6 نکته درباره رندر که حرفه ای ها به آن توجه می کنند.

6 نکته درباره رندر که حرفه ای ها به آن توجه می کنند.
چکیده این مطلب : انتشار : 11492

خیلی از افرادی که در ابتدای ورود به دنیای رندر و نرم افزار 3بعدی هستند، همیشه از اینکه رندرهای آنها به کیفیت لازم نمی رسد شکایت می کنند

6 نکته درباره رندر که حرفه ای ها به آن توجه می کنند.


چگونه رندر های حرفه ای بگیریم

خیلی از افرادی که در ابتدای ورود به دنیای رندر و نرم افزار 3بعدی هستند، همیشه از اینکه رندرهای آنها به کیفیت لازم نمی رسد شکایت می کنند.

روزانه ایمیل ها و پیام های فراوانی از کاربران دریافت می کنم که پک های آموزشی از سایت های مختلف را دریافت کرده اند.اما با توجه به صحبت آنها متوجه شده ام ، آن سطح انتظاری که از آموزش ها داشته اند  را دریافت نکرده اند. و در پاسخ این عزیزان اینطور شنیده شده "آنها از پک آموزشی خود تعریف می کردند" تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفتند و هزینه زیادی را انجام دادند.

اما در این مقاله قصد داریم شش نکته را که حرفه ای ها در پروژه های خود رعایت می کنند بازگو کنیم.تا دوستانی که تازه شروع به کار کرده اند نیز بتوانند از این نکات در پروژه های خود استفاده کنند. و تفاوت آموزش در پک ها را خودشان به راحتی متوجه شوند.

برای رسیدن به یک رندر حرفه ای در تری دی مکس 

نکته اول

به نورپردازی دقت کنید.حرفه ای ها رفتار دقیق نور را بررسی می کنند. ابتدای کار ذوق هنری خود را افزایش دهید

در همان ابتدای پروژه در ذهن خود نقاطی که میخواهید نور را در آنجا قرار گیرد را در ذهن خود  ثبت کنید و از همان ابتدا تصمیم بگیرید ، از چه منبع نوری می خواهید استفاده کنید. از محیط واقعی اطراف خودتان کمک بگیرید . یک روز را برای خودتان تنها قدم بزنید . تنها . و فقط به محیط ، ساختمان ها ، درختان، انسانها و حتی سایه های آنها . حرکت آب یا ریزش برگ درختان در کوچه و پارک بودن یک ماشین کهنه و قدیمی کنار جاده دقت کنید  . و به نور هایی که روی آنها تابیده شده یا یک انبار کهنه و قدیمی و پرتو های نور . یا خانه ویلایی و نور های داخلی توجه کنید .

هنرمندانه نگاه کنید و معمارانه طراحی کنید . شما به عنوان معمار به هیچ عنوان حق ندارید فقط دروس دانشگاهی را بگذرانید و با یک مدرک دانشگاهی فارغ التحصیل معماری شوید .

برای درک رفتار نور باید قوانین نورها را در پک های آموزشی ببینید تا با توجه به آن نورپردازی کنید. اما متاسفانه خیلی از مدرسان به این نکته توجه نمی کنند. و فقط آموزش های ساده را در کار قرار میدهند . حرفه ای ها نور ها را کامل درک کرده اند .

 نکته دوم

آنها فقط به نور توجه نمی کنند.بلکه به محیط اطراف و دتایل ها نیز دقت می کنند. نورپردازی یک ویلای جنگلی در شمال و هنگام ظهر با نورپردازی یک بنای تاریخی مانند شهری در کاشان با توجه به موقعیت و شدت نور بسیار متفاوت است.

در یک ویلای جنگلی از تصاویر و بک گراند و HDRI های مخصوص به محیط و در یک محیط گرم و خشک از تصاویر آفتابی و بیابانی استفاده می شود.نور ها در سایه ها در محیط خشک شدت بیشتری دارند و سایه های لبه های تیز  برای تفهیم این بخش ما در پک ویری نیترو، چندین تمرین از نقاط جنگلی و بیابانی را مورد بحث و تمرین قرار داده ایم.تا به صورن پروژه محور شما با تمام مباحث نور آشنا کنیم . یکی از نکات مهم در رندر توجه به نوع اقلیم در آن منطقه خواهد بود .

آموزش های رایگان را از نور پردازی بیرون که در سایت قرار گرفته حتما مشاهده نمایید .

نکته سوم

تست رندر ها در تری دی مکس

آنها فقط به یک رندر اکتفا نمی کنند. بلکه رندر اول شروع کار آنها خواهد بود. آنها با توجه به اینکه تمامی نکات مربوط به نور را درک کرده اند ،  هنگام انجام پروژه بارها و بارها رندر های آزمایشی گرفته تا رفتار دقیق نور و متریال ها را بررسی کنند.

برای انجام این کار ابتدا تمامی پارامترها و مقدارهای حیاتی در تنظیمات رندر را در کمترین مقدار ممکن قرار می دهند. تا با این کار سرعت رندر بالا رفته و تست رندر های بیشتری را دریافت کنند.( هرچه تعداد تست رندرها بیشتر، کیفیت نهایی شما بالاتر خواهد بود )

 شما نیاز دارید در گام بعدی پارامتر های مربوط به موتور رندر خود مانند vray را به طور کامل درک کنید .

توصیه میکنم به هیچ عنوان پارامتر های رندر را بدون اطلاع تغییر نداده و زیاد نکنید چون برایتان کار بسیار خسته کننده خواهد بود .

نکته چهارم

بسیاری از افراد تازه کار رندر های نهایی خود را فقط در یک فشردن یک دکمه رندر خلاصه می کنند و تمام...

وقتی که رندر نهایی و خروجی کار را گرفتید به همین اکتفا نکنید. افراد حرفه ای بعد از خروجی گرفتن از مکس به پست پروداکشن  یا مرحله پرداخت نهایی کار و اعمال تغییران رنگ و نور و اضافه کردن پرسوناژ ها فکر می کنند.که در سایت تری دی خانی  آموزش کامل آن را قرار گرفته .

و برای رندرهای بعدی شرایط را فراهم می کنند.یعنی با کیفیت بالا و تنظیمات نهایی.از لایه های مختلف نور، رفلکت، رنگ، سایه، بازتاب ها و ... رندر می گیرند.و لایه های رندر را باهم ترکیب می کنند. شما چطور؟؟

نکته پنجم

مدل سازی حرفه ای در تری دی مکس 

مدل سازی های خود را به روشی کاملا اصولی و دقیق انجام میدهند . بسیاری از کاربران گمان میکنند به هر روشی میتواندد در محیط مانند مکس مدل سازی کرده و در نهایت با استفاده از متریال دهی و نور اشتباهات و کم کاری ها در پروژه را جبران کنند . دوستان عزیز رندر خوب از مدل سازی آن پیداست . حرفه ای ها علاوه بر مدل سازی درست به تعداد خطوط عمودی و افقی در سطح کار یک پروژه توجه میکنند . شما چطور ؟  

آموزش های حرفه ای مدل سازی نما مدرن و کلاسیک را از داخل سایت دنبال کنید .

 

 

 

نکته ششم

پست پروداکشن حرفه ای در معماری

آنها پست پروداکشن صحیح و حرفه ای  را درک کرده اند. مقاله مربوط به این قسمت را می توانید از داخل سایت 3DKHANIدانلود کنید. فیلم آموزش شیت بندی با فتوشاپ(که پیشنهاد می کنم حتما در سایت3DKHANI عضو شوید.  ایمیل و شماره تلفن خود را قرار دهید، به راحتی می توانید از تمام مطالب سایت استفاده کنید و دانلود نمایید.) با اضافه کردن پرسوناژ های انسان و حیوان و گل و گیاه در این مرحلهکه بسیار لذت بخش است.میتوانید کار های خود را در سطح بالاتری قرار دهید

البته توصیه میکنیم همیشه80% کا را در تری دی مکس به صورت حرفه ای انجام دهید. و جهت اضافه کردن  تصاویر و خروجی زیبا به پست پروداکشن در فتوشاپ مراجعه کنید.

تمامی نکاتی که در  بالا توضیح داده شد از حیاتی ترین نکات جهت داشتن یک رندر  حرفه ای خواهد بود ،در پروژه های خود به آن توجه کنید تا نتیجه آن را در کارتان مشاهده نمایید.


 پنج نکته طلایی که یک معمار و تری دی کار باید بداند

  









دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Package-How-to-make-money-in-architecture

پکیج درآمد دلاری در معماری

چطور باید در معماری حقوق و درآمد مناسب داشته باشیم و بتوانیم با کارفرما یا مشتری وارد پروژه و درآمد زایی عالی شویم، در این پکیج عملکرد و تکنیک های حرفه ای معماران آموزش داده شده است

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی