پنچ تکنیک زیرکانه شیت بندی

پنچ تکنیک زیرکانه شیت بندی
چکیده این مطلب : انتشار : 4029

شیت‌بندی یعنی تغییر و تحول پروژه نهایی کردن کار به‌صورت زیبا و چشم‌نواز فرقی نمی‌کند که کار طرح یک و دو معماری باشد و یا تحویل یک پروژه به کارفرما و قرارداد با او.

با 5 تکنیک زیرکانه شیت‌بندی خود را متحول کنید.

شیت‌بندی یعنی تغییر و تحول پروژه نهایی کردن کار به‌صورت زیبا و چشم‌نواز فرقی نمی‌کند که کار طرح یک و دو معماری باشد و یا تحویل یک پروژه به کارفرما و قرارداد با او.

هرکاری که انجام می‌دهید شما باید یک پروژه را متفاوت از دیگران تحویل دهید.

انسان‌ها همیشه زیبایی و جذابیت را دوست دارند و محدود بودن برای همه ما خسته‌کننده است. در این مقاله بنا را بر آن گذاشتیم که شما مقدمات شیت‌بندی را در فتوشاپ را می‌دانید و با شیت‌بندی پروداکشن آشنایی دارید. (اگر هنوز اطلاعات درباره پست پروداکشن ندارید بهتر است مقاله ما را در مورد «پست پروداکشن چیست» «و یا آموزش شیت‌بندی در معماری» را مطالعه نمایید و یا آموزش «PDF» پست پروداکشن و شیت‌بندی را از سایت DKhani3 دانلود نموده و مطالعه نمایید)

 

هارمونی رنگ:

رنگ‌هایی که در چرخه رنگ در مقابل هم قرارگرفته‌اند، تضاد مهیج ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید این تضاد را به‌عنوان اساس طرح رنگ تان قرار دهید یا از آن برای مهیج کردن طرح تک‌رنگ یا طرح هارمونی رنگ مجاور استفاده کنید.

 

تونالیته چیست؟

تن یا ارزش سومین مشخصه‌ای است که به همراه فام و غلظت ، رنگ را می‌سازد. تن مشخصه‌ای است برای میزان تاریک و روشنایی رنگ تصور کنید که چرخه رنگ همانند ظرفی است که هرچه بیش‌تر درون آن فروبروید رنگ‌ها تاریک‌تر می‌شوند تا زمانی که در ته ظرف به سیاهی برسد.

 


حال با این صحبت‌ها به سراغ 5 تکنیک زیرکانه برای شیت‌بندی می‌رویم.

تکنیک اول: رنگ‌بندی در شیت یا اصلاح رنگ چی هست ؟

(background)

پس از ایجاد صفحه اول و قبل از شروع کار برای انتخاب بک گراند حتماً فکر کنید.

و قبل از دیدن رندرهای پروژه رنگ شیت را انتخاب نکنید.

بهتر است برای انتخاب رنگ مناسب یک سر به سایت Colourlovers ویا kuler بزنید. کد رنگ را و یا تنالیته رنگ را با رندرهای گرفته شده مقایسه نماید. گاهی رندرها و یک محیط گرم و یا یک رندر بیرونی و رنگ‌های سرد می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در نهایی شدن کار شما داشته باشند و یکی از بزرگترین اشتباهات دوستانی که در دانشگاه هنگام تحویل طرح انجام میدهند این است که  تمام وقت و زمان پروژه را به ایده دادن و طراحی پلان به هدر میدهند ،و زمانی را جهت  انجام شیت بندی  در آخر کار در نظر نمیگیرند ، و این قسمت را با عجله و بدون دقت و بی توجهی و حتی در ساعات پایانی نزدیک به زمان تحویل انجام می دهد. اما به این نکته توجه کنید  اگر بک‌گراند درست انتخاب نشود در واقع کاری برای نمایش به استاد ندارید . پس از روی دلخواه و سلیقه یک رنگ را انتخاب نکنید و قانون رنگ‌ها را زیر پا نگذارید. و تا جایی که امکان دارد بکگراند را روشن در نظر بگیرید

 

 تکنیک دوم: کالیبراسیون رنگ و چاپ را فراموش نکنید

  حتماً و حتماً محل چاپ شیت‌ها بپرسید و یا خودتان معرفی کنید و یا اگر خودتان برای چاپ اقدام می‌کنید یک پرینت از کد دایره رنگ‌ها را از همان دستگاه یا پلاتر چاپ گرفته و در دفتر کار خود نصب کنید. تمامی دستگاه‌های چاپ با برند های مختلف و حتی نوع رنگ استفاد شده آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. یادتان باشد همیشه سبز و آبی در مانیتور شما با هر دستگاهی دیگر همان رنگ سبز و آبی نخواهد بود.

و حتما مانیتور خود را کالیبره کنید  . البته مانیتور های جدید این کار را به صورت اتوماتیک انجام میدهند . و البته برند مانیتور وکالیبراسیون هم میتواند نقش بالایی در نمایش رنگ ها داشته باشد 

 

تکنیک سوم : تا میتوانید نمونه کار های قوی را ببینید.

حتما قبل از شروع شیت بندی با توجه به رندر و زاویه ،ایده یابی کنید و مهمتر از آن نمونه کار های عالی ببیندید و با توجه به نوع کارتان از آنها برای ایده کمک بگیرید . اشتباه نکنید . قرار نیست کاری را کپی کنید . اما همیشه دیدن یک سری کارهای خوب میتواند ذهن شما را برای ایده دادن نسبت به کار فعال کرده ، و با کمی خلاقیت میتوانید یک کار زیبا و چشم نواز را طراحی کنید . 

 

تکنیک چهارم : برای کارهای خودتون سناریو بنویسید.

شماحتما در کارهای خود از پرسوناژهایی مانند انسان و درخت و گیاهان استفاده می کنید،امانکته مهم ایجاد سناریو است.

خودتون رو کارگردان این فیلم کوتاه ببیند. نور و تصویر. از چه زاویه نور بیاد سایه کجا باشه بهتره و یا کاراکتر ها در چه موقعیتی قرار بگیرن . همینطور بدون فکر چیزی رو تو کار قرار ندین چون ببینده به هیچ عنوان نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه .

 

تکنیک پنجم . شلخته نباشید.

شاید یکی از مهمترین بخش های کار همینه . خیلی از دوستان شیت رو شب آخرو زمانی که هیچ امیدی دیکه به کار نیست مشغول میشن . اما این نکته رو بگم که امکان نداره کار خوبی در بیاد چون تمام وقتتون سر پلان ها رفت در حالی که چشم نواز ترین بخش کار که میشه از استاد یا هر کسی نمره گرفت همین بخش یعنی شیت بندی است.

و نکته دیگه اینه که گاهی ما برای اینکه کارمون ارزون تر در بیاد و هزینه چاپ ندیم تمام پلان ها عکس ها و رندر هارو داخل یک شیت قرار میدیم، در این صورت انتظار بهتری هم نباید داشته باشیم .

پس حتما دقت کنید کار رو سبک و باز بچینید و ارتباط اون ها رو به هم با یک سری تصاویر و اینفو ها نمایش بدید.


جهت دریافت مقالات به سایت ما مراجعه نمایید

نویسنده : مجتبی امیرخانی

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Package-How-to-make-money-in-architecture

پکیج درآمد دلاری در معماری

چطور باید در معماری حقوق و درآمد مناسب داشته باشیم و بتوانیم با کارفرما یا مشتری وارد پروژه و درآمد زایی عالی شویم، در این پکیج عملکرد و تکنیک های حرفه ای معماران آموزش داده شده است

Sketchup-training-package

پکیج آموزش اسکچاپ

آموزش کاربردی و فارسی مدل سازی صفر تاصد و رندر ، طراحی نما در اسکچاپ، طراحی آشپزخانه در اسکچاپ .آموزش جامع و کاربردی به صورت پروژه محور.برای رشته های معماری ، اسپید اسکچاپ

aftereffect-training-package-in-architecture

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی