6 اصل مهم در پست پروداکشن‌ حرفه‌ای

6 اصل مهم در پست پروداکشن‌ حرفه‌ای
چکیده این مطلب : انتشار : 1665

اما اصول بسیار کاربردی که اکثر افراد حرفه‌ای در پست پروداکشن‌ معماری همیشه از آن‌ها بهره برده‌اند و شاید بسیاری از دانشجویان و همکاران تمایل دارند که این نکات را همیشه در کارهای خودشان قرار دهند درواقع باید به‌جای تکیه‌بر ابزار شناسی در نرم‌افزار فتوشاپ بیش‌تر بر روی

6 اصل مهم در پست پروداکشن‌ حرفه‌ای

درواقع برای پست پروداکشن معماری همیشه می‌توانید برنامه‌ریزی‌های زیبایی را انجام دهید. چند مورد از نکات جالب و بسیار کاربردی را در مقالات تری دی خانی

قرار داده‌ایم

نکات حرفه ای برای پست پروداکشن معماری

اما اصول بسیار کاربردی که اکثر افراد حرفه‌ای در پست پروداکشن‌ معماری همیشه از آن‌ها بهره برده‌اند و شاید بسیاری از دانشجویان و همکاران تمایل دارند که

این نکات را همیشه در کارهای خودشان قرار دهند درواقع باید به‌جای تکیه‌بر ابزار شناسی در نرم‌افزار فتوشاپ بیش‌تر بر روی تکنیک‌های کاربردی وقت صرف کرد و

این‌که چه طور باید استراتژی پست پروداکشن را بر روی کارهای خودتان پیاده‌سازی کنید، در این بخش به 6 اصل مهم در پست پروداکشن معماری با فتوشاپ

پرداخته‌شده است.

انتقال رندر ها از برنامه های تری دی به فتوشاب برای پست پروداکشن

نکته اول.

اصلاح رنگ در پست پروداکشن، یکی از نکاتی که افراد حرفه‌ای به آن توجه می‌کنند اهمیت به اصلاح رنگ در پست پروداکشن و نرم‌افزار فتوشاپ خواهد بود که

افراد تازه‌کار زیاد به آن توجه نمی‌کنند و فقط با ابزارهای فتوشاپ بدون دانش و آگاهی فقط از روی ظاهر با آن کار می‌کنند اما حرفه‌ای‌ها دلیل این کار را به‌خوبی

می‌دانند و این‌که هر پارامتر را باید چه طور کنترل کنند یکی از نکات مهم که در پکیج‌ پست پرو در معماری به آن پرداخته‌شده است توجه به این نکته هست.

نکته دوم:

بعد از اصلاح رنگ آن را در سایت‌های اصلاح رنگ موردبررسی و ارزیابی قرار می‌دهند نکته‌ای که شاید هیچ شخصی آن را برای شما بازگو نمی‌کند،سایت‌های زیادی

هستند برای کنترل رنگ و تنظیم میزان هارمونی رنگ در فتوشاپ و پروژه‌‌های معماری شما.


زمانی که رندرهای پروژه معماری خودتان را آماده کردید یک‌بار آن‌ها را در این سایت موردبررسی قرار دهید و بعد از شناسایی رنگ‌ها و بعد از ویرایش آن‌ها در

فتوشاپ دوباره آن را وارد محیط کالیبره وب‌سایت کنید انجام چندباره این کار شمارا به هدف نهایی نزدیک‌تر خواهد کرد برای پیدا کردن این سایت‌ها فقط در گوگل

سایت‌های کنترل و کالیبره رنگ را جست‌وجو کنید البته بعضی از آن‌ها برای کشور ایران بسته است.

نکته سوم:

کادربندی را هم در پست پروداکشن معماری انجام دهید همیشه یاد گرفته‌اید که سایز رندرهای خودتان را در محیط نرم‌افزارهای 3 بعدی کنترل کنید و یک

رزولوشن و سایز خروجی رندر برای آن تعریف کنید و افراد غیرحرفه‌ای بعد از واردکردن رندرها در محیط فتوشاپ شروع به کار می‌کنند بر روی بگراند و محیط‌سازی اما

افراد حرفه‌ای اول کادربندی را یک‌بار دیگر در پست پروداکشن‌ انجام می‌دهند کراپ کردن را حتماً دوباره انجام دهید تا بعضی از بخش‌های اضافه را حذف کنند و یا

تصاویر خودتان را برای شیت بندی پروژه‌ها آماده کنند و همچنین شیر کردن در شبکه‌های اجتماعی آماده کنید.

نکته چهارم:

هر تصویری مناسب کار نخواهد بود بارها این نکته را موردبحث قرار داده‌ایم و حتی یک درس را به‌صورت کامل و اصولی به شناخت تصاویر و چگونگی انتخاب

آن‌ها در پکیج‌های پست پروداکشن قرار داده‌ایم .


شما قرار نیست در اولین جست‌وجوی خودتان در گوگل به تصاویر مناسب برسید و همان را در پست پروداکشن استفاده کنید. ماشین، کاراکتر آدم، درخت و حتی ابرها نیاز به‌دقت زیاد دارد و این‌که چه طور به نتیجه برسیم که این تصویر خوب است یا خیر پس آرشیو را فراموش کنید.

نکته پنجم:

یکی از نکات مهم در پست پروداکشن‌ معماری استفاده از فیلترهای تصویری خواهد بود که بسیاری از افراد موقع نمایش کارهای خودشان در اینستاگرام از فیلترهای

آن استفاده می‌کنند شاید به این فکر می‌کنید که می‌خواهیم بگوییم که شما هم در پروژه‌های معماری و بعد از پست پروداکشن حتماً ان کار را انجام دهید اما درواقع خیر.

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین ضربه را به پروژه‌های خودتان بزنید از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید بله در ظاهر کار شما یک تصویر صاف و نرم خواهید داشت اما در

نگاه دقیق‌تر شما تمام جزئیات را نابود کرده‌اید و پیکسل‌های حیاتی را کشته‌اید پس موقع استفاده از فیلتر‌ها دقت کنید که از چه فیلتری استفاده می‌کنید و یا آن را

کلاً حذف کنید.

نکته ششم:

یکی از مواردی که کمتر به آن پرداخته‌شده گاما تصاویر هست یکی از مشکلاتی که کاربرها با آن روبرو هستند کنترل گاما در نرم‌افزار هست اگر با تری دی مکس کار

می‌کنید متوجه شده‌اید که بعضی از رندرهای شما سیاه‌تر از محیط رندر اصلی شما دیده می‌شود .

 کاربرهای غیرحرفه‌ای بدون توجه به این نکته با save کردن تصویر ویرایش آن را به مرحله پست پروداکشن و کنترل رنگ رندر در فتوشاپ واگذار می‌کنند اما افراد

حرفه‌ای به‌خوبی می‌دانند چه طور گامای تصاویر را در محیط نرم‌افزار 3 بعدی و هم‌چنین برند مانیتور و کارت گرافیک سیستم خودشان تنظیم کنند یکی از مهم‌ترین

و تکنیکی‌ترین کارها در مرحله قبل از پست پروداکشن کنترل گامای تصاویر خواهد بود به کارت گرافیک و جنس مانیتور خودتان هم دقت کنید.

 

چهار اشتباه کار با ویری و پست پروداکشن

نویسنده . مجتبی امیرخانی

معمار و مدرس نرم‌افزارهای معماری

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

The-object-is-ready-for-3dmax

آبجکت آماده تری دی مکس

در این بسته آموزشی آبجکت های آماده با موضوعات مختلف برای طراحی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی . برای فضاهای مسکونی . اداری . ورزشی . پارک . ساحل . تجاری . پزشکی . و غیره تولید و جکع آوری شده است

Sketchup-training-package

پکیج آموزش اسکچاپ

آموزش کاربردی و فارسی مدل سازی صفر تاصد و رندر ، طراحی نما در اسکچاپ، طراحی آشپزخانه در اسکچاپ .آموزش جامع و کاربردی به صورت پروژه محور.برای رشته های معماری ، اسپید اسکچاپ

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید بسته آموزشی لومیون

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی