هفت ترفند طلایی شیت بندی با فتوشاپ برای معماران

هفت ترفند طلایی شیت بندی با فتوشاپ برای معماران
چکیده این مطلب : انتشار : 4812

شیت بندی یکی از حیاتی‌ترین بخش، برای نمایش بهتر پروژه به استاد و کارفرما هست.همیشه استرس شیت بندی در دوران دانشجویی، آن‌هم در زمان تحویل پروژه وجود داشته است.


هفت ترفند طلایی شیت بندی با فتوشاپ برای معماران

مجتبی امیرخانی هستم مدیر وب‌سایت 3dkhani

 

شیت بندی یکی از حیاتی‌ترین بخش، برای نمایش بهتر پروژه به استاد و کارفرما هست.همیشه استرس شیت بندی در دوران دانشجویی، آن‌هم در زمان تحویل پروژه وجود داشته است.

چطور شیت بندی کنیم؟؟؟؟

بهترین شیت چگونه است؟؟؟

شیت های آماده لایه باز را چگونه استفاده کنیم؟؟؟

چرا شیت بندی من ساده است و بعد از چاپ باکیفیت دیده نمی‌شود؟؟؟

در این مقاله قصد داریم، شمارا با 7 نکته حیاتی که قطعاً درنتیجه کارتان اثربخش خواهد بود، آشنا کنیم.

نکته اول

آموزش شیت بندی معماری در فتوشاپ را نگاه کنید.

1-در اکثر موارد بهتر است شیت را به‌صورت عمودی انجام دهید.تجربه نشان می‌دهد، اساتید هنگام تحویل پروژه، بدجور جذب طرح‌های عمودی می‌شوند.

خیر این شوخی بود.

درواقع طرح‌های عمودی، با توجه به ساختار و مواردی که در اختیارداریم،(مانند رندرها، پلان‌ها، درختان و تصاویر) قرار دادن آن‌ها به‌صورت عمودی هم در چاپ و هم در چیدمان کار، می‌تواند راحت‌تر و بهتر انجام شود.همچنین هنگام ارائه، شیت های عمودی راحت‌تر به چشم می‌آیند . و حتی شیت های مسابقات حرفه‌ای به‌صورت عمودی بسته می‌شود .

نکته دوم

2-در بیشتر مواقع، بک‌گراند کارتان را روشن و حتی سفید انتخاب کنید.بک‌گراندهای تیره، باعث به‌هم‌ریختگی رنگ‌ها و کالیبر رنگی می‌شود. اما شیت با زمینه سفید، راحت‌تر و بهتر دیده‌شده و موضوعات را بیان خواهد کرد .عکس‌ها کاملاً تفکیک‌شده‌اند و زیبایی کارتان به چشم می‌آید.

نکته سوم

3-هنگام چیدمان، تصاویر را مانند واگن‌های قطار کنار هم قرار ندهیم. هر تصویر از یک زاویه‌ای رندر گرفته‌شده است.پس درجایی مطمئن همراه با پرسوناژ و درختان مخصوص به خود، آن را قرار دهیم.

شیت مانند یک ترازو عمل می‌کند و تصاویر  یا رندر ها وزنه‌های تعادل شیت خواهد بود . باید تعادل وزنه‌ها را حفظ کنیم که در پک پست پروداکشن کامل به آن پرداخته‌ایم.

 

نکته چهارم

4-خطوط در شیت بندی معماری

از خط و خطوط عمودی و افقی برای حفظ تعادل در شیت و از رنگ و تصاویر به‌درستی استفاده کنیم. حتی text ها که نام استاد و پروژه و اطلاعات شیت را در آن قرار می‌دهیم، با این کار هم یک افکت تصویری ایجاد نموده‌ایم  و هم در زیرکانه‌ترین روش، خلا ایجادشده در فضای شیت را جبران کرده‌ایم .

نکته پنجم

5-کالیبراسیون رنگ در شیت بندی

رنگ‌بندی شیت و یا آخرین لایه رنگ راکمی تیره و یا کانتراست رنگ را کنترل کنید.تا از شدت رنگ‌ها کاسته شود. این باعث می‌شود رنگ‌های با شدت بالا برای پروژه نداشته باشیم. بدین معنا که پس از چاپ شدت رنگ‌های بالابر روی شیت برای چشم آزاردهنده نخواهد بود و حس آرامش لازم را به بیننده منتقل می‌کند

نکته ششم  

6-اطلاعات دستگاه چاپ شیت معماری

حتماً جدول رنگ شرکت خدماتی را از او درخواست کنیم و یک نمونه در دفتر کار خود قرار دهیم.با این روش قادر خواهیم بود، که رنگ‌های سبز و آبی و تیرگی و روشنایی را با دستگاه چاپ موردنظر مقایسه کنیم و کد موردنظر رنگ را در شیت مورداستفاده قرار بدهیم. و همیشه به همان شخص هنگام چاپ مراجعه کنیم  یا به دوستان پیشنهاد دهیم .

نکته هفتم

7-شیت های 100*70را هیچ‌گاه با رزولوشن‌های 300و یا بالاتر قرار  ندهید.بسیاری از دستگاه‌های چاپ و پلاترها توان تحلیل آن را ندارند، درنهایت حجم کارتان و رنگ‌های آن دچار به‌هم‌ریختگی می‌شود و کیفیت کار در خروجی تغییر خواهد کرد. رزولوشن‌های بالا برای پرینترهای چاپ عکس هست . پس به آن توجه کنید .

و در پایان

شیت بندی، کاری بسیار جذاب و زیبا بوده و این به شما و گروهتان بستگی دارد، که چه شرایطی برای شیت بندی خودتان انتخاب کرده‌اید. قدرت رندرهایی که از قبل آماده کرده‌اید، بک‌گراندها، پلان‌های سیاه‌وسفید و یا حتی دیاگرام‌ها تصویری را در شیت بندی دست‌کم نگیرید. و به آخرین لحظه هنگام تحویل پروژه آن را موکول نکنید .

که پیشنهادمیکنم ویدیو آموزش شیت بندی در معماری را نیز مشاهده کنید .

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

Sketchup-training-package

پکیج آموزش اسکچاپ

آموزش کاربردی و فارسی مدل سازی صفر تاصد و رندر ، طراحی نما در اسکچاپ، طراحی آشپزخانه در اسکچاپ .آموزش جامع و کاربردی به صورت پروژه محور.برای رشته های معماری ، اسپید اسکچاپ

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی