ترسیم خطوط منحنی یا نربز ها در تری دی مکس

ترسیم خطوط منحنی یا نربز ها در تری دی مکس
چکیده این مطلب : انتشار : 6572

نحوه ترسیم حجم های منحنی و فولدینگ با سیستم نربز و راحت و آسان


دستور surface در مکس

دستور نربر در مکس  nurbs

در‌واقع مدل‌سازی به کمک سیستم Nurbs در تری‌دی‌مکس باعث می‌شود تا از شبکه‌ها و مش‌بندی‌هایی به شکل مثلث در کار استفاده میشود که به راحتی بتوانیم هر نوع منحنی را در کار ایجاد کنیم. در‌واقع این دستور سال‌ها  در تری‌دی‌مکس در داخل کشور بی استفاده و بی‌هدف باقی‌مانده است ، در حالی که میتوانیم بهترین روش مدل سازی منحنی ها را با استفاده از این بخش انجام دهیم

توانایی مدل سازی با سیستم نربز nurbs  در تری دی مکس

 شرکت تری‌دی‌خانی از توانایی و ابزار‌های nurbs تری‌دی‌مکس در حوزه معماری استفاده کرده و تمام حجم هایی که مدرسین این حوزه  با استفاده از روش edit poly  تدریس می‌کنند ،در مدل‌سازی منحنی‌ها و فرم‌های فولدینگ کاملاً اشتباه بوده، در‌واقع روش پولی یک روش مدل‌سازی برای جسم‌هایی با ساختار و منظم می‌باشد و زمانی که بخواهید از جسم‌هایی منحنی و curve در کار‌ها استفاده کنید به سختی می‌توانید مش‌بندی‌ها را جا‌به‌جا کنید و اگر هم به نتیجه نهایی برسید ، ادیت یا ویرایش حجم کاری بسیار سخت و غیر ممکن خواهد بود .

در واقع زمانی میتوان گفت که یک حجم یا مدل سازی انجام شده که بتوانیم در مواقع لزوم آن را ویرایش کنیم یا تغییر در طراحی ایجاد کنیم ، با این روش میتوانیم در هر مرحله تغییراتی را بر روی سطح و surface داشته باشیم که نربز یا Nurbs‌ها به‌راحتی آن را با ابزار‌های پر قدرتی که در تری‌دی‌مکس در اختیار کاربر قرار میدهد می‌توان انجام داد.

 

طراحی پروژه های منحنی و فولدینگ

بسیاری از دانشجویان و طراحان معماری ایده های زیادی را در ذهن دارند و تمایل دارند طرح های مختلف دانشگاه را به سبک های منحنی طراحی و ترسیم کنند اما به دلیل ضعف در طراحی با نرم افزار ، در واقع نمیدانند که به چه شکل و با چه نرم افزاری باید ایده های معماری خودشان طراحی کرده و وارد مرحله نور پردازی و رندر شوند .

نربز‌های تری‌دی‌مکس در پکیج‌ جادوی مکس به‌صورت کامل و حرفه‌ای قرار داده شده است که می‌توانند به‌صورت کامل با این فصل آشنا شوید.


از چه دستوراتی در Nurbs تری‌دی‌مکس می‌توانیم استفاده کنیم

در‌واقع خطوط Curve یا نربز‌ها سطوح نرمی هستند که با یک الگوریتم ریاضی پیچیده محاسبه شده و ساختار مش‌بندی متفاوتی نسبت به جسم‌های poly دارند ، در بخش‌ تنظیمات آن‌ها می‌توانیم همان دستورات لاین‌های تری‌دی‌مکس  را مشاهده کنیم.


 curve comone  انتخاب انواع منحنی ها  make independent   , و تبدیل مرحله ای لاین ها به کرو ، کنترل point  ها   و تغییرات revers  برای جانمایی لاین و بسیاری از دستورات پر قدرت که در مکس جامانده و نادیده گرفته شده ، و اینبار در یک تحول بزرگ، تمام دستورات فراموش شده در دنیای معماری قدم گذاشته ،، شما در هر لحظه می‌توانید هر کدام از pointهای curveرا انتخاب کرده و جابه‌جا کنید در‌حالی که تمام جسم و مش‌بندی با توجه به خواسته‌ شما جا‌به‌جا خواهد شد.


در واقع شما یک لاین نرم در اختیار دارید که با حرکت دادن یک بخش آن سایر قسمت های لاین مانند زنجیره در حرکت خواهند بود . با انتخاب یک ورتکس در پلان میتوانیم گوشه یک پلان را مانند یک سفره بلند کرده و طرح هایی زیبا خلق کنیم .


ترسیم منحنی در تری‌دی‌مکس

چطور حجم‌های منحنی در  تری‌دی‌مکس ایجاد کنیم

یکی از اهداف طراحان و کاربران تری‌دی‌مکس این است که بعد از مدتی کار با نرم‌افزار تری‌دی‌مکس بتوانند جسم‌های منحنی ترسیم کنند. اما قبل از آموزش نحوه ترسیم منحنی در تری‌دی‌مکس یک نکته را برسی کنیم.


تعداد کاربران در این بخش 2 دسته خواهند بود

دسته اول فقط منحنی کردن یک لاین ساده را می‌خواهند،آن‌ها هدف‌شان از منحنی ایجاد گوشه‌های نرم در پلان‌ها می‌باشد یک پلان ویلایی که در بخشی از دیوار منحنی استفاده شده یا در بخش دیگر پنجره‌های هلال‌دار یا ارسی به چند شکل در تری‌دی‌مکس توسط لاین‌های منحنی ترسیم می‌شود.


دسته دوم:

ایجاد منحنی در تری دی مکس

هدف این دسته افراد در هنگام ترسیم لاین‌ها ایجاد جسم‌های منحنی وترسیم لاین‌های منحنی در سه محور می‌باشد. فرق نمی‌کند که با لاین باشد یا مش ها، آن‌ها به جسم‌های منحنی و در هم آمیخته یا ساختار شکسته نیاز دارند ، سبک‌های فولدینگ در معماری یا دیکانتراکشن که نمونه‌های آن را می‌توانیم در پروژه‌های حیدر علیف باکو و اپرای هاربین مشاهده کنیم که معماری این کار و سبک آن شناخته شده زاها حدید و یا طراحان دیگر می‌باشد، و این گروه نیاز دارند تا کار با نربز ها را یاد بگیرند .


در‌واقع بحث‌های زیادی وجود دارد که این نوع مدل‌سازی در چه نرم‌افزار‌هایی طراحی و ساخته می‌شود اما در‌واقع تری‌دی‌خانی به‌عنوان اولین شرکت طراحی نرم‌افزاری و آموزش‌های معماری به‌صورت کامل و حرفه‌ای نحوه ترسیم منحنی‌ها را به ساده‌ترین روش ممکن و استفاده از دستورات Nurbs نربز در تری‌دی‌مکس بخش به بخش آموزش داده که شما به‌راحتی می‌توانید تمامی جسم‌های منحنی و سبک‌کار‌های خانم زاها حدید را مدل‌سازی کنید.

پس اگر اهداف شما در معماری و برنامه‌‌های آینده طراحی‌های پارامتریک می‌باشد بهتر است حجم‌سازی یا مدل‌سازی در نرم‌افزار مکس و خطوط نربز را یاد بگیرید.

در‌واقع تری‌دی‌مکس به‌عنوان یک نرم‌افزار پارامتریک نخواهد بود و می‌توانیم یک کانسپت از کار انجام شده را برای شما شبیه‌سازی کند .


پروژه های زاها حدید با چه نرم افزار هایی طراحی می شدند

 در‌واقع در تری‌دی‌مکس با استفاده از Nurbs حجم‌هایی در هم تنیده را ایجاد می‌کند سازه‌هایی مانند پروژه حیدر علیف و یا اپرای هاربین و بسیاری از حجم‌های منحنی و نمونه های مشابه آن  تنها آموزش خطوط نربز در معماری بوده که نرم افزار های تری دی مختلف قابلیت ترسیم و ایجاد خطوط کرو را دارا میباشند. و حتی شرکت های زاها حدید به یک نرم افزار محدود نبوده و از ترکیب نرم افزار هایی با قابلیت کرو در کارها بیشترین استفاده را داشته اند و حتی در بعضی پروژه ها نرم افزار های سفارشی برای آنها نوشته و طرحی شده است .


کنترل خطوط نربز های تری دی مکس

یکی از بهترین روش های کنترل حجم ، استفاده از نربز ها میباشد که به شما امکان انتخاب لاین و کم یا زیاد کردن به حجم های مختلف را خواهد داد .و زمانی که با  curve  ها و ایجاد خطوط منحنی در مکس عادت کنید به هیچ عنوان مدل سازیی های پیچیده را با هیچ دستور دیگری غیر از نربز ایجاد نخواهید کرد .

سفارش خرید پکیج جادوگر تری دی مکس

گروه طراحی تری دی خانی

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

aftereffect-training-package-in-architecture

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

Dragon-full-packing

فول پکیج تری دی خانی

مجموعه پکیج های کامل تری دی خانی به همراه هدیه و شرکت در قرعه کشی.

نظرات

مهرداد حضرتی
۱۳۹۸/۰۸/۱۴
عالی بود من با آموزش های نربز تونستم بالاخره اون طرحی که تو ذهنم بود رو پیاده کنم . یعنی نربز فوق العاده است به همه دوستان پیشنهاد میکنم این رو تو مدل سازیشروع کنند
تری دی خانی

ممنون از شما . خوشحالیم که مورد رضایت شما قرار گرفت 

داود تقی زاده
۱۳۹۸/۰۹/۱۶
من به خاطر این نربز ها بسته رو خریدم که منحنی زدن رو یاد بگیرم فوق العاده است . فکرشم نمیکردم تو مکس این قابلیت اینقدر کاربردی و راحت باشه . ممنونم از شما
تری دی خانی

ممنون از شما . خوشحالیم راضی بودین 


محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی