چرا دانشجویان معماری انگیزه کار ندارند؟

چرا دانشجویان معماری انگیزه کار ندارند؟
چکیده این مطلب : انتشار : 2862

انگیزه ای برای زندگی

چرا دانشجویان معماری انگیزه کار ندارند؟

 

انگیزه ای برای زندگی

مجتبی امیر خانی مدرس نرم افزار های معماری در ایران

 

بارها برای ما اتفاق افتاده است که برای انجام یک کار در مرحله اول بسیار قوی و ذوق زده عمل میکنیم . و در همان لحظه یک حس برتر بودن  و خود شیفتگی تمام وجود ما را میگیرد و در یک لحظه به خودمان می گوییم- حتما انجامش می دهم.


 

 

و همچنان در چند روز اول با یک حس خوب و نشاط از خواب بیدار می شویم و نفس عمیق می کشیم.

در آن روز مطمئناً حوصله ورزش کردن را داریم. حتی اشتهای عالی برای خوردن صبحانه.

و تنها یک دلیل دارد.وآن هم این است که کار جدید را می خواهیم شروع کنیم .  یک ایده نو.

همیشه همینطور بوده

یک روز عادی را مثال می زنیم و شاید یک روز عالی . که با دوستانمان قرار گذاشتیم تا برای تفریح با یکدیگر به کوه یا شمال برویم. و برای اینکه فردای آن روز بتوانیم از تمام لحظات به خوبی استفاده کنیم برای هر لحظه دور هم بودن برنامه ریزی می کنیم. و شاید با همدیگر شروع به پیام دادن که چقدر فردا به ما خوش می گذرد.و از خاطرات و اتفاقات قرار است صحبت کنیم.

پس چرا در کار ها به این شکل  مشتاقانه عمل نمیکنیم .

 

1-چگونه انگیزه خود را قوی کنیم

اکثر مردم زمانی که یک تصمیمم در زندگی می گیرند شاید برای یک لحظه فقط به برنامه و هدف های خوب فکر می کنند.درست مانند لحظه ای که شما یک فیلم را تماشا می کنید. و چند لحظه بعد از تمام شدن آن  گویی تازه به زندگی خود بازگشته اید. و چقدر خوب می شد اگر یک حس خوب همیشه در وجودمان می ماند.

اما بیاییم فقط یک بار با خودمان صادق باشیم و جزئی از آن 2% باشیم.

شاید با خود بگویید کدام 2%؟

باید بگویم ما فقط با همان مقدار انسان هایی که به آرزوهایشان رسیده اند کار داریم ، و 98% دیگر هیچ گاه زندگی رویایی را حتی از نزدیک نخواهند دید.

 

 چرا همیشه افراد بعد از یک تصمیم گیری بزرگ کاری که به سختی شروع کرده اند را رها می کنند.

 


شاید با خود فکر کنید نبود امکاناتی مانند پول- مکان اداری- نیروی کار. اما خیر. هیچکدام.

هیچکس دلش برای ما نمی سوزد ، و شرایط زندگی بدهکاری و قسط های شما را درک نخواهد کرد. آنها یک شخص می خواهند که به او اعتماد کنند.

راه حل کار کردن در بازار چیست؟ تا می توانید اعتماد سازی کنید.

شاید بپرسید خوب چطور باید این کار را انجام دهیم؟

 

2- چطور انگیزه ایجاد کنیم

اگر از پدربزرگ و قدیمی ها شنیده باشید همه صحبت های آنها به این کلمه ختم می شود که تجربه در زندگی و کار بهترین استاد است. و در این مقدمه هم باید به تجربیاتی در کار برسیم تا بتوانیم در بازار کار خودمان را ثابت کنیم.

 


اینجا به زمان نیاز داریم. قدم های کوچک به سمت هدف های بزرگ

 

به بررسی یک نرم افزار مانند تری دی مکس در بین معماران و دانشجویان که با کارمان هم ارتباط دارد

یک نگاهی به روش یادگیری نرم افزاری مانند تری دی مکس در بین معماران میپردازیم

نرم افزاری که بسیاری از شما عزیزان علاقه به یادگیری آن دارید.

و یا آن را شروع نکرده اید . شاید هم چندین بار کلاس رفته اید، اما نتیجه ای نگرفته اید. اما چرا ؟

 

3- ایجاد انگیزه کار با تری دی مکس

بهترین لحظه برای کسب یک تجربه اتمام دوره های آموزش است. با توجه به این که تمام اطلاعات لازم جهت کار را کسب نموده ایم مانند طراحی- مدل سازی متریال نور و غیره و یا هر نرم افزار و حرفه ی دیگری.

در لحظه تمام شدن  کلاس ها و شروع تمرین و پروژه ها مطمئنا به چالش های بزرگی برخورد می کنیم که یادگیری آنها و درک نمودن آنها به تنهایی و بدون مربی می تواند کمک بزرگی را به ما بکند.

بله.واقعاً گفتم بدون مربی.

(البته چالش و مشکلات نرم افزاری قطعا به یک مشاور نیاز دارد و یا هماهنگی استاد) اما پس از انجام کار و رفع مشکل و اتمام پروژه اگر آن را به خوبی انجام داده باشیم ، انرژی بسیار زیادی در وجود ما پدیدار خواهد شد ، و با تمام وجود آمادگی انجام پروژه های بعدی را خواهیم داشت.

 

 

 

4- روند طراحی یک پروژه معماری

شاید بزرگترین مشغله فکری کارآموزان پس از کلاس ها این باشد ،که چه کسی به ما اعتماد خواهد کرد و چطور می توانیم یک پروژه قبول کنیم .

بیشتر افراد قله موفقیت را دور از دسترس می بینند ،و این گاهی باعث می شود هیچ تمایلی به سعی و تلاش از خود نشان ندهند.

چرا سختی بکشیم؟ به هر حال این راه تمام می شود و به پایان می رسد؟!

این تصور از پیروزی بسیار وحشتناک و مهلک است.

انیشتین هر روز و حتی شب ها در حال تلاش برای اثبات و درک نظریه های خود بود ، و  بر کاستی ها و مسائل مهم فیزیک قلبه کرد. همه ما داستان زندگی او را می دانیم. حتی وقتی کودکی کند ذهن از نظر همه مردم به حساب می آمد.

 

اما او یک هدف بزرگی از زندگی خود داشت. و برخی از ما در جامعه به اهداف خود فکر می کنیم.

و برخی هم فقط به آرزوهایشان. فقط فکر میکنند و فکر میکنند .

اما فقط فکر کردن به اهداف بزرگ و انرژی مثبت نمی تواند مشکل شما را حل کند؟

 

تمام کار های کوچکی که در یک زمان محدود انجام می دهی شاید به نظر بزرگ و مهم نرسد ، اما بدان که در مقیاس بزرگتر حرکتی است کوچک اما در مسیری به سوی هدفی بزرگتر.

 

5- چگونه تری دی مکس یاد بگیریم

در تمام مدتی که مشغول به تدریس نرم افزار تری دی مکس بوده ام ، و یا خیلی از نرم افزار های طراحی بسیاری از دانشجویان را دیده ام که در شروع کلاس ها بسیار با ذوق و اشتیاق شروع به انجام دوره های آموزشی می کنند ،و قدم به قدم در جلسات مکس حضور پیدا می کنند و مشغول تمرین می شوند.

اما بعد چطور ؟

تا زمانی که کلاس های تری دی مکس در جریان است و آنها مجبور به شرکت در کلاس شده اند ،یک ساعت مشخص و زمان مشخص با خودشان عهد بسته اند که مکس را یاد خواهند گرفت.

اما عده کمی بر روی عهد خود باقی می مانند.

ما در تمام طول دوره سعی می کنیم با بهترین تمرین ها از نمای داخلی و دکوراسیون و نمای بیرونی و انواع مدل سازی در محیط تری دی مکس صحبت کنیم و تمرین های مختلف را انجام دهیم.

جالب اینجاست

که تمام دوستانی که در این دوره شرکت کرده اند خیلی خوب توانسته اند طراحی و مدل سازی و مدل سازی را یاد بگیرند. و حتی برخی از آنها در نورپردازی واقعا به توانایی بالایی رسیده اند.

 

ایده ای برای شروع در آمدزایی

قطعا زمانی که کلاس ها بر قرار باشد و تمرین های مداوم همه درست کار می کنند.

ماجرا از جایی شروع می شود که کلاس های مکس به اتمام می رسد.

قرار بر این نیست بازار کار دلش برای ما  بسوزد.

یکی از رویاهایی که اکثر کارآموزان و طراحان شرکت کننده در کلاس های تری دی مکس دارند ، این هست که پس از پایان کلاس ها در بهترین شرکت ها استخدام شوند و درآمد عالی و فراوان را کسب کنند. اگر کسی این حرف را به شما زده یک دروغگوی بزرگ است.

با عده محدود که کار برایشان آماده است کاری نداریم .

اما ماجرا اینجاست که خیلی از آنها زمانی را برای جمع کردن یک رزومه کاری ندارند . اما چرا ؟

مانند بقیه افراد انیشتین هم گاهی حس و حوصله کار نداشت. او هم مرخصی می رفت. اما موفقیت و حجم عظیم یافته های او نشان می دهد که علی رغم آن که گاهی از کار دست می کشید اما هیچ گاه مسیرش را گم نکرد و دست از تلاش نکشید او به خوبی می دانست که احساسات و عواطف تکیه گاهی مطمئن برای اهداف و آرزوهای بزرگ هستند.

 

نمونه یک رزومه کاری خوب

من در شروع کار خودم که تازه یک نرم افزار مثل تری دی مکس را یاد گرفته بودم بزرگترین چالش بعد از یادگیری این بود که چطور پروژه انیمیشن که برای اون فیلمنامه هم نوشته بودم را سریع تر آماده کنم.

شاید قبلا هم توضیح داده باشم که من نرم افزار تری دی مکس را برای معماری یاد نگرفته ام.



زمانی که من این نرم افزار را شروع کردم . شاید تعداد کمی با این برنامه مشغول به کار بودند و قطعا در آن زمان همه دوستان برای یادگیری و کارکردن انیمیشن سراغ این نرم افزار رفته بودند . و با گذشت سالها ی طولانی و نیاز های بازار کار و دانشکده های معماری که توانایی این نرم افزار را درک کرده بودند. و یک خلا در زندگی من وجود داشت . و آن هم رزومه کاری بود .

 

رزومه تری دی مکس را چگونه شروع کردم

در ابتدا دوستان خودم در دفاتر معماری و یک سری دانشجوهای اطراف صحبت کردم کارهای آنها را بدون هزینه انجام دادم. بله بدون هیچ هزینه ای. خیلی سخت بود . اما به دلیل علاقه  به نرم افزاری که کار میکنید و نبود مسائل مالی. همه دست به دست یکدیگر می دهند.

هرگاه اگر کاری که انجام میدهید از روی عشق و  علاقه باشد هیچوقت به مسائل مالی توجه نخواهید کرد  . و در نهایت پول و درآمد عالی به طرف شما خواهد آمد .

این پیشنهاد رو به شما که در شروع کار هستید هم میدهم .

 و بر خلاف تصور خیلی از دوستان که فکر میکنند، برای شروع کار معماری باید حتما تحصیلات در زمینه معماری داشت .

اما بعد از یک ماه یک آرشیو کامل از پروژه هایی که اگر به میل خودم بود شاید هیچ وقت مشغول به انجام آنها نمی شدم. و این برپایه  فشار و وظیفه ی یک آرشیو و نمونه کاری قوی در ماه های اول بود .

با توجه به تلاشی که در این چند سال برای پروژه ها انجام داده بودم یک رزومه خوب برای پایان آماده شده بود ، پس به ناچار همه انها را رزومه کاری قرار دادم و در دفاتر مختلف ارائه دادم. جالب  بود که نتایج مثبتی را دریافت کردم.

یک دفتر طراحی و شرکت با توجه به پروژه هایی که شما جمع کرده اید ، یک حس آرامش و اعتماد به شما را خواهد داشت .

 


دوست من

برای یادگیری مکس شما نیاز به صبر و حوصله و زمان دارید. و بار ها گفته ام شما تنها  به 1 ساعت زمان برای  تمرین های سبک و معمولی نیاز دارید . تا  دستورات نرم افزار  کامل در ذهن شما نقش ببندد

 


همیشه یادتان باشد در هر پروژه چندین نکته جدید برای یادگیری وجود دارد. پس تکراری کار نکنید و روی  خودتان و زمان سرمایه گذاری کنید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

3d max-training-package-in-architecture

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

آموزش کامل پست پروداکشن

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی