هفت خواسته کارفرما از یک مهندس معمار

هفت خواسته کارفرما از یک مهندس معمار
چکیده این مطلب : انتشار : 4053

همیشه مشتری حرف اول را می زند. این جملات برای خیلی ها آشنا می باشد و گاهی پیش آمده در مغازه ها یا فروشگاه ها این جملات را خوانده ایم.


هفت خواسته کارفرما از یک مهندس معمار

همیشه مشتری حرف اول را می زند.

این جملات برای خیلی ها آشنا می باشد و گاهی پیش آمده در مغازه ها یا فروشگاه ها این جملات را خوانده ایم. امادر کنار آن، جمله "نسیه داده نمی شود حتی به شما دوست عزیز" را هم دیده ایم.

در این مقاله قصد داریم، به چند نکته حیاتی جهت طراحی و خواسته های مشتری اشاره کنیم.

نکته اول

1-هیچ معمار و طراحی نمی تواند حرف قطعی بزند که طرح من بهترین و بدن اشکال بوده و بالاتر از آن نیست.جالب اینجاست،که یک کارفرما، همیشه طرح و ایده بهتری نسبت به کار ما دارد. پس او را نادیده نگیرید

نکته دوم

نقش کارفرما در طراحی

2-کارفرما هیچ گاه اعلام نمی کند، که می خواهد برای پروژه خود هزینه زیاد انجام دهد. هنگام ورود به یک دفتر طراحی و دکوراسیون و هنگام صحبت با شما انتظار دارد، مقدار هزینه های پروژه را به مرحله به مرحله به او گوشزد کنید. حتما در بین صحبت ها متذکر شوید که با این طرح توانستید این مقدار از هزینه های پروژه را کاهش دهید. حتما استقبال خواهد کرد .

نکته سوم

3-خانه رویایی من- بسیاری از کارفرما ها دوست دارند، خانه و مکان مورد طراحی آنها، شبیه به خانه هایی باشد، که در سفرها مختلف و یا خانه دوست و آشناهایی که دیده اند، طراحی شود.

به همین دلیل کارفرما انتظار دارد در ابتدای شروع طراحی پروژه، با آنها صحبت کنید و به حرفهای آنها گوش فرا دهید. آرزوهای او را نادیده نگیرید و هرگز این جمله را که (آن طرح هزینه بالایی دارد) را از صحبت های خودتان حذف کنید . باید بشود .

نکته چهارم

4-هیچ کارفرمایی دوست ندارد از طراح کم تجربه در پروژه خود استفاده کند. هنگام صحبت کردن و مشاوره دادن به آنها با اطمینان و محکم صحبت کنید تا مشتری حس کند، که شما توانایی انجام پروژه های معماری را دارید.

5-غرور و تعریف از خود را کنار بگذاریم.

باید این احتمال را در نظر بگیرید که مشتری قبل از اینکه وارد دفتر کار شما شود، به دفتر همکاران شما نیز مراجعه کرده است، و صحبت های اولیه را انجام داده است. پس هنگام صحبت طوری رفتار نکنید که گویی این طرح اول و آخر برای شماست. هیچگاه در حضور کارفرما همکاران خود را تخریب نکنید. نه تنها مثبت نخواهد بود،  بلکه در ذهن او فردی کم تجربه خواهید بود. اخلاق حرفه ای رت در کار خود رعایت کنید

نکته ششم

6-برای پروژه او ارزش قائل شوید. همه کارفرماها، هزینه و بودجه لازم برای انجام پروژه را ندارد. در نگاه اول زمانی که با شما در مورد بازسازی آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی صحبت می کند، انتظار دارد که به همان اندازه که به یک طراحی خاص اهمیت می دهید، به فضای خانه او با یک طرح کوچک و ساده اهمیت بدهید.

نکته آخر

7- نکته آخر این است که برای مشتری ارزش قائل شوید.نه به خاطر اینکه قرار است از او پولی دریافت کنید. بلکه به این دلیل که او یک انسان است و به کمک شما نیاز دارد او شما را به عنوان یک طراح و معمار در جامعه پذیرفته و وارد دفتر شما شده است .به هیچ عنوان در کار کوتاهی نکنید. رمز موفقیت برای شما همین خواهد بود  .

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Package-How-to-make-money-in-architecture

پکیج درآمد دلاری در معماری

چطور باید در معماری حقوق و درآمد مناسب داشته باشیم و بتوانیم با کارفرما یا مشتری وارد پروژه و درآمد زایی عالی شویم، در این پکیج عملکرد و تکنیک های حرفه ای معماران آموزش داده شده است

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی