مراحل كلاس مكس

مراحل كلاس مكس
چکیده این مطلب : انتشار : 3567

در این مقاله قصد داریم شما را با فرآیند کلاس‌های آموزشی تری دی مکس به صورت حضوری و مجازی آشنا کنیم.

در این مقاله قصد داریم شما را با فرآیند کلاس‌های آموزشی تری دی مکس به صورت حضوری و مجازی آشنا کنیم.

خیلی از شما که تصمیم گرفته‌اید این نرم‌افزار را یاد بگیرید. سوالاتی را در ذهن خود دارید و بعضی از شما دوستان هم دچار سردرگمی شده‌اید که چطور میتوانیم یک نرم‌افزاری مانند تری دی مکس را یاد بگیریم و در کلاس‌های آموزشی یا سی‌ دی‌های آموزشی چه بخش‌هایی را باید پشت سر بگذاریم؟

خیلی از شما با ذهنیت قبلی که  از کلاس‌هایی مانند اتوکد داشته اید  به این فکر میکنید که شاید کلاس‌های تری دی مکس هم به همان شکل است و هدف ما در این مقاله آموزشی این بوده شما را با فرآیند برگزاری کلاس های تری دی مکس آشنا نماییم

موضوعی که قبل از شروع یادگیری تری دی مکس باید بدانید

( فرآیند دوره‌های آموزشی تری دی مکس چگونه است؟ )

 

گام اول: ابتدا یادگیری محیط نرم‌افزار تری دی مکس

شاید به جرأت بتوان گفت یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین بخش‌های یک برنامه محیط آن می‌باشد که کاربرد با آن ارتباط برقرار می‌کند.

 

در واقع مکان و موقعیت قرارگیری ابزارها و دستورات و روش‌های دسترسی که اصطلاحاً به آن رابط کاربری یا user interface می‌گویند بسیار مهم است و نرم‌افزاری مانند تری دی مکس بسیار زیبا و انعطاف‌پذیر طراحی شده است. به طوری که کاربر با ورود به محیط برنامه ویوپورت‌ها و یا نماهای دید وپنل اصلی و بانک ابزار و احجام  در قسمت راست برنامه ، و نوار انیمیشن در پاییین را شاهد خواهد بود.

نوار ابزاری که در همه برنامه‌ها وجود دارد و تمامی دستورات حرکتی و انتخاب‌ها جهت سهولت کاربر در دسترس قرار گرفته اند و حتی برنامه نویسی و رنگ محیط برنامه و را به شکلی طراحی شده که مانع از خستگی چشم برای مدت زمان طولانی می‌شود. با این حال کاربر می‌تواند تمام رنگ‌ها را با سلیقه شخصی خود تغییر دهد.

 

راهکار بهبود در طراحی و مدل‌سازی در برنامه (D MAX3) 

برای طراحی و یا مدل‌سازی در این برنامه ابتدا باید از حجم‌های ساده در محیط برنامه شروع کنیم تا به طرح‌هایی به اصطلاع مدرن و یا کلاسیک و طراحی پارامتریک برسیم که برای انجام این کار ابتدا باید محیط برنامه راکامل یاد بگیریم و پس از آن وارد قسمت های مختلف نرم‌افزار شویم و با دستوراتی مثل Edit poly و یا shape ها بتوانیم حجم‌های دلخواه را ترسیم و به آن‌ها شکل بدهیم.

وارد نمودن فایل از نرم‌افزارهای دیگر مانند اتوکد به محیط تری دی مکس

همانطور که توضیح داده شد به کمک تری دی مکس می‌توانیم آبجکت‌ها و یا مدل‌های دلخواه را شبیه‌سازی نماییم. از جمله نمای ساختمان (مدرن و کلاسیک) یا اصطلاحاً نمای رومی و حجم‌های منحنی یا دیکانتراکشن یا همان طراح‌های زاها حدید (zaha hadid) و دکوراسیون داخلی که شامل آشپزخانه و فضای پذیرایی و یا سرویس‌های بهداشتی می‌باشد و این نرم‌افزار هیچ گونه محدودیتی درباره ساختن مدل‌ها نداشته ، و به کمک ابزارها و دستورات هر مدلی را به هر شکل می‌توانید ایجاد نمایید.

(البته این نکته را فراموش نکنیم که هر نرم‌افزار برای کاربرد خاصی تولید شده و توانایی در یک بخش نسبت به سایر نرم‌افزارهای مشابه دارد.)

به عنوان مثال شرکت اتودسک چندین نرم‌افزار انیمیشن سازی و سه بعدی و طراحی را تولید می‌کند و اگر قرار باشد تمامی نرم‌افزارهای این شرکت با یکدیگر برابری کنند پس شرکت اتودسک یک کار بیهوده را انجام داده و سرمایه زیادی را به جهت برنامه نویسی این نرم افزار ها هدر داده.) پس این به توانایی و تجربه هر شخص باز می‌گردد که چگونه می‌تواند از یک نرم‌افزاز به بهترین شکل استفاده نماید.

 

و اگر شما که با نرم‌افزارهایی مثل اتوکد- رویت- راینو- گوگل اسکچاپ و غیره کار می‌کنید می‌توانید حتی مدل‌های ایجاد شده در نرم‌افزارهای نام برده را نیز به محیط تری دی مکس (3D MAX) وارد نموده و شروع به متریال و نورپردازی نماید (حتی پلان‌های 2 بعدی اتوکد)

 


متریال‌گذاری و معرفی جنس آبجکت ها

در این مرحله که بعد از مرحله مدل سازی شروع می‌شود باید فرآیند معرفی بافت‌ها یا جنس مدل‌ها را انجام دهیم که به این روش متریال گذاری یا متریال دهی می‌نامند.

باتوجه به مدل‌های ایجاد شده می‌توانیم مشخص نماییم کدام یک از مدل‌های ایجاد شده از چوب- سنگ- فلز- شیشه و غیره تشکیل شده است و در این حالت مدل‌های ایجاد شده را یک گام به واقعیت نزدیک‌تر کرده‌اید.

 


گام بعدی

نورپردازی. یادگیری انواع نورها



پس از آنکه مدل‌سازی و نحوه ایجاد انوع مدل‌های داخلی و بیرونی و سپس متریال گذاری و معرفی جنس مصالح را یاد گرفته اید  در گام بعدی نیاز به نورپردازی برای صفحه‌های ایجاد شده را خواهید داشت.

در این بخش شما با انواع نورهای داخلی و بیرونی نورهای نقطه‌ای یا نورهای مخفی در سقف‌های کاذب و نورپردازی شب یا یک روز آفتابی را باید یاد بگیرد. و با این عملیات نور و سایه بر روی مدل‌های ایجاد شده به همراه متریال یک صحنه بسیار زیبا خلق نمایید.و قبل از آن به یک مرحله دیگر نیاز دارید.

 


( تنظیمات در بخش رندر )



تا این لحظه شما 3 مرحله از کلاس‌ها یعنی مدل‌سازی- متریال- نورپردازی را پشت سر گذاشته‌اید. و مطمئنا متوجه تفاوت کلاس های دیگر با تری دی مکس شده ایده اید .حال نوبت به پخش رندر یا همان پروسه نهایی کار شما می‌باشد. این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آموزش نرم‌افزار محسوب می‌شود. زیرا تمام تلاش و زحماتی که در این دوره کشیده‌اید و یا مدل‌ها و پروژه‌هایی را به انجام رسانده‌اید نیاز به یک خروجی با نام رندر دارد. که به مدت یک عکس یا فیلم و انیمیشن می‌توانید آن‌ها را در کامپیوتر ذخیره نماید و یا برای دوستان و یا چاپ و بنر آماده نمایید که یادگیری این بخش از نرم‌افزار هم نیز جلسه زمان نیاز دارد.

سوالاتی درباره موتور رندر V-Ray

که آیا V Ray را هم یاد بگیریم - یا وی ری چیست؟ چه تفاوتی با تری دی مکس دارد. که در جواب: V Ray یک پلاگین یا همان برنامه کمکی است که بر روی تری دی مکس نصب شده و به قابلیت‌ها آن مانند نور ومتریال اضافه می‌شود.

پس حتماً و حتماً دوره‌های V Ray باید بعد از یادگیری کامل نرم‌افزار تری دی مکس انجام گیرد و تا زمانی که مدل‌سازی و رفتارهای نور ومتریال را درست درک نکرده‌اید. V Ray را شروع نکنید.

 

هدف ما در سایت: D Khani3 آگاهی کامل شما عزیزان جهت شروع یک دوره تری دی مکس بوده  و اینکه شما بدون آگاهی و بی هدف وارد دوره های وی ری نشوید .و با روش صحیح و اصولی یادگیری مکس و سپس متریال و نور پردازی با این پلاگین قدرتمند  آشنا شوید و به راحتی تمامی مدل‌ها را ایجاد نموده و از آن‌ها خروجی تهیه نمایید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Buy-revit-Architecture-Package

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

Buy-Lumion-Education-Package

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

aftereffect-training-package-in-architecture

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی