نکات مهم هنگام مهاجرت معماران به کانادا

نکات مهم هنگام مهاجرت معماران به کانادا
چکیده این مطلب : انتشار : 7722

مقدار درآمد یک طراح و معمار در کشورهای دیگِه و یا کشور کانادا چقدرِ هست . و با درآمدی که میشه از طراحی به دست آورد چه‌کارهایی میشِه انجام داد . می تونیم خونه یا ماشین دلخواه رو بخریم ؟ .


درآمد معمار در ایران و کانادا:

میزان درآمد یک طراح و معمار در کشورهای دیگه و یا کشور کانادا چقدر هست  . و با درآمدی که میشه از طراحی به دست آورد چه‌کارهایی میشه انجام داد . می تونیم خونه یا ماشین دلخواه خودمون رو بخریم ؟ .

شاید اولین چیزی که از یک کار خوب تو ذهنمون تصور می‌کنیم میزان درآمد اون شغل باشه.از اونجایی‌که خیلی از معمارهای تحصیل‌کرده تو شاخه‌های مختلف مدرک گرفتن،متأسفانه بیکارن و یا تو زمینه‌ای دیگِه مشغول کار شدن که ربطی به حوزه تحصیلی‌شان نداره.همین موضوع اونا رو دلسرد می کنه و مانع رسیدن به رویاها و خواسته هاشون میشه.

اینجاست که خیلی هاشون همه چیز رو به مسائل سیاسی ،اقتصادی،نظام بد آموزشی و صد البته مالی ربط میدن و نرسیدن به رویاهاشون رو نتیجه این جور چیزا میدونن و اولین چیزی که به فکر اونها میرسه کار کردن تو شهرهای بزرگ و یا حتی یک کشور دیگه مثل کانادا  است.

حقوق و درآمد معماری در کشور های دیگر

حقوق و درآمد تو هر کشوری متفاوته و به عواملی مثل موقعیت ،تجربه ،سرمایه و ... بستگی داره و البته باید میزان درآمدتون رو با هزینه های زندگی تو کشور جدید در نظر بگیرین.

اما به دور از نقد ها سوال اینکه چرا هر کسی فکر میکنه میتونست اون طرف آبها موفق باشه و واسه خودش امپراطوری بزنه . یا فکر میکنه تو این کشور بهترین  دوران زندگیش پر پر شده . ولی خیلی از افراد با برنامه ریزی از همون دوران تحصیل خودشو برنامه ریزی داشتن و یکی از برنامه های اونها مهاجرت بود .

 

اما همیشه دغدغه معمار ها و مهندسین برای مهاجرت یا رفتن به یک کشور دیگه حالا هر جایی میخواد باشه یک سری مشغله هایی هم داره ، اینکه چطور برم و از کجا شروع کنم  اگر رفتم کجا برم چی بخورم چطور وارد محیط های آموزشی و دانشگاهی بشم و اینکه اصلا هزینه ماهیانه من چقدره . چقدر باید به زبان اون کشور و یا زبان انگلیسی تسلط داشته باشم . آیا میتونم اونجا کار کنم یا باید منتظر  حمایت از طرف خانواده باشم و اگر یه روزی نتونستن هزینه ها رو برام بفرستن هر جای دنیا باشم دوباره باید با سرخوردگی شاید بدتر از گذشته به کشورم بر گردم . حالا ماجراهای خدمت سربازی برای آقایون بماند .



حالا بیاین باهم درآمد یک معمار تو کشورمون و یک کشور دیگه مثل کانادا رو بررسی کنیم :

اگر قرار باشه به یکی از کشور هایی که هر ساله اطلاعات و آمار زیادی ازش می خونیم مثل کانادا و اینکه آقا اونجا نیرو میخواد اگر پرستار باشی و حسابدار یا متخصص کامپیوتر رو هوا میزنن . اما اگر معمار باشیم چطور ؟ چه اتفاقی میفته و از کجا شروع کنیم که بتونیم تو همون مسیر به قول خودمون موفقیت قدم بزاریم .

برای مهاجرت به کانادا مدرک معماری داشته باشیم یا نه

اینطور بگم  تو حوزه مهندسی میتونی تو شاخه های مختلف کار داشته باشی اما در مرحله اول مدرک دانشگاهی شما مهمه و شغل و پیشه شما .

خیلی ها فکر میکنن اگر تو یه دانشگاه معتبر درس بخونن خیلی عالی میشه اما باید بگیم انگار بخت با اونایی هست که تو دانشگاهای معمولی درس خوندن و معدلشون بالاتر بود . البته این یه بخش کار هست . اما چه مدرک و چه کار هایی به درد میخوره . شما اگه مدرک کارشناسی داشته باشی میتونی طراح فنی ساختمون ،ناظر اجرا طرح یا سرپرست دفتر مشاوره بشی ،

اگرهم  مدرکت بالاتر باشه  علاوه بر این کارها میتونی طراحی داخلی انجام بدی و یا به عنوان ناظر ساخت فعالیت کنی. البته اینکه میگیم میتونی فعالیت کنی نه اینکه از هوا پیما پیاده شدی رفتی تو فرودگاه ماشین شخصی برات اماده است و بعد یه دوش گرفتن توهتل میتونی با کراوات به محل کارت بری . نه .

 

چگونه وارد بازار کار معماری شویم



شما برای هر کدوم از این مسیر ها به یک کارفرما نیاز داری که این خدمات رو بعضی از شرکت در اون کشور ارائه میدن . یعنی اون آقا باید اثبات کنه شما به عنوان یه ایرانی میتونی برای این کشور یه منافعی داشته باشی  تا بتونه رو برنامه اقامت شما کار کنه . و یا در دوره ها ی تخصصی اون ها شرکت کنی که بتونی اطلاعات تخصصی رو خوب متوجه بشی البته این بخش باید حتما در زبان انگلیسی تسلط داشته باشی .اگر غیر از این بود خب از شهروندای همون کشور استفاده میکردن . پس یک برگه برنده . کسب مقام تو مسابقات یا یک طرح یک ایده نو . یک کاری که بتونه شما رو ثابت کنه میتونه روند انتخاب شغل و همینطور آقای کارفرما که پرونده های شما رو زیر بغلش زده رو راحت تر کنه .

به نظرم فرق خیلی خوبی که معماری با رشته های دیگه داره اینکه درآمدش خوبه اگر بتونی بگی بله من هم هستم نسبتا و شایدم سکویی واسه پرتاب.چون حسی از مهندس واقعی رو تجربه میکنی . البته اگر بتونی با توجه به دانش معماری واطلاعات نرم افزاری و تسلط روی زبان به اون کشور بری واقعا میتونه تاثیر خوب و درآمد عالی داشته باشه . من درآمد رو به سه دسته تقسیم کردم :

1- مهندسای معماری که تو بخش دولتی کار میکنن مطابق با اداره کار حقوق میگیرن.

2- مهندسای معماری که تو بخش خصوصی مشغولن با توجه به مهارت ها ،سابقه کاری و توانائی هاشون، درآمدهای متفاوتی دارن.

3- اونایی که شرکت خصوصی دارن سختی های کار رو به جون میخرن ،تلاش زیادی میکنن تا مشتری و پروژه های مختلف بگیرن و وقتی راه افتادن قطعا درآمد خوب که چی بگم همونی که میخوان نصیبشون میشه.

* الان فکر می کنی میخوام بگم . تبریک شما وارد رشته ای شدی که با یکم تلاش و پشتکار می تونی آینده خوبی رو برای خودت رقم بزنی. * موفق باشی رفیق . نه این خبر ها نیست بریم ادامه ماجرا

* یادتونه که گفتیم تو حق نداری رویاهاتو فراموش کنی ،پس یادت نره مهارت های تو ، تعیین کننده درآمدته. *

زمانی میتونی اونجا کارتو جلو بندازی که بگی چه تونایی هایی داری .

درس و دانشگاه  ومعدل یک طرف . زبان و مهارت های نرم افزاری طرف دیگه  که امروز توشرکت های معماری دنیا حرف اول رو میزنه . و اون پولی هست که قراره ضامن شما و پشتوانه شما باشه .

به قول گفتنی معماری یکی از رشته های تو بورس و مطرح تو کل دنیاست ،یعنی اگه ذهن خلاق داری و عاشق طرح و نقشه ای و تسلط نرم افزار های طراحی و معماری رو رسوندی، شک نکنی که میتونی تو این رشته موفق باشی و فرق نداره کجای دنیایی اما بخش سختش همینه که چطور به اون خلاقیت برسیم و بتونیم تو یک زمینه خودمون رو نشون بدیم .


آینده معماری تو کانادا روند رشد خوبی داشته بطوری که جز 10رشته برتر تو این کشوره و مسلما میزان تقاضای کار این رشته  در سال های آینده بیشتر هم میشه و دولت برنامه های مختلفی برای معماری تاز وارد در نظر گرفته پس شاید الان بهترین فرصت باشه که بگم واقعاً وقتتون رو از دست ندین اگر برنامه ای برای رفتن دارین وقت گذروندن در شبکه های اجتماعی جواب گو نیست ، خودتون رو با سخنان انگیزشی که بگه صبح  ها با انرژی لبخند بزنین و نفش عمیق بکشین تا صبحی با انرژی مثبت رو شروع کنید و از کائنات بخواین کمکتون کنه معطل نکنید . وقت این حرف ها ی پوچ گذشته و باید بجنبی .


کار در معماری را چگونه شروع کنیم



شما اگه بخواین وارد بازار کار معماری تو کانادا بشین باید بدونین که کار سخت و پیچیده ای در راه دارین و برای ریجستر شدن باید مراحل سختی رو بگذرونین ،البته دونستن زبان انگلیسی و فرانسه کمک بزرگی بهتون میکنه پس تا میتونین حداقل تو انگلیسی خودتون رو تقویت کنین . همونطور که گفتم برای رجیستر شدن باید مدارکتون ارزیابی شه که ممکنه ی مقداری طول بکشه. حالا بگیم چطور انجامش بدین  .

و بعد از اون در چند مرحله مصاحبه ای که مامور دولت کانادا در حظور شماست و باید یکی یکی سوالات رو جواب بدی اون هم به زبان انگلیسی

مهمترین سوالی که از شما پرسیده میشه و پاسخ اون و هم جنبه روانی داره برای مامور دولت اون کشور یا کانادا این هست که . برای چی میخوای بیای کانادا .

این سوالیه که خیلی ها از جوابی که دادن  پشیمون شدن . فقط امیدواررم این پاسخ رو ندین که برای کار میام و چون در کشورم کار پیدا نمیشه و بهم اهمیت نمیدن . چون برگه دیپورت خودتون رو امضا کردین .

و در مراحل بعدی حساب های بانکی و شغل شما و خانواده و خیلی موراد دیگه میاد که در مصاحبه ها باید موفق بشین به زیرکانه ترین روش ممکن پاسخ بدین . اما یک نکته رو فراموش نکنین . به هیچ عنوان به مامور اون کشور دروغ نگین چون بهتر از هر دستگاه دروغ سنجی این رو تشخیص میده .

 

بخش اسپیکینگ (Speaking) آزمون آیلتس

موضوعات عمومی مثل کار، زادگاه محل زندگی و... (حدودا 5 دقیقه)

بخش 2: تاپیک کارد (2 دقیقه صحبت در مورد موضوعی خاص مثلا یک اثر هنری اولین باری که به زبان انگلیسی با یک خارجی حرف زدید یک حادثه خوشحال کننده و...)

ضوابط نمره دهی آزمون:
- انسجام مطالب و تسلط
- دامنه لغات
- تنوع ساختار گرامر و استفاده درست
- تلفظ

اما همه این ها رو باید بگذرونی تا شروع موفقیت اما شرایط زند گی مهندس معمار

شرایط مهندسای معمار تو کانادا چطوریه:

در کل همیشه قدم گذاشتن در مسیر موفقیت می تونه بهتر از درجا زدن و نشستن و فکر کردن به آرزوهای بزرگ باشه . تو این مقاله هم قصد نداشتیم راه و روش ثبت نام برای مهاجرت به کانادا رو براتون توضیح بدیم . هدف این بود که اگر واقعا به اون درجه از زندگی رسیدی که فکر میکنی دیگه گنجایش این کشور و شرایط رو نداری پس بهتره دست به کار بشی .

 

اما اگر واقعاً برنامه های داری که احتیاج به گروه و تیم معماری داری تا بتونی با مدریت خودت به نتیجه دل خواهت بررسی فکر میکنم هیچ جایی جز کشور خودت نتونی خیلی راحت اون تیم دلخواه رو جم و جور کنی . درسته اونقدر تخصصی نمیشه اما میتونه تورو خیلی سریع  تو همون مسیری که برای خودت تعریف کردی قرار بده . و در آمد زایی زودتر از زمان پیش بینی رو داشته باشی .

 

 

پس زمانی تصمیم قطعی بگیر که تمام شرایط بالا رو داشته باشی تا بعد از مهاجرت بتونی مرحله به مرحله در طول زندگیت به جلو بری و پیشرفت کنی ، نه اینکه بعد از سالها روی نیمکت پارک نشسته باشی و همینطور که مشغول نگاه کردن بازی بچه های داخل پارک هستی از خودت بپرسی واقعاً چی شد که من اینجام ؟

در آخر اگه تصمیمت برای رفتن جدی باشه باید برای مهاجرت اقدامات لازم رو انجام بدی و ببینی از چه طریقی میتونی این کار رو راحتتر انجام بدی .

تو این مسیر از هیچ چیز نترس و فقط تلاش کن .پیروز باشی

نویسنده مقاله : طاهره عابدینی .

درآمد یک تری دی مکس کار چقدر است

 

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Package-How-to-make-money-in-architecture

پکیج درآمد دلاری در معماری

چطور باید در معماری حقوق و درآمد مناسب داشته باشیم و بتوانیم با کارفرما یا مشتری وارد پروژه و درآمد زایی عالی شویم، در این پکیج عملکرد و تکنیک های حرفه ای معماران آموزش داده شده است

3d max-training-package-in-architecture

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

Buy-revit-Architecture-Package

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

نظرات

nima karati
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
سلام . برای مهاجرت بهتره چه نرم افزار هایی یاد بگیریم .
تری دی خانی

اگر در حوزه معماری هستین . مکس . رویت میتونه خیلی تاثیر داشته باشه 

قاسمی
۱۳۹۸/۱۰/۲۵
متن بسیار تاثیر گذار و زیبایی بود از شما ممنونم. واقعا گاهی چشم ها را باید شست ....
تری دی خانی

سپاس از شما 

شمیم دوران نژاد
۱۴۰۰/۰۵/۱۴
سلام من لیسانس معماری دارم و تسلط به نرم افزار های revit,lomion,post pro و Cad برای مهاجرت داشتن همین شرایط کفایت میکنه؟
تری دی خانی

سلام به شماره مشاوره ها ی سایت پیام بدین 

شمیم دوران نژاد
۱۴۰۰/۰۵/۱۴
سلام من لیسانس معماری دارم و تسلط به نرم افزار های revit,lomion,post pro و Cad برای مهاجرت داشتن همین شرایط کفایت میکنه؟
تری دی خانی

سلام وقت بخیر . خیر 

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی