آینده بازار معماری برای خانم ها چگونه است

آینده بازار معماری برای خانم ها چگونه است
چکیده این مطلب : انتشار : 2942

اما بهت میگن معماری به درد دخترها نمی خوره ، شاید بهت میگن پول، تو پزشکیه ،شاید گفتن معماری اشباع شده ، اما زمانی موفقی که به خواسته‌ها و دل خودت گوش بدی.. بریم به سراغ مقاله و بازار معماری برای خانم ها ناخوداگاه انسان تمایل دارد کاری را انجام بدهد که با همه وجود خوشحالش می‌کند. حتی اگر با لحظه لحظه‌های پزشکی لذت میبرید ، بدون شک باید در همین مسیر قدم برداری. معماری مناسب دختر خانم ها هست یا خیر. دخترخانم ها آیا می‌توانند در رشته معماری به درآمد برسند و یا مانند آقایان در این حوزه کار کنند. در مرحله اول این اشتباه را کنار بگذاریم بسیاری از خانواده های ایرانی که این سوال را مطرح می‌کنند که معماری یک شغل زنانه نیست،معماری به در خانم ها نمی خورد .

آینده بازار معماری برای خانم ها چگونه است 

شاید اولین قدم دلت میخواست دکتر می‌شدی ،چون دل خانواده شاد می‌شد ،اما ته دلت دوست داری با حال و هوای معماری دست و پنجه نرم کنی- لذت ببری، آزاد باشی به شهرت برسی، ساختمان طراحی کنی و یا معمارانه دنیای اطرافت رو تغییر بدی.

 اما بهت میگن معماری به درد دخترها نمی خوره ، شاید بهت میگن پول، تو پزشکیه ،شاید گفتن معماری اشباع شده ،

  • اما زمانی موفقی که به خواسته‌ها و دل خودت گوش بدی..

 

بریم به سراغ مقاله و بازار معماری برای خانم ها 

 ناخوداگاه انسان تمایل دارد کاری را انجام بدهد که با همه وجود خوشحالش می‌کند. حتی اگر با لحظه لحظه‌های پزشکی لذت میبرید ، بدون شک باید در همین مسیر قدم برداری. 

معماری مناسب دختر خانم ها هست یا خیر.

دخترخانم ها آیا می‌توانند در رشته معماری به درآمد برسند و یا مانند آقایان در این حوزه کار کنند. 

در مرحله اول این اشتباه را کنار بگذاریم

بسیاری از خانواده های ایرانی که این سوال را مطرح می‌کنند که معماری یک شغل زنانه نیست،معماری به در خانم ها نمی خورد . 

باید قبول کنیم، آنها هنوز تفاوت معماری و عمران را نمی‌دانند، آن ها فکر می‌کنند که در این رشته شما باید بالای ساختمان بمانید و هر روز با کارگر و آرماتوربند سر و کله بزنید واز این نظر شاید محیط مناسبی برای یک خانم نباشد. اما این طور نیست.

 معماری یکی از رشته های با پرستیژ بالا در دنیا است.

 

حتی اگر قرار باشد با کارگر ها و مرد ها سر و کله بزنید باز هم نباید این نگاه جنسیتی را داشته باشیم که این کار کاملاً مردانه است.خیر ، شما به عنوان یک زن هیچ تفاوتی.باز هم تکرار میکنم هیچ تفاوتی از نظر عملکرد و توانایی با یک مرد ندارید . پس اول  خودتان را باور کنید .

اما با خود می‌گویید خب این جا ایران است آینده ما چه می‌شود. در یک کلام در این چند سال که رشته معماری به صورت جداگانه و در دانشگاه های مختلف تدریس می‌شود. خانم ها می‌توانند مانند آقایان به راحتی در این رشته مشغول به کار شده و به درآمد برسد، چون در معماری امروز شما نیاز ندارید تا کارهایی از سهم مهندس عمران را انجام دهید. 

مواردی مانند رفتن روی ساختمان نیمه ساخته، بتن ریزی، برق و تأسیسات و یا سر و کله زدن با کارگر آرماتوربند و جوشکار . با اینکه بسیاری از خانم های در رشته عمران این کار را هم انجام میدهند و بسیار موفق عمل میکنند . حتی اگر شما جز مهندسین ناظر معماری باشید در حد خیلی کم و با همکاران خودتان برای بازدید چند دقیقه ای روی محل پروژه حضور پیدا می‌کنید.

راحت تر بگوویم یکی از لذت های رشته معماری و عمران همین بازدید و اجرا پروژه ها میباشد.بسیاری از مهندسین دوست دارند پروژه های طراحی شده خودشان را در مرحله اجرا مشاهده کنند . 

به عنوان معمار زن باید چطور کار کنم

شما در دوران دانشگاه می‌توانید استارت دنیای معماری را بزنید ،اما نباید به دانشگاه امیدوار باشید ،دانشگاه فقط مکانی برای مدرک و آشنایی با روش های ارتباطی در جامعه امروز است. و شاید با دروسی مانند طرح دانشگاه و آشنایی با تئوری معماری کمی درفضای معماری قرار بگیرید،و هیچ صحبتی از بازار کار معماری و درآمد زایی نخواهد شد. 

فضای کار معماری و درآمد زایی در بیرون از دانشگاه 

اما معماری در بازار کار امروز متفاوت است ،فرقی نمیکند خانم یا آقا ، شما گزینه ای به نام کارفرما را پیش رو دارید که باید او را متقاعد کنید که می‌توانید کار قابل قبول را به او ارائه دهید.

در همین لحظه خواهد بود که درآمدزایی در دنیای معماری استارت خواهد خورد. این که شما بتوانید در مرحله اول یک پروژه را طراحی کنید از فازصفرکار و نهایی کردن پروژه برای نظام مهندسی و شهرداری اگر در این بخش هنوز به توانایی نرسیدی بهتر است آموزش های آن را مشاهده کنی، در بخش محصولات بسته های آموزشی را قرار داده ایم که میتوانیداستفاده کنید. 

قرار ملاقات با کارفرما در معماری برای خانم ها .

در مرحله بعدی نیاز دارید تا روش ارتباط با کارفرما را بدانید. شما به عنوان یک معمار زن باید بدانید که چطور باید با یک کارفرمای آقا صحبت کاری ومفید داشته باشید .

در شروع حرفه معماری و به عنوان یک خانم در بازار کار این حرفه بهتر است، تعصب ها را کنار بگذارید،اگر می‌خواهید به عنوان یک خانم در بازار کار معماری به درآمد برسی ، بهتر است خجالت را کنار بگذاری دیگر دوران دبستان و دبیرستان تمام شده.

به راحتی باید با کارفرما بدون هیچ خجالت و دستپاچه شدن قرار ملاقات بگذاری و در مورد پروژه صحبت کنی، بله شما تنها هستید و قرار نیست پدر و مادر کنارتان باشدو شاید تعدادی از شماها که این مقاله را مطالعه می‌کنید این موضوع برایتان عادی باشد و بگویید اصلاً فرقی ندارد من به راحتی این کار را انجام می‌دهم.

خجالت و تعصب را کنار بگذارید.

 اما این نکته را هم باید در نظر بگیریم که تعداد زیادی از دختر خانم ها هستند که ،هنوز خجالت خودشان را کنار نگذاشته اند، یا هنوز تحت کنترل حرف های خانواد پدر یا مادربرادر و همسریا پارتنر خودشان هستند و این کار برایشان بسیار دشوار خواهد بود ، که با یک مرد غریبه داخل یک دفتر قرار ملاقات کاری بگذارند  ، یا در صورت لزوم به همراه کارفرما برای بازدید به محل پروژه بروند. هنوز اگر و اما هایی هست که مانع حرکت آنها می‌شود. یکی از موضوعاتی که خانم ها باید به آن توجه کنند نحوه صحیح ارتباط گرفتن کاری است.،در صورت ایجاد محدودیت برای خودتان ، بایدهمان ابتدا با دنیای مهندسی و معماری خداحافظی کنید 

دوست عزیز این شما هستید که آینده خودتان و روش ارتباط دیگران با خودتان را تعریف می‌کنید ،قرار نیست شخصیت شما آسیب ببیند یا مشکلی پیش بیاید ،این مرحله شناخت افراد خواهد بود و همین طور روش ارتباطی. موضوعی که در پکیج معمار و کارفرما درباره آن صحبت کرده ایم.

افزایش توانایی ‌های نرم‌ افزاری

فرقی نمیکند برای خانم یاآقا ، برای نمایش بهتر پروژه های خودتان از دوران دانشگاه آموزش های نرم افزاری را ادامه دهید تا بتوانید به بهترین شکل پروژه را پرزانته کنید .

 آموزش های زیادی در وب سایت قرار داده ایم ،از طراحی نما دکوراسیون داخلی با تری دی مکس و اسکچاپ . یا طراحی با نرم افزار رویت . و سپس دنیای متریال و رندر و در نهایت انیمیشن سازی معماری ، . همه این موارد خواسته های بازار کار معماری امروز خواهد بود ، تا شما به راحتی بتوانید قرارداد ببندید و مطمئن باشید هیچ محدودیتی برای شما خانم ها وجود ندارد. 

به هیچ عنوان در جامعه معماری این کلمه را نخواهید شنید که شما یک زن هستید و نمی توانید پروژه را انجام دهید ، اطمینان کامل به شما خواهیم داد ترس ها را کنار بگذارید و اگر به عنوان خانم در جامعه قصد دارید وارد دنیای معماری شوید، بهتر است همین حالا به سمت رویا و علاقه خودتان حرکت کنید و اطمینان داشته باشید بعد از مدتی کار در حوزه معماری، درآمد معماری و پروژه ها آغازخواهد  شد.

نویسنده مجتبی امیرخانی 

معمار و مدرس نرم افزار های معماری

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Buy-revit-Architecture-Package

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

Sketchup-training-package

پکیج آموزش اسکچاپ

آموزش کاربردی و فارسی مدل سازی صفر تاصد و رندر ، طراحی نما در اسکچاپ، طراحی آشپزخانه در اسکچاپ .آموزش جامع و کاربردی به صورت پروژه محور.برای رشته های معماری ، اسپید اسکچاپ

نظرات

رویا عقلمند اوغانی
۱۴۰۱/۰۶/۳۱
بسیار عالی بود ممنونم
تری دی خانی

سپاس

تبسم احمدی
۱۴۰۲/۰۹/۰۵
خیلی ممنونم بابت مقاله خوبتون عالی بود😘😘
تری دی خانی

سپاس 

تبسم احمدی
۱۴۰۲/۰۹/۰۵
خیلی ممنونم بابت مقاله خوبتون عالی بود😘😘
تری دی خانی

سلام ممنون 

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی