سوالی که با توجه به تغییرات و نوسانات شدید قیمت چرا همچنان قیمت طراحیها و تری دی بهصورت ثابت مانده است ،چرا تغییری در روند طراحی و دستمزد ایجاد نشده است، چرا دفترهای طراحی نمیتوانند با توجه به تورم موجود در کشور هزینههای معماری و طراحی تریدی را افزایش دهند ،
چرا هزینه طراحی معماری و تری دی با تورمها تغییر نکرده است
مجتبی امیرخانی . معمار و مشاور کسب و کار های معماری
اگر در چند سال گذشته وارد دنیای طراحی شده باشید ، پس حتماً وضعیت هزینههای طراحی را میدانید .
سوالی
که با توجه به تغییرات و نوسانات شدید قیمت چرا همچنان قیمت طراحیها و تری دی بهصورت
ثابت مانده است ،چرا تغییری در روند طراحی و دستمزد
ایجاد نشده است، چرا دفترهای طراحی نمیتوانند با توجه به تورم موجود در کشور هزینههای معماری و طراحی تریدی را افزایش دهند ،
اگر
شما در این چند سال قیمت اجناس و کالاهای مختلف از خوراک و پوشاک و ملک و مسکن را
دیده باشید هیچ موردی بدون افزایش قیمت نبوده ، قیمت
خودرو و مسکن چندین برابر
افزایش داشته است، درحالی که طراحان معمارهای قدیمی در بازار میدانند که در چند سال قبل میتوانستند
بابت معماری طراحی نما
و دکوراسیون داخلی قیمت را اعلام کنند که بهراحتی بتوانند
هزینهها و مخارج زندگی را اداره کنند اما در کمتر از دو سال گذشته به حدی بازار
رکود شدید داشته است
که تنها چند نفر از افراد حرفه ای که قبلاً در بازار کار مشغول بودهاند
میتوانند همانند گذشته با یک نام و برند پروژههایی با قیمت مناسب بگیرند و از طرف
دیگر
طراحان و تریدی کارهای تازه کار که میخواهند وارد بازار کار شوند شاید بهراحتی نتوانند یک قرار مناسب و دلگرم را انجام دهند. اما مشکل از کجاست
در بازار حال حاضر ایران با دنیای معماری چه باید کرد ؟
با
توجه به تغییرات حاصل ،بسیاری از افراد طراح میدانند که نیاز به خرید یک سیستم
حرفهای برای رندرینگ دارند و باز هم شاهد آن هستیم با افزایش چشمگیر
دلار و ارز در
کشور ، واردات قطعات سختافزاری یک سیستم مناسب رندرینگ ، با توجه به تاریخ نوشتن
این مقاله چیزی حدود 40 میلیون تومان شود ،درحالیکه
برای اکثر پروژههای تریدی به
جز چند مورد ، شاید به سختی بتوانید یک قیمت برای پروژه لحاظ کنید این درحالی
بوده که در سالهای گذشته طراحان با یک
پروژه میتوانستند بهراحتی یک سیستم مناسب
رندرینگ در معماری را تهیه کنند. بله واقعاً همینطور بوده . با هزینه یک پروژه .
یک سیستم رندرینگ برای محل کار
خود .
مشکل دریافت هزینههای طراحی از کجاست؟
چرا معمارها و جامعه مهندسین حتی نمیتوانند
جایگاه درست خودشان را در بازار کار مشخص کنند و این درحالی است که یک کارگر ساده
و حتی استاد کارهای
ساختمان هر کدام با توجه به تعرفههای صنف و یا دستمزد خودشان در بازار دیگر با قیمتهای قبلی کار نمیکنند .
آرماتوربند،
نقاش، گچکار، سنگکار، کابینتکار، و غیره با تعرفه های جدید ، درحالیکه یک
طراح تمام کارها و جزئیات طراحی را برای تکتک
این افراد آماده میکند و با نظارت کامل بر روی پروژه باز هم نمیتواند حتی قیمت یکی از استاد کارهای بالا را از کارفرما مطالبه کند.
واقعاً چه کسی مقصر این اتفاق است ؟
آیا طراح و معمار هزینهای برای زندگی ندارد و چرا با این اتفاق باز هم باید شاهد افول دنیای معماری باشیم اما هدف ما در این مقاله مقصر قرار دادن جامعه نیست .
مشکل هزینه طراحی از کجا شروع میشود:
درواقع این مقاله را نوشتیم تا بگوییم گرداننده های اصلی این بازی چه کسانی هستند ؟
کسانی که حتی برای گرفتن یک کار کوچک و ساده خودشان را کوچک میکنند.
یا مهندسینی که برای گرفتن یک کار خوب از هیچ قانونی استفاده نمیکنند .
و یا دوستانی که دست به دامان رایزنی ها شده اند .
بله من با شما هستم ، که برای یک طراحی داخلی کامل قیمتی معادل 40 هزار تومان را اعلام میکنید.
طبق آمارهای گرفته شده این نوع افراد همیشه ترس از دست دادن و دیده نشدن را دارند آنها با این کار حتی رویاهای خودشان را نادیده میگیرند تا به صورت روزمزد طراحی کنند، هدف آنها طراحی و هنر نیست بلکه فقط دیده شدن در صحنه است ،
پکیج معمار و کار فرما . درآمد زایی عالی از معماری
آنها
میدانند که هیچ کارفرمایی دیگر برای آنها یک کار 200 هزار تومانی هم نخواهد داد،
و آنها را با 40 هزار تومان خواهند شناخت؛ درواقع مقصر این افراد
نیستند.
در
جامعه ما افراد مختلف بهصورت آلفا و بتا از دو جنس زن و مرد زندگی میکنند اگر
کمی درباره نحوه شخصیت آلفاو بتاها تحقیق کنید متوجه میشوید که کدام
دسته روحیه مدیریت و کدام دسته همیشه ترس دیده شدن و زیر دست بودن را دارند درواقع این موضوع یک مشکل و رفتاری و هنجار شناسی جامعه را میطلبد .
برای
افرادی که حتی رویای گرفتن یک قرارداد میلیاردی را در ذهن خودشان نمیتوانند تصور
کنند و با این کار مانند یک سهم مهلک بر روی افراد خلاق و هنرمند
خراب میشوند تا باز کار آنها را هم تحت تأثیر قرار دهند.
برای خزنده از لذت های پرواز نگویید
نگرانی افراد جوان برای از دست دادن بازار کار
اما میخواهیم در ادامه مقاله به شما بگوییم دوست عزیز
شاید در ابتدای مقاله هدف ما این بوده تا شما را با این جامعه و اتفاقات روبرو آشنا کنیم در بازاری که تورم به این صورت و طراحی به این شکل نزولی است ،چه باید کرد ؟
راه حل
شما
تمرکز خودتان را بر روی مشتریهایی خوش فکر و هدفمند قرار دهید ، همیشه به این فکر کنید مشتری
40 هزار تومانی هیچگاه قرار نیست در دفتر شما با
هیچ زبان و منطق و فن بیانی 40 میلیون هزینه کند پس بهتر است آن مشتری را همان اول رها کنید.
مراحل
بعدی بهتر است بهجای چندین کار بیارزش 50 هزار تومانی که جمع آن به 10 میلیون هم
نمیرسید با ساعتها وقت گذاشتن و ادیت طرح .و کلنجار با
بیست کارفرما ،
بهدنبال
یک مشتری با قیمت رویایی خودتان باشید قیمتی که میتوانید یک ماشین خوب، یک خانه
در بهترین نقطه شهر و تفریحات مناسب را داشته باشید و
شاید فراتر از تورم حرکت کنید این شما هستید که ارزش کار خودتان را میدانید. و میتوانید لذت طراحی و لذت کار کردن در دنیای مهندسی را بچشید .
اگر
پای صحبت طراحهای 10 هزار تومانی بنشینید می گویند بمانید تا بیایند، اما شما به مثبت نگاه کردن نیاز دارید قرار نیست
شما انرژیهای کوتاه دریافت کنید
و در کنار افرادی با تفکر پایین زندگی کنید. مانند مثال بالا ( برای خزنده ها از پرواز خودتان نگویید)
زندگی
شما در کدام شهر و کدام منطقه و نشست و برخواست شما با کدام افراد میتواند زندگی
آینده و رویایی شما را تغییر دهد پس متوجه شدهاید منظور از
نوشتن مقاله چیست.
مشتری
40 هزار تومانی را رها کن به رویای خودت فکر کن و با آرامش کامل و روحیه تیمی بالا
نرمافزارهای معماری را یاد بگیرید با یک پروژه حرفهای و قرارداد
حرفهای میتوانید دفتر خوب، سیستم رندرینگ مناسب، ماشین دلخواه خودتان و منزل زیبا و این به نوع نگرش و رفتار شما بستگی دارد.
هر کاری را نگویید بله.
بهراحتی
بگویید خیر من نیستم، اگر رفت خدا را شاکر باشید که یک شخص با نگاه کوتاه و پایین
انرژیهای منفی را از دفتر شما بیرون برده است و قرار نبود پولی
خرج کند و او قرار
نبود در مسیر شما باشد حتماً آدرس دوستان 40 هزار تومانی را بدهید. آنها بعد از
چند سال فرسودگی کاری متوجه اشتباه خودشان و ترسهای
درونشان خواهند شد اما آن
زمان شما در قله موفقیت ایستاده اید و به
زندگی رویایی خودتان سلام میکنید.
آموزش
ها مقالاتی را در باره نحوه کسب کار و
درآمد زایی حرفه ای در معماری در وب سایت قرار داده ایم و اینبار هم با یک حرکت نو
و جدید آموزش های
ویدیویی از دنیای درآمد زایی معماری را در پکیج معمار و مشتری جمع آوری کرده ایم .
دوستانی که بعد از فارغ التحصیل شدن حتی نمیدانند چطور و از کجا شروع کنند . اگر یک دفتر طراحی داشته باشند چطور صحبت کنند و به مشتری چطور راه و چاه بدهند ،
وچطور هزینه های طراحی خودشان را مرحله به مرحله دریافت کنند .
به
هیچ عنوان نگران بازار کار نباشید. در این پکیج برای یک فرد تازه کار و حتی حرفه
ای قوانین شرح داده شده است . تمام این مسائل که امروز ذهن شما را درگیر
کرده است
نیاز به یک مشاور و همکار دارد که یک تجربه 20 ساله را در کمتر 3 هفته بدست آورید
و به راحتی مدیر یک دفتر طراحی باشد . با اعتماد به نفس
صحبت کنید
.
از کجا و چطور شروع کنید
مشتری وارد دفتر شما شد ، چطور خواسته های او را در کار لحاظ کنیم و مشاوره های اجرایی بدیم .
اگر مشتری از نظام مهندسی و قوانین شهرداری از ما سوال پرسید چطور در ساده ترین حالت او را راهنمایی کنیم تا متوجه مهارت و تجربه کاری ما شود
در این حالت شما با دانش خودتان میتوانید قیمت دلخواه را به مشتری بگویید .
پکیج معمار و مشتری جادوی تجربه 20 ساله معمار های حرفه را در خود گنجانده است .
همیشه
بهترین روش درآمدزایی وجود دارد پس بدون نگرانی شروع به کار کنید درآمد واقعی برای
شما و رویاهای شما از قبل آماده شدهاند. اما زمان به شما اجازه
نمیدهد تا سالها
در یک دفتر طراحی کار کنید تا متوجه هنر و نحوه کار معمار و مهندسین با تجربه شوید
. و شاید همکار های با تجربه به راحتی مطالب حرفه ای و
قرار داد ها را به شما نتقال ندهند و صحبت های آنها با مشتری های خودشان در یک اتاق بسته و بدون حضور شما انجام شود .
پس باید قدم اول را خودتان بر دارید و با یک پرتاب دقیق هدف خودتان را بدست آورید .
در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید
در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.
ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .
چطور باید در معماری حقوق و درآمد مناسب داشته باشیم و بتوانیم با کارفرما یا مشتری وارد پروژه و درآمد زایی عالی شویم، در این پکیج عملکرد و تکنیک های حرفه ای معماران آموزش داده شده است
در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.