نکات حیاتی درباره تأسیس دفتر طراحی داخلی

نکات حیاتی درباره تأسیس دفتر طراحی داخلی
چکیده این مطلب : انتشار : 2695

چطور باید یک دفتر طراحی داخلی داشته باشیم و شروع کار در یک دفتر معماری و طراحی داخلی چگونه است. سوالاتی از این قبیل که کاربران عزیز می‌پرسند. اگر بتوانم یک دفتر طراحی داخلی را استارت بزنم از کجا باید شروع کنم.؟ چطور باید یک دفتر طراحی داخلی را مدیریت کنم، وقتی نمی دانم به عنوان یک دفتر طراحی داخلی باید چه خدماتی را به مشتری ارائه کنم، یا این که هزینه های ثبت شرکت طراحی داخلی را چطور تأمین کنم

نکات حیاتی درباره تأسیس دفتر طراحی داخلی

چطور باید یک دفتر طراحی داخلی داشته باشیم و شروع کار در یک دفتر معماری و طراحی داخلی چگونه است. سوالاتی از این قبیل که کاربران عزیز می‌پرسند. 

  • اگر بتوانم یک دفتر طراحی داخلی را استارت بزنم از کجا باید شروع کنم.؟

 

  • چطور باید یک دفتر طراحی داخلی را مدیریت کنم، وقتی نمی دانم به عنوان یک دفتر طراحی داخلی باید چه خدماتی را به مشتری ارائه کنم، یا این که هزینه های ثبت شرکت طراحی داخلی را چطور تأمین کنم. 

 

دوست عزیز دلایل نگرانی شما را میدانیم و همینطور نگرانی در مورد بازار کار و کسب کار ،  اما همینکه توانستی این مقاله را جستجو کنی ، پس برای خودت هم کاملاً واضح خواهد بود ،که چقدر برای کسب کار خودت وطراحی داخلی به دنبال راه حل هستی ،پس برای یادگیری نکات کلیدی تا انتهای مقاله را مطالعه کنید ،سپس بعد متوجه خواهید شد که چطور می‌توانید برای خودتان یک شرکت طراحی داخلی داشته باشید.

  • به راحتی با این مقاله شرایط تأسیس یک دفتر معماری داخلی را متوجه خواهید شد.

چگونه یک دفتر طراحی داخلی را باید استارت بزنیم؟

قبل این که به فکر استارت و شروع یک دفتر معماری باشید باید چند نکته را با خودتان زمزمه کنید و راه حل اولیه را در ذهن خودتان پیدا کنید.قبل از هر کاری  به یک نمودار منظم و هدفمند برای کسب و کارتان نیاز دارید .

 مهم ترین موضوع باور داشتن خودتان است این که به این نتیجه برسید که من از هیچ چیزی نمی‌ترسم و با قدرت و بدون ترس این کار را شروع می‌کنم. 

اما شاید بعد از چند لحظه خودتان این گونه پاسخ بدهید. خب، من که چیزی بلد نیستم حتی ابتدایی‌ ترین مسائل و قوانین یک شرکت طراحی داخلی را نمی‌دانم.

گرفتن پروژه طراحی داخلی

  • حتی اگر به من پیشنهاد پروژه داخلی هم بدهند چطور باید استارت بزنم ،و چطور باید آن را اجرا کنم؟

 

  • چطور باید پروژه های معماری داخلی را قیمت گذاری کنم, چطور باید با کارفرما درباره پروژه داخلی صحبت کنم ، او را مجاب کنم که من می‌توانم کار شما را به بهترین شکل به شما ارائه دهم. 

 

  • حتی بعضی از دختر خانم ها می‌پرسند چه مدت زمان طول می‌کشد تا یک دختر بتواند معمار حرفه ای شود. و آیا من به عنوان دختر می‌توانم معماری داخلی را قبول کنم و آن را اجرا کنم. 

 

  • گروه اجرایی را چطور باید جمع آوری کنم و به محل پروژه ببرم. همه این سوال ها و جواب ها همان ابتدا به ذهنتان خواهد آمد.

تمام این صحبت ها در واقع حرف های شما عزیزان است که روزانه از ما می‌پرسند.

 

شروع کار دفتر و استارت شما به عنوان معمار و طراح داخلی.

دوست عزیز امروز داشتن یک کلمه مهندس در کنار اسم وفامیلی نمی‌تواند هنر محسوب شود.

شما برای حرفه معماری و طراح داخلی به کلمه مهندس نیاز ندارید. باید در ابتدا احساس، هنر، قدرت و اقتدار، اعتماد به نفس، فن بیان و توانایی نرم افزاری و طراحی را در خودتان بارور کنید.

یکی از مهم ترین شرایط تأمین دفتر معماری:

داشتن اعتماد به نفس و دوم داشتن رزومه کاری قوی خواهد بود. چقدر باید اعتماد به نفس را بالا ببریم.

داشتن اعتماد به نفس کاذب در این حرفه هیچ فایده ای ندارد و فقط برای کوتاه مدت می‌توانید چند پروژه را انجام دهید. در حالی که بعد از یک مدت حتی کارفرما متوجه خواهد شد که شما برای این کار ساخته نشده‌اید ،پس در قدم اول باید تجربه کاری و نرم افزاری را افزایش دهید و بعد از آن متوجه ظهور قدرت و اعتماد به نفس خواهید شد .

از آن جایی که در دانشگاه های کشور یک دانشجو نمی تواند تجربه کافی و توانایی لازم را کسب کند ،به همین جهت بعد از فارغ‌التحصیل شدن دچار سرخوردگی خواهد شد و یا همیشه از نبودن کار شکایت دارد.

در مراحل بعدی ،برای شرو ع کار دفتر معماری چکار کنیم؟

یک رزومه کاری برای خودتان درست کنید. البته برای یک دفتر طراحی داخلی نمونه کارها حرف اول را می‌زند.

می‌توانید با دانش نرم افزاری که کسب کرده اید ابتدا چند نمونه کار خوب را طراحی کنید. طراحی داخلی، دکوراسیون هال و پذیرایی، فضای اداری، مجتمع تجاری، حمام و سرویس ها، آشپزخانه در سبک های مدرن و کلاسیک.

بله درست است شما بدون دانش نرم افزاری شاید توانایی انجام هیچ کدام از این نمونه کارها را نداشته باشید .

حتی با شرکت در کلاس ها و دوره های طراحی داخلی و حتی رنگ شناسی و یا چیدمان منزل یا اداری، نمی‌توانید کارفرما را راضی کنید.

امروزه سطح انتظار مشتری بسیار بسیار بالا رفته و انتظار دارد تا قبل از شروع کار ،شما بتوانید چند نمونه کار به آن ها نشان دهید و یا در حد طراح اولیه منزل یا محل کارشان را به صورت تری دی و یک رندر بسیار عالی به آن ها نمایش دهید که این امر نیاز به تلاش و آموزش های حرفه ای خواهد داشت

 

چطور باید آموزش های نرم افزاری را شروع کنیم

شروع آموزش ها بستگی به شما و شرایط کاری خودتان خواه داشت اگر وقت آزاد دارید می‌توانید در یک آموزشگاه حرفه ای مشغول به آموزش شوید اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن که رزومه آموزشگاه را بخوانید روزمه کاری استاد و نمونه کارهای او را مشاهده کنید،و اگر در سطح انتظار شما نبود به هیچ عنوان در این کلاس و دوره ها شرکت نکنید.

راه حل دوم و در شرایطی هستید که وقت و زمان کافی ندارید و یا تردد منزل و محل آموزش برایتان دشوار است از پکیج های آموزش نرم افزاری استفاده کنید. 

چه آموزش هایی را باید بگذاریم برای طراحی داخلی و نرم افزارهای تری دی در معماری.

شما می توانید آموزش تری دی مکس، اسکچاپ، ویری، کرونا، لومیون را یاد بگیرید تا بتوانید در برنامه بعدی خودتان و در دفتر کار خودتان از آن ها استفاده کنید. و یادتان باشد برای طراحی داخلی شما می‌توانید قراردادهای بسیار بالا ببندید اما نیاز دارید تا توانایی خودتان را به رخ بکشید تا مشتری با خیال راحت بتواند این هزینه را انجام دهد و همان طورکه اشاره شد ،باید نمونه کارهایتان را آماده کنید.

رزومه کار خودتان در معماری

  • از اسم و مشخصات، توانایی نرم افزاری، تجارب کاری، مثلاً اگر در یک دفتر معماری قبلاً کارآموز بوده اید  .
  •  برای شروع کارآموزی در دفتر معماری مقالات وب سایت را مشاهده کنید.
  • یک فایل پی دی اف برای خودتان درست کنید. یک وب سایت شخصی که بتوانید اطلاعات کاملی از خودتان را در آن قرار دهید بسازید و تمام نمونه کارهای خودتان را در آن قرار دهید.

برای ثبت شرکت معماری داخلی باید چکار کنیم.

بعد از این که تمام موارد بالا را آماده کردید نیاز دارید تا یک شرکت معماری یا دفتر طراحی داخلی را به ثبت برسانید.

 برای این امر میتوانید  از اداره ثبت اسناد شهر خودتان و به واحد ثبت شرکت ها مراجعه کنید .

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟ خوشبختانه این مورد هنوز در کشور هزینه بالایی ندارد یعنی شما با هزینه کمتر از سیصد هزارتومان می‌توانید اسم یک شرکت طراحی داخلی را برای خودتان ثبت کنید تا تمام حقوق مادی و معنوی آن برای شما ثبت شده باشد. 

حالا شما یک دفتر یا شرکت طراحی داخلی دارید.

اما یادتان باشد که ثبت شرکت نیاز به چند همکار دارد حتی در فرم ثبت شرکت ها می‌توانید اسامی شرکا را معرفی کنید مدیرعامل و رئیس و غیره. و حوزه مسئولیت هر یک را مشخص کنید.

 اما بعد از راه اندازی شرکت معماری داخلی شما به نیروی اجرایی نیاز دارید تا پروژه ها را طبق خواسته های شما و طراحی های که انجام داده اید اجرا کنند ، باز هم نگران نباشید ، اگر گروه اجرایی ندارید می‌توانید از یک دفتر معماری داخلی همکار کمک بگیرید.

اگر دوره ها و کارآموزی را در یک دفتر معماری گذرانده اید پس جای نگرانی نیست چون هم با همکاران خودتان در حوزه طراحی داخلی آشنایی دارید و هم گروه اجرایی که بتوانید با آن ها درباره برنامه کاری خودتان صحبت کنید. 

خدمات دفتر معماری داخلی:

در یک دفتر طراحی چه خدماتی را باید به مشتری ارائه دهیم .

بعد از تمام این موارد شما می‌توانید کار را شروع کنید خدماتی که هنگام ثبت شرکت ها انجام داده اید دکوراسیون داخلی منزل و محل کار،طراحی نما، معماری فضای تجاری، و یا شرکت در مناقصه‌ های دولتی و غیره که می‌توانید از دوستان خودتان در این حوزه هم کمک بگیرید.

پروژه های خودتان را یکی یکی حتی از کوچک شروع کنید به هیچ عنوان نترسید مصالح و متریال های بازار را بشناسید و مشاوره های بسیار حرفه ای و قوی به مشتری های خودتان بدهید حتی برای شروع کار با قیمت پایین تر کار کنید.

آیا دوره های دانشگاهی و رشته طراحی داخلی نیاز دارم؟

دوست عزیز شما به تجربه کاری و توانایی برای انجام کار نیاز دارید و مطالعات آزاد برای طراحی داخلی و سبک شناسی معماری در بازار کار امروز بسیار کار آمد تر خواهد بود ، بسیاری از طراحان حرفه ای در حوزه دکوراسیون داخلی ،حتی رشته طراحی داخلی هم نگذرانده اند و بسیار موفق و حرفه ای عمل می‌کنند. مانند بسیاری از هنر پیشه های سینما که حتی رشته سینمایی و تئاتر را نگذرانده اند و شاسد تحصیلات بالایی هم نداشته باشند . اما علاقه به این هنر باعث شد تا به این شغل روی بیاورند ، البته قبول کنیم که همه آنها هم در کارشان موفق نبوده اند .

و این مطلب را هم اضافه کنیم که صحبت این نیست که دانشگاه مناسب نیست، بلکه فقط یک مدرک خواهد بود که شاید در کار و درآمدزایی شما مورد استفاده قرار نگیرد، و بحث اصلی کار و درآمد شما می‌تواند توانایی هایی باشد که بعد از دانشگاه کسب کرده اید .

بدون نگرانی و برای شروع کار یک دفتر معماری تمام موارد بالا را از همین لحظه  و بدون مکث کردن شروع کنید. و همین حالا آموزش و سرمایه گذاری بر روی خودتان را شروع کنید

نویسنده مجتبی امیرخانی . معمار و مدرس نرم افزار های معماری.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

Buy-revit-Architecture-Package

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

The-object-is-ready-for-3dmax

آبجکت آماده تری دی مکس

در این بسته آموزشی آبجکت های آماده با موضوعات مختلف برای طراحی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی . برای فضاهای مسکونی . اداری . ورزشی . پارک . ساحل . تجاری . پزشکی . و غیره تولید و جکع آوری شده است

نظرات

محمد حسین مهرپرور
۱۴۰۲/۰۷/۳۰
خیلی عالی ساده ‌و شیک و شفاف و کاربردی بود مطالب .🌸🙏
تری دی خانی

سلام ممنون از شما 

حمید محرابی
۱۴۰۲/۰۸/۱۱
سپاس فراوان بابت مطالب آموزشی مفیدتون . عالی بود ، عالی . موفق و پیروز باشید .
تری دی خانی

ممنون از لطف شما

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی