و درست را بگیرید تا بعد از چند سال تحصیل در معماری از رشته هنرستان پشیمان نشوید و یا اگر رشته ریاضی را خوانده اید و هنوز برای خودتان سر در گم هستید بعد از چند سال پشیمان نشوید 

  شاید پزشکی از نظر  جامعه وجه بالایی داشته باشد ، پس باید در جریان وجه یک مهندس واقعی در سیستم مهندسی هم باشید

 وقتی وارد دفتر کار معماری آن ها می‌شوید با تعداد نیروهایی که با آن ها کار می‌کنند ، حتی کارفرماهایی که با مهندس کار می‌کنند و یا سر پروژه های خودشان افرادی که در آن پروژه هستند، احترام می‌گذارند همه آن ها باعث می‌شود .

اما باید بدانیم که آن مهندس معمار از رشته هنرستان وارد شده است یا رشته ریاضی و اینکه امروز با توجه به این شرایط تحصی انتخاب کدام یک از آنها عاقلانه تر است 

 

 خانواده شما باید بپذیرد که رویا های فرزند آنها و خوشحالی اون در طول سالها زندگی ، بیشتر از هرچیز ، مهمتر خواهد بود . در این سال ها جدا از مشاور و هنرجویان حتی با خانواده ها هم صحبت های زیادی داشتیم و خوشبختانه تصمیم ها و مشاوره ها باعث شد تا شخص با توجه به شرایط خودش و خانواده برای انتخاب بین رشته معماری از هنرستان یا رشته ریاضی بهترین تصمیم را بگیرد. 

و حتی برخی از آنها متوجه شدند که میتوانند رشته پزشکی یا ریاضی یکی را انتخاب کنند که دو شاخه کامل جداگانه حساب میشود و با مشاوره به این اختلاف نظر و تصمیم گیری پایان دادند . 

 اینکه شما خودتان با همه وجود ، رشته معماری را در ابتدا به عنوان هنر و علاقه درونی خودتان نگاه کنید . و در مرحله بعدی بخواهید با طراحی محیط آرام و دلنشین بهترین شرایط را برای افراد در جامعه فراهم کنید ، و بعد از آن درآمد زایی عالی برسید  ، 

 انتخاب فایل مشاوره

معماری را از هنرستان شروع کنم یا رشته ریاضی . کدام یک از آنها آینده دار تر است .؟ 

 

مشاوره انتخاب معماری 

معمار و مدرس نرم افزار های معماری  : مجتبی امیرخانی 

 

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Sketchup-training-package

پکیج آموزش اسکچاپ

آموزش کاربردی و فارسی مدل سازی صفر تاصد و رندر ، طراحی نما در اسکچاپ، طراحی آشپزخانه در اسکچاپ .آموزش جامع و کاربردی به صورت پروژه محور.برای رشته های معماری ، اسپید اسکچاپ

Teaching-3D-cabinet-design

آموزش طراحی سه بعدی کابینت

پکیج آموزش کابینت ممبران بهترین نرم افزار های طراحی سه بعدی کابینت کدام است آموزش طراحی کابینت با تری دی مکس را چطور شروع کنم آموزش طراحی کابینت کلاسیک ، کابینت ممبران،کابینت مدرن ، کابینت ام دی اف در پکیج طراحی کابینت تری دی خانی قرار داده است آنالیز طراحی کابینت و طرح های قابل اجرا در نرم افزار های سه بعدی کابینت چگونه کابینت ممبران بسازیم ابتدا باید بدانید پکیج طراحی کابینت را چکونه انتخاب کنید در این پکیج آموزشی کابینت ، به شکل کامل به آموزش دو نرم افزار های طراحی سه بعدی به شکل کاملاً پروژه محور ، همراه متریال نور و رندر و مدل های آماده برای طراحی کابینت آشپزخانه پرداخته شده است شاید این سوال برای شما پیش بیاد که در این پکیج آموزشی طراحی سه بعدی کابینت تری دی خانی چه نرم افزارهایی آموزش داده شده است و ما برای یادگیری طراحی کابینت آشپزخانه در این پکیج چه نرم افزار های سه بعدی را آموزش خواهیم دید امروزه پر کاربرد ترین نرم افزار های سه بعدی برای طراحی کابینت در سبک های مدرن و طراحی ممبران یا کابینت کلاسیک دو نرم افزار قدرتمند 3dmax و نرم افزار سه بعدی اسکچاپ می باشد

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

نظرات

مریم
۱۴۰۱/۰۲/۲۵
ببخشید دانشگاه های که از معماری میشه رفت میشه بهم بگید ممنون میشم
تری دی خانی

تعداد زیاده . 

مهدیه هاشمی
۱۴۰۲/۰۵/۰۸
مطالب خوبی بودولی واقعا معماری از طریق رشته ریاضی بهتره یا هنرستان؟
تری دی خانی

سلام در توضیحات مقاله شرایط هر شخص را توضیح داده ایم و میتوانید از مشاوره ما در واتساپ استفاده کنید 

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

پکیج درآمد دلاری در معماری

پکیج درآمد دلاری در معماری

چطور باید در معماری حقوق و درآمد مناسب داشته باشیم و بتوانیم با کارفرما یا مشتری وارد پروژه و درآمد زایی عالی شویم، در این پکیج عملکرد و تکنیک های حرفه ای معماران آموزش داده شده است

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی