این کارها را برای تنظیمات رندرهای معماری انجام ندهید

این کارها را برای تنظیمات رندرهای معماری انجام ندهید
چکیده این مطلب : انتشار : 1475

چطور باید بهترین تنظیمات رندر را انجام دهم نکات حرفه ای برای بهترین تنظیمات و عملکرد رندر ویری و کرونا مهمترین پارامتر های تنظیمات ویری چرا لپ تاپ من رندر نمی گیرد در بیشتر آموزش ها ، روش هایی که برای بهتر شدن تنظیمات رندر ویری و کرونا هست را مطالعه کرده ایم . این که چطور باید یک رندر با کیفیت در تری دی مکس ویری یا کرونا داشته باشیم. و چرا در بعضی سیستم های رندرینگ یا لپ تاپ ها موقع رندر گرفتن به مشکل میخوریم . اما هیچوقت درباره کارهایی که مناسب فضای رندر معماری نیست ، صحبتی از آن ها نشده است. قصد داریم در این مقاله از وب سایت تری دی خانی به 4 نکته مهم که نباید در رندرها و تنظیمات انجام دهیم اشاره کنیم ، همین انجام ندادن کار ها . و یا تغییرات بیهوده در تنظیمات رندر ، خودش باعث بهتر شدن رندرهای ما خواهد شد.

این کارها را برای تنظیمات  رندرهای معماری انجام ندهید

چرا رندر های من با کیفیت نمی شود 

چطور باید بهترین تنظیمات رندر را انجام دهم 

نکات حرفه ای برای بهترین تنظیمات و عملکرد رندر ویری و کرونا 

مهمترین پارامتر های تنظیمات ویری 

چرا لپ تاپ من  رندر نمی گیرد 

در بیشتر آموزش ها ، روش هایی که برای بهتر شدن تنظیمات رندر ویری و کرونا هست را مطالعه کرده ایم . این که چطور باید یک رندر با کیفیت در تری دی مکس ویری یا کرونا داشته باشیم. و چرا در بعضی سیستم های رندرینگ یا لپ تاپ ها موقع رندر گرفتن به مشکل میخوریم .

 اما هیچوقت درباره کارهایی که مناسب فضای رندر معماری نیست ، صحبتی از آن ها نشده است. قصد داریم در این مقاله از وب سایت تری دی خانی به 4 نکته مهم که نباید در رندرها و تنظیمات انجام دهیم اشاره کنیم ، همین انجام ندادن کار ها . و یا تغییرات بیهوده در تنظیمات رندر ، خودش باعث بهتر شدن رندرهای ما خواهد شد.

برای رسیدن به بهترین تنظیمات رندر که شما دوستان به دنبال آنها هستید . ما در آموزش های تری دی خانی بار ها تنظیمات مناسب رندر را توضیح داده ایم ، و در کنار آن باید تکنیک های مهم برای بهتر شدن کیفیت رندر ، همچنین باید ها و نباید های رندر ویری و کرونا را هم یاد بگیرید که در پکیج آموزشی هم کامل به آنها پرداخته ایم . اما در این مقاله چند نکته حرفه ای را مورد بررسی قرار خواهیم داد . 

مورد اول:

اگر سیستم خوب رندر نداری!  خب!- اگر سیستم خوب برای رندر ندارم پس باید چکار کنم؟ 

پاسخ: دوتا گزینه در تنظیمات رندر را فراموش کنید و خیالتان بابت کیفیت هم راحت باشد. 

مقدار current preset- و مقدار subdivide مقدار اول یا همان eradiance map که شامل یک بخش preset آماده است را در حالت Medium یا بالاتر از آن تا مقدار very Highقرار ندهید ،این مقدار با توجه به تغییرات Min و Max rate نمی‌تواند آنقدر به کیفیت شما کمک کند .

در حالی که در تصاویر و خروجی های نهایی سینمایی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد ،اما بسیاری از افراد حتی با یک لپ تاپ ساده مقدار آن را برای خروجی نهایی در حالت  High Animation قرار می‌دهند که این خودش باعث ایجاد نویزهایی خواهد شد. 

اگر در برنامه فتوشاپ آشنایی به مراحل پست پروداکشن نداشته باشید بسیار مشکل ساز خواهد  شد. بهتر است که مراحل تست را در حالت Very Low و نهایی کردن را در حالت Low قرار دهید . 

 اما به شرط تغییر در رزولوشن یا Output در تنظیمات .

 خروجی رزولوشن خودتان را حداقل 1920 انتخاب کنید با این کار به کیفیت خوبی خواهید رسید. همه این مراحل به صورت ویدیو های آموزشی به صورت ساده در پکیج ویری آموزش داده شده است 

اگر سیستم خوب برای رندر ندارید ،مانند آموزش های افزایش کیفیت رندر عمل نکنید، و بهتر است تنظیمات رندر را  مانند  توضیحات بالا انجام دهید تا سیستم به راحتی رندر بگیرد . 

حتی مقدار افزایش subdivide  از بخش light cacheهیچ تأثیر در روند رندر نخواهد داشت. بسیاری از دوستان گمان می‌کنند که اگر مقدار را به جای پیش فرض از 1000 به 2000 تغییر دهند ، ناگهان تصاویر خارق‌العاده خلق می‌شود. خیر، با این کار زمان رندر و پردازش بسیار بسیار افزایش پیدا خواهد کرد و ویری تصاویر و تکسچرها را به اجرا بسیار ریز تبدیل می‌کند.

پس می‌توانید با خیال راحت آن ها را حتی روی 600 هم قرار دهید و با سرعت بهتر و رزولوشن بالاتر رندر بگیرید. 

از صحنه های آماده و مدل های چینی استفاده نکنید. 

شاید کمتر کسی باشد که از کشور، دوست برادر چنین ضربه نخورده باشید مخصوصاً هنگام خرید محصولات الکتریکی حتی  خودروها. پس از سال ها تجربه به این نتیجه رسیدیم که حتی این روش و عملکرد آن ها در پروژه های تری دی آن ها نیز به وضوح دیده می‌شود. 

پروژه های آماده چینی و استفاده از روش های نادرست مدل سازی و تکسچر و  همچنین دستکاری تنظیمات آنها باعث می‌شود ، تایم رندر شما طولانی شود و هم این که در نرم افزار تری دی مکس خودتان شاهد ارورها و پیام های خطا مختلف باشید، حتی به تازگی شرکت اتودسک بخش امنیتی را در محیط تری دی مکس اضافه کرده است که باعث جلوگیری از کدهای مخرب در محیط نرم افزار می باشد ، این مشکل از سال های 2016 در محیط مکس بیش تر شده است اما خوشبختانه با اضافه شدن بخش امنیت در محیط مکس ورژن 2022 باعث شد که در صورتی که از این حجم ها با اسکریپت های چینی انتخاب کردید نرم افزار شما دچار مشکل نشود. پس تا جایی که می‌توانید کمتر از مدل های چینی یا تکسچرهای مدل های آماده آنها استفاده کنید.

به تعداد مش ها و ورتکس ها در محیط کار خودتان دقت کنید 

موقع کار با تری دی مکس به تعداد vertex ها توجه کنید. این مورد را بارها در آموزش ها شرح داده ایم که چطور باید بخش نمایش vertex مدل شده را مشاهده کنید یا آن ها را کنترل کنید. 

ما نمیتوانیم هر مقدار آبجکت آماده که دوست داریم در کار استفاده کنیم . محدودیت مقدار رم سیستم باعث کند شدن حرکت در پروژه خواهد شد . 

به راحتی با استفاده از پروکسی کردن در محیط ویری و کرونا می‌توانید حجم فایل های خودتان را کمتر کنید تا بتوانید سریع تر رندر بگیرید یا کمتر با کمبود Ram در سیستم خودتان مواجه شوید.که به صورت کامل در اموزش ها توضیح داده ایم 

برای کنترل سرعت رندر به پلاگین فارست هم دقت کنید 

 اما نکته مهم برای دوستانی که با پلاگین فارست forest کار می‌کنند. ( پلاگین ساخت گیاه و چمن )شاید به این نتیجه رسیده اید که چون پلاگین فارست همیشه فایل ها و مدل های پروکسی شده به شما تحویل می‌دهد پس هیچ وقت حجم فایل های ما زیادتر از حد معمول نخواهد شد. 

خیر کاملا اشتباه فکر میکنید. مشکل زمانی با پلاگین های forest شروع می‌شود که شما یک مدل را اضافه کرده اید و شروع به اسکاتر کردن آن می‌کنید. اما به هر دلیل نیاز دارد تا آن را پاک کنید و دوباره حجم دیگری را وارد کنید ، با توجه به آبجکت هایی که وارد می‌شود ، آن ها در حالت Hide هستند و قابل مشاهده نیست.

بعد از پاک کردن ترسیمات فارست حجم ها همچنان در محیط تری دی مکس به عنوان مدل های تری با Mesh های بسیار بالا قرار گرفته است بهتر است از بخش لایه بندی ها وارد شده و این مدل ها را از حالت frezze  و Hide خارج کنید ( در آموزش های رایگان قبلاً توضیح داه شده است )، و بعد آن ها را پاک کنید تا مقدار vertex ها کم شده و حجم سبک فایل تری دی مکس و رندر سریع تر را داشته باشید. 

در این مقاله سعی بر این بوده تا شما را با نکات بسیار ریز و حیاتی در تری دی مکس که باعث می‌شود پروژه های رندرینگ  شما سنگین شود و یا این که حتی در حالت آماتور و حرفه ای به مشکلاتی که موقع رندر به آنها برخورد می کنید آشنا کنیم. 

برای رسیدن به یک رندر خوب در تری دی مکس شما قبل از هر چیز استرس را از خودتان دور کنید و با آرامش تمام ، نکاتی را که در مقالات و ویدیوهای آموزشی مورد بررسی قرار دادیم را ریز به ریز انجام دهید . ما تمام تکنیک های رندر رئال و مدل سازی حرفه ای را در آموزش و بسته ها توضیح داده ایم .  خیالتان راحت.

 

مجموعه تری دی خانی- مدرس مجتبی امیرخانی.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Dragon-full-packing

فول پکیج تری دی خانی

مجموعه پکیج های کامل تری دی خانی به همراه هدیه و شرکت در قرعه کشی.

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

Sketchup-training-package

پکیج آموزش اسکچاپ

آموزش کاربردی و فارسی مدل سازی صفر تاصد و رندر ، طراحی نما در اسکچاپ، طراحی آشپزخانه در اسکچاپ .آموزش جامع و کاربردی به صورت پروژه محور.برای رشته های معماری ، اسپید اسکچاپ

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی