هزینه طراحی نما تری دی چقدر است

هزینه طراحی نما تری دی چقدر است
چکیده این مطلب : انتشار : 1586

طراحی نما کلاسیک همیشه در نرم‌ افزار تری دی مکس بسیار جذاب بوده است، اما روش کار با دستورات نما کلاسیک تری دی مکس بسیار مهم می‌باشد. و مهم تر از آن توجه به این نکته خواهد بود که قبل از شروع طراحی نما کلاسیک باید به کارفرما چقدر قیمت بدهیم. در واقع شما می‌توانید طراحی کلاسیک را به 4 بخش تقسیم کنید. اما منظور از 4 بخش مربوط به نحوه طراحی نخواهد بود بلکه مواردی که در طراحی نما کلاسیک و قیمت دادن می‌تواند بسیار مؤثر باشد

هزینه طراحی نما تری دی چقدر است

طراحی نما کلاسیک همیشه در نرم‌ افزار تری دی مکس بسیار جذاب بوده است، اما روش کار با دستورات نما کلاسیک تری دی مکس بسیار مهم می‌باشد.

 و مهم تر از آن توجه به این نکته خواهد بود که قبل از شروع طراحی نما کلاسیک باید به کارفرما چقدر قیمت بدهیم. در واقع شما می‌توانید طراحی کلاسیک را به 4 بخش تقسیم کنید.

اما منظور از 4 بخش مربوط به نحوه طراحی نخواهد بود بلکه مواردی که در طراحی نما کلاسیک و قیمت دادن می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

هزینه طراحی نما چقدر است 

چطور باید یک نما تری دی را قیمت دهیم 

طراحی نما کلاسیک تری دی چقدر است 

نکته اول:

 سطح کار و خواسته کارفرما است.

این که قرار است برای طراحی نما کلاسیک و مدل سازی چقدر وقت بگذارید؟

قبلاً نمونه کارهای نما رومی یا کلاسیک را سطح بندی کرده ایم. و حتی در پکیج آموزش تری دی مکس به آن پرداخته شده است و نمای کلاسیک می‌تواند بسیار پر کار یا متوسط کم کار باشد، و یا جهت قیمت دادن نما کلاسیک توجه به نماسازی و دکوراسیون داخلی بسیار مهم خواهد بود، و قیمت تری دی و رندر تغییر خواهد کرد.

نکته دوم:

 قیمت تری دی نما کلاسیک یا طراحی نما کلاسیک خواهد بود. 

بسیاری از طراحان و تری دی آرتیست‌ ها به این نکته توجه نمی‌کنند ،که یک زمانی را برای مدل سازی در محیط نرم افزار گذاشته‌ اند و تکنیک های مدل سازی نما رومی یا کلاسیک و در بخش بعدی مدت زمانی را برای طراحی و اسکیس زدن اولیه جهت بهتر شدن یک کار کلاسیک صرف نموده اند.

قیمت یک پروژه کلاسیک در تری دی مکس متفاوت است و همین طور قیمت طراحی یک نما کلاسیک.

پس لطفاً این دو مورد را با یک دیگر اشتباه نگیرید.

لیست قیمت تری دی پروژه های کلاسیک پر کار، متوسط کم کار در بخش تعرفه‌ های تری دی قبلاً معرفی شده است. 

اما هزینه طراحی معماری به تجربه کاری شما و تکنیک های قرارداد با مشتری بستگی دارد. 

تمام موارد قرارداد فرم قرارداد طراحی، قیمت طراحی نما، قسمت تری دی کلاسیک و نحوه انجام پروژه ها به صورت مقاله و ویدیوهای آموزشی در وب سایت قرار داده شده است 

و حتی پکیج های آموزشی مختلف تری دی مکس، اسکچاپ لومیون، ویری و کرونا جهت مدل سازی و رندر و انیمیشن در سایت قرار داده شده است. میتوانید آن‌ ها را تهیه و دانلود کنید.

نکته سوم

سطح کیفیت کار شما در طراحی نما خواهد بود.

در واقع جدا از مسئله خواسته های کارفرما برای یک پروژه کلاسیک نما ، پر کار ،کلاسیک یا نما کم کار ،کیفیت طراحی و رندر شما می‌توانید قیمت پروژه های کلاسیک شما را تغییر دهد.

یعنی جدا از نرم افزارهای که استفاده می‌کنید مانند تری دی مکس، اسکچاپ و یا رویت و یا غیره، می‌توانید کیفیت مدل سازی، کیفیت متریال و رندرهای خودتان را در قیمت نهایی پروژه کلاسیک یا نما رومی دخیل کنید. این که شما با کدام نرم افزار کار می‌کنید برای قیمت پروژه مهم نمی‌باشد. اما توانایی یک نرم افزار برای ایجاد مدل های حرفه ای و در طراحی نما کلاسیک و دکوراسیون داخلی و همچنین کیفیت متریال دادن، نورپردازی و رندرینگ می‌تواند به شما برای تولید یک پروژه حرفه ای کمک کند.

نکته چهارم:

 ایجاد مدل هایی با دیتایل و یا یک تری دی ساده.

از آن جا که بسیاری از طراحان از نحوه قیمت دادن و دریافت دستمزد یک کارفرما برای پروژه گله مند هستند. به همین دلیل تنها با یک تری دی از چند زاویه و قیمت رندرها سعی می‌کنند که پروژه را جمع کنند. اما نکته این است که شما برای یک طراحی خوب و حرفه ای و اجرای یک نما کلاسیک نیاز دارید تا دیتایل های پروژه را در اختیار کارفرما قرار دهید.

و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً نمونه کارهای قوی و اجرایی را در برنامه های کاری خودتان قرار دهید تا بتوانید یک قرارداد خوب و قیمت مناسب برای طراحی نما کلاسیک ببندید

 

چطور باید قیمت پروژه‌ های ویلایی کلاسیک و آپارتمانی را مشخص کنیم.

زمانی که شما نکات بالا را در دستور کار  خودتان قرار دهید. بخش زیادی از چالش قیمت گذاری پروژه را می‌توانید حل کنید. و در نهایت به این بخش خواهید دهید. 

نمای ویلایی یا نمای آپارتمانی؟

دکوراسیون داخلی که خودش می‌تواند به تنهایی شامل چندین قیمت باشد. 

 

حال و پذیرایی و آشپزخانه اتاق خواب ها، سرویس ها، و لابی ها، فضاهای راهرو و راه پله های ورودی که هر کدام را نیز می‌توانیم جداگانه قیمت گذاری کنیم تعرفه قیمت ها را می‌توانید از این بخش دانلود کنید.

برای طراحی خودتان ، پروژه ای قیمت گذاری کنید ، نه بر اساس متر.

بسیاری از تری دی آرتیست ها وسی جی کارها در حوزه معماری، پروژه ها را به صورت رندر یا متری قیمت گذاری می‌کنند ، در حالی که این خودش یک اشتباه در طراحی قیمت گذاری پروژه های تری دی کلاسیک محسوب می‌شود. به این دلیل که شما در هر قسمت از پروژه خودتان می‌توانید سختی طراحی و سختی مدل سازی را احساس کنید و با استفاده از روش قیمت دهی به صورت رندری تمام زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند. تصور کنید یک پروژه بسیار پر کار بوده است یا یک پروژه وقت زیادی نگذاشته‌ اید در این حالت شما برای هر دو آن ها به صورت رندر قیمت داده اید و هیچ تفاوتی در دستمزد شما وجود نداشته است. 

 حالا تصورکنید چندین پروژه ها به ترتیب از نوع پرکار بوده است و وقت زیادی برای طراحی و مدل سازی و رندر گذاشته اید و تمام پروژه ها برای یک کارفرما بوده است. در این قسمت حتماً قیمت دادن برای شما مشکل خواهد شد. و کارفرما نوسان قیمت رندری را نخواهد پذیرفت ، و به خاطر فشار کاری زیاد و قیمت ثابت ، شاید پایان همکاری شما باشد. 

تجربه کاری شما در بازار طراحی تأثیر زیادی در قیمت پروژه های معماری خواهد داشت

تجربه کاری را فراموش نکنید

 

شاید بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه ،بخواهید مانند یک طراح حرفه ای و با تجربه کار کنید. و حتی فکر کنید که در بعضی حالت ها کیفیت کارتان بسیار بهتر است، اما هنگام قیمت دادن پروژه و دریافت دستمزد به مشکل برخورد کنید و به هیچ عنوان نمی‌توانید مانند یک طراح و معمار حرفه ای برای پروژه های نمای کلاسیک و مدرن یا دکوراسیون داخلی بدهید.

به این دلیل که یکی از موارد مهم در قیمت دادن پروژه های معماری می‌تواند تجربه کاری و شناخت در بازار کار باشد. 

بسیاری از کارفرما ها و یا مشتری ها سعی می‌کنند تا پروژه خودشان را با شخصی دارای تجربه بالا در حوزه طراحی نما کلاسیک و مدرن و یا دکوراسیون داخلی بسپارند و با گروه معماری قرارداد ببندند. 

 حتی مهندس با تجربه و طراحی که سال ها در این حوزه مشغول به کار باشد می‌تواندقیمت بالاتر را هم اعلام کند و کارفرما هم آن را بپذیرد و بپردازد. اما اگر شما همین قیمت را به یک کارفرما اعلام کنید، او مخالفت میکند و شاید دفتر کارتان را ترک کند و یا بگوید چشم در روز های آینده با شما تماس میگرم ، در واقع در این جا تجربه کاری یک معمار و طراح تری دی  برای او درآمدزا خواهد بود.

در اولین گام نمونه کارهای قوی را در رزومه کاری خودتان قرار دهید . امروزه با توجه به سطح خواسته های کارفرما و رقابت در بازار کار . دیگر نمیتوانیم یک رندر ساده را به عنوان رزومه کاری از خومان ثبت کنیم و میتواند تاثیرات منفی نیز داشته باشد

 

نویسنده . مجتبی امیرخانی : معمار و مدرس نرم افزار های معماری

www.3dkhani.ir  .

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Buy-Lumion-Education-Package

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی