نمای کلاسیک و مدرن را با کدام نرم افزارها انجام دهیم

نمای کلاسیک و مدرن را با کدام نرم افزارها انجام دهیم
چکیده این مطلب : انتشار : 8529

سؤالی که بسیاری از هنرجویان این روزها آن را مطرح میکنند. چطور باید نمای معماری را در نرم افزارها انجام دهیم. اما بسیاری از آنها حتی کوچک ترین اطلاعی از نرم افزارهای طراحی و تری دی ندارند و این که طراحی نما رومی با تریدی مکس را چطور انجام دهند ، اما علاقه مند هستند که هر چه سریع تر یکی از این نرم افزارها را شروع کنند تا بتوانند وارد دنیای کسب و کار معماری شوند و یا در یک دفتر طراحی مشغول به کار شوند

نمای کلاسیک و مدرن را با کدام نرم افزارها انجام دهیم؟

سؤالی که بسیاری از هنرجویان این روزها آن را مطرح میکنند. چطور باید نمای معماری را در نرم افزارها انجام دهیم. اما بسیاری از آنها حتی کوچک ترین اطلاعی از نرم افزارهای طراحی و تری دی ندارند و این که طراحی نما رومی با تری دی مکس را چطور انجام دهند ، اما علاقه مند هستند که هر چه سریع تر یکی از این نرم افزارها را شروع کنند تا بتوانند وارد دنیای کسب و کار معماری شوند و یا در یک دفتر طراحی مشغول به کار شوند.

 

درآمد یک تری دی مکس کار

اما قبل از شروع باید این نکته را عرض کنیم که به هیچ عنوان در این مقاله و حتی وب سایت قصد نداریم سبک خاصی از معماری را تبلیغ کنیم .و هدف آموزشو راهنمایی هنرجو هاست . اینکه روش های کلاسیک ، آیا به شکل صحیح انجام میشود  یا خیر و یا اینکه این نوع از طراحی هدف خاصی را در معماری ایران دنبال نمی کند ،بحثی است که از در این مقاله از این منظر به آن نگاه نشده و بیشتر خواسته های کارفرما و نیاز های بازار بوده است و راهنمایی برای انتخاب 

 

نرم افزار مناسب برای پیاده سازی های ایده های ذهنی معماران ،  که در این میان  وب سایت تری دی خانی همیشه در این مسیر همگام با معماران خوش ذوق ایرانی همگام خواهد بود . البته برخی از معماران که فارغ التحصیل معماری هستند و در بازار کار چند سالی مشغول هستند کم و بیش اسم بعضی از نرم افزارهای معماری و تری دی را شنیده اند،  اما نمی دانند عملکرد این نرمافزارها برای طراحی نمای کلاسیک و مدرن چگونه است و اگر بخواهند یکی از آنها را شروع کنند و یا سبک های دیگر طراحی و پیاده سازی ایده های ذهنی ، چطور باید با توجه به خواسته ها و نیاز بازار کار برای آموزش آنها تصمیم گیری کنند.

 

اسم چند نرم افزار طراحی نما در معماری

نرم افزارهای زیادی در دنیای معماری وجود دارد اما برخی از آنها مانند تری دی مکس ، اسکچاپ ، رویت و راینو در بین معماران و دانشجوها شاید کمی شناخته شده تر هستند و با توجه به تعریف های هر کدام میتوانیم سطح انتظار خودمان از برنامه ها را مشخص کنیم.

 

 آیا با هر نرم افزار طراحی میتوانیم نمای کلاسیک یا مدرن و یا سنتی انجام دهیم ؟

بله، شما فقط باید عملکرد برنامه ها را بدانید دیگر فرق نمیکند با کدام نرم افزار کار می کنید تری دی مکس، یا اسکچاپ، رویت یا راینو.

آیا با تمام نرم افزار های مدل سازی تری دی در معماری میتوانیم متریال بدهیم و رندر بگیریم .

بله . با توجه به کاربرد و عملکرد ، نرم افزار متریال  دهی و رندر در سطح های مختلف قرار میگیرد و همچنین میتوانید از پلاگین ها و موتور های رندر جداگانه استفاده کنیدبرای طراحی نمای کلاسیک در تری دی مکس وغیره میتوانید ابزارهای مناسب را یاد بگیرید، برای طراحی نما کافی است در هر نرم افزار چند ابزار کاربردی را شناسایی کنید و مشغول به کار شوید اما سطح انتظار و حرفه ای بودن کار شما بستگی به توانایی و تمرین شما دارد.

 

تفاوت ابزارهای نرم افزار طراحی در معماری

هر کدام از نرم افزارهای تری دی مکس یا اسکچاپ تفاوت هایی را در هنگام کار و طراحی نمای کلاسیک و مدرن در معماری خواهند داشت.

به عنوان مثال در تری دی مکس شما نیاز دارید تا زمان بیشتری را بگذارید تا این نرم افزار قدرتمند را یاد بگیرید اما می توانید با وقت و زمان کم تر اسکچاپ را یاد گرفته و به طراحی نما بپردازید و اگر به متره کردن و فاز اجرایی نیاز دارید بی شک نرم افزار رویت بهترین خواهد بود.

 

چرا با توجه به توانایی و زمان باید نرم افزار سخت تر را یاد بگیریم؟

شاید سؤالی در ذهن شما رخ بدهد ، با توجه به اینکه نرم افزار مکس زمان بیش تر نیاز دارد ، چرا باید به جای اسکچاپ و یا رویت ،سراغ این نرم افزار برویم.

پاسخ: کیفیت مطلوب و حس رئال بودن.

با توجه به بانک آبجکت های آماده از شرکتهای مختلف برای تری دی مکس و کیفیت مطلوب سایه زدن و رندر و توانایی های انیمیشن و شبیه سازی های قوانین فیزیک ، این نرم افزار باعث محبوبیت در بین کاربران و طراحان شده ، زمانی که شما طراحی را انجام دهید بدون نگرانی بهترین و با کیفیت ترین آبجکت های آماده در موضوعات مختلف را در اختیار دارید تا با نورپردازی توسط ویری و کرونا یک کار ژورنال را تحویل مشتری دهید.تری دی مکس با رویت در معماری کمی متفاوت است. همانطور که در جریان هستید با توجه به اینکه با رویت می توانید پلانهای اجرایی کار کنید ، و در همان لحظه توانایی انجام تری دی را خواهد داشت. یعنی 2 کار را هم زمان انجام دهید.

 

 اما برای طراحی و دکوراسیون نمی توانیم انتظار یک کار ژورنال را داشته باشیم چون رویت با توجه به اینکه یک نرم افزار نیمه هوشمند است ، تمام سعی خود را دارد تا در هنگام ترسیم در هر لحظه ابعاد و اندازه ها و کدهای ارتفاعی را برای شما مشخص کند و حتی متریالهای مناسب و کاربردی اما بانک آبجکت ها یا کتابخانه رویت فقط حجمهای ساده ، مانند یک میز 2 نفره یا 3 یا و غیره را در اختیار شما قرار می دهد .

 

به عنوان مثال ، یک آبجکت ساده از میز ،  نه یک میز بسیار شکیل از یک شرکت طراحی که در آبجکت های تری دی مکس به راحتی میتوان آنها را یافت،  اما رویت فاز اجرایی فوق العاده را در پایان کار در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید پروژه را استارت بزنید ، و یا در مبحث انرژی و سیستم بیم میتواند بهترین باشد ، اما هنوز در بازار ایران و در  بین شرکت های معماری به آن شکل شناخته شده نیست و یا فقط در بحث مدل سازی از آن استفاده میشود که این کار را نرم افزار های دیگر هم انجام میدهند  ، اما می توانیم در پروژه های خارجی آن را بهتر بشناسیم.

 

چطور تصمیم نهایی بگیریم که کدام نرم افزار طراحی را در معماری  شروع کنیم

با توجه به مقاله بالا شاید همچنان تصمیم گیری برای شما سخت و پیچیده باشد اما یک راهنمایی از وب سایت تری دی خانی که اگر وقت و زمان کافی برای یادگیری  دارید میتوانید تمام نرم افزارهای تری دی و رندر را یاد بگیرید ، اگر جز آن دسته از افراد هستید که زمان بندی برای شما اهمیت بالایی دارد و هم چنان با توجه به سن خودتان و کار در دفتر می خواهید هر چه سریعتر پروژه ها را تحویل دهید بهتر است با توضیحات بالا بر روی یکی از برنامه ها متمرکز شوید تا سریعتر به نتیجه برسید.

 

 البته با توجه به توضیحات در مورد گروه اول هم همین نکته صدق می کند متمرکز شدن بر روی یک برنامه و هدفمند بودن.

شما اگر تعداد زیادی نرم افزار هم آموزش دیده اید و یا از پکیج های آموزشی استفاده کرده اید میتوانید یک نرم افزار اصلی برای خودتان در زمینه معماری را انتخاب کنید و حتی بتوانید دکوراسیون داخلی را طراحی کنید .

 

یک نمونه از سوالات کاربران در وب سایت، من پکیج آموزشی تری دی مکس و رندر شما را تهیه کرده ام و توانایی انجام پروژه های حرفهای را دارم آیا میتوانم برای افترافکت در معماری اقدام کنم یا احتیاجی به یادگیری آن نیست ؟

 

 در پاسخ به این عزیزان خواهیم گفت که شما هر چقدر برای آموزش و یادگیری خودتان وقت بگذارید در بازار کار معماری میتوانید بهتر و حرفه ای تر به درآمدزایی برسید و ارائه های خودتان را تعریف کنید، پس خودتان را فقط به نرم افزارهای مدلسازی و رندر محدود نکنید و اگر فرصت دارید نرم افزارهای دیگر را هم آموزش ببینید. 
 

تری دی خانی . مرجع آموزش نرم افزار های معماری در ایران 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

The-object-is-ready-for-3dmax

آبجکت آماده تری دی مکس

در این بسته آموزشی آبجکت های آماده با موضوعات مختلف برای طراحی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی . برای فضاهای مسکونی . اداری . ورزشی . پارک . ساحل . تجاری . پزشکی . و غیره تولید و جکع آوری شده است

Buy-revit-Architecture-Package

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

Package-How-to-make-money-in-architecture

پکیج درآمد دلاری در معماری

چطور باید در معماری حقوق و درآمد مناسب داشته باشیم و بتوانیم با کارفرما یا مشتری وارد پروژه و درآمد زایی عالی شویم، در این پکیج عملکرد و تکنیک های حرفه ای معماران آموزش داده شده است

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

خرید پکیج رویت استراکچر

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی