هشت نکته باور نکردنی برای شروع یادگیری تری دی مکس

هشت نکته باور نکردنی برای شروع یادگیری تری دی مکس
چکیده این مطلب : انتشار : 25559

برای یادگیری نرم‌افزار ابتدا باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا وقت آن رسیده که این کار را با تمام وجود انجام دهیم. پس با خودمان صادق باشیم که چرا باید هزینه‌هایی را انجام بدم و پولم را صرف کاری کنم که به آن علاقه زیادی ندارم.و یا بر عکس . میتونم یادبگیرم و از کار کردن با اون و درآمد عالی لذت ببرم.

هشت نکته باور نکردنی برای شروع یادگیری تری دی مکس

برای یادگیری نرم‌افزار ابتدا باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا وقت آن رسیده که این کار را با تمام وجود انجام دهیم. پس با خودمان صادق باشیم که چرا باید هزینه‌هایی انجام بدم و پولم را صرف کاری کنم که به آن علاقه زیادی ندارم.و یا بر عکس . میتونم یادبگیرم و از کار کردن با اون و درآمد عالی لذت ببرم. پس وقت آن است که از خودمان سوالاتی را بپرسیم. چرا نرم‌افزار تری دی مکس ؟  چگونه می‌توانیم به بهترین شکل این نرم‌افزار را یاد بگیریم تا درآمد عالی داشته باشیم. پس زمانی که تصمیم گرفتید این نرم‌افزار را یاد بگیرید ،باید به نکاتی توجه کنید که تجربه چندین ساله اساتید درزمینهٔ تدریس این نرم‌افزار است. تمام دوستانی که در این سال‌ها کلاس‌های تری دی مکس را گذرانده‌اند متوجه شده‌اند که حتماً باید به نکاتی حیاتی برای یادگیری این نرم‌افزار توجه کرد. ما در این مقاله به هشت نکته حیاتی برای دوستانی که با 3dmax کار می‌کنند و یا قصد یادگیری آن رادارند اشاره می‌کنیم.


 

نکته اول: نرم‌افزارهای دیگر را فراموش کنید.

اگر آن دسته از افرادی هستید که قبلاً با نرم‌افزارهای دیگر مانند اتوکد- رویت- راینو و غیره کارکرده‌اید و تا حدودی آشنایی دارند. از این لحظه که قصد یادگیری نرم‌افزار تری دی مکس رادارید ، باید بدانید  محیط نرم‌افزارهای دیگر و حتی کلیدهای ترکیبی و روش کار با آن‌ها در ذهن شما شکل‌گرفته.  در درجه اول به این فکر کنید شما در یک‌خانه جدید و یک محل کار جدید قرارگرفته‌اید.  خود را با آن مطابقت دهید و در هنگام یادگیری این نرم‌افزار به این نکته فکر نکنید که کدام‌یک از قسمت‌های این نرم‌افزار و یا ابزارها و کلیدهای ترکیبی آن مشابه با نرم‌افزار قبلی که آن را یاد گرفته‌اید است.


 

نکته دوم: در تمرین‌ها پیش قدم باشید.

همیشه تمرین و پشتکار عامل موفقیت در هر کار و رشته‌ای می‌باشد.

می‌دانم سرتان شلوغ است و وقت ندارید اما شما تصمیم گرفته‌اید و برای آن هزینه کرده‌اید. پس فرقی نمی‌کند که پک‌های آموزشی تهیه کنید و یا در کلاس‌های 3dmax شرکت کنید. در هر حال فقط یک بیننده به مانیتور کامپیوتر نباشید و حتماً و حتماً پس از هر آموزش باید همان لحظه آن را توسط خودتان یک بار انجام دهید .همین ، در همان لحظه و همیشه شروع یادگیری ساده است. و ابزارها و دستورات راحت هستند . اما لازم است همان ابزارها و دستورات ساده و اولیه مکس را در شروع دوره آموزشی چندین بار با خودتان تمرین و تکرار کنید. این بخش پایه‌ای ترین قسمت و اصول یادگیری نرم‌افزار تری دی مکس می‌باشد و فیلم‌های آموزشی  رایگان  تری دی مکس و به همراه تمرینات را نیز از سایت DKhani3 دانلود و مشاهده نمایند.


 

نکته سوم: تا جایی که می‌توانید وقت بگذارید و ابزارهای مکس و محل قرارگیری آن‌ها را به دقت یاد بگیرید.

شاید یکی از تکراری‌ترین سوال‌ها که اکثر کارآموزان در دوره‌ها از من پرسیده اند ، همین نکته است  که آیا این دستورات کلیدهای ترکیبی و یا shurtcut ندارند؟ دانشجویان معماری دوست دارند مانند اتوکد با یک کلید ترکیبی  دستور سریع انجام شود. در این حالت زمان سریع‌تر می‌باشد. اما خیلی از دستورات و امکاناتی که در زیر مجموعه‌های برنامه قرار گرفته‌اند را از دست خواهید داد ، و در هنگام کار با تری دی مکس مشکلاتی برخورد می‌کنید که نمی‌توانید به سادگی خودتان آن‌ها را بر طرف کنید. پس زیاد  کلیدهای ترکیبی فکر نکنید ،  و محل قرارگیری ابزارها و زیر مجموعه های آن  را حتما و حتما یاد بگیرید.


 

نکته چهارم: با هر دو دست کار  کنید . !!

 شاید این مورد برایتان جالب باشد که آیا این مسئله هم جزء نکات حیاتی برای یادگیری تری دی مکس محسوب می شود،  باید عرض کنم بله. نکات بسیار ریزی که شاید هر شخصی به آن توجه نکند. اما در کلاس‌های آموزشی دیده‌ام که دانشجویان و کارآموزان زمانی که یک تمرین به آن‌ها داده می‌شود با یک دست ماوس را گرفته و یک دست دیگر را زیر چانه ها قرار می‌دهند و شروع به تمرین‌ می‌کنند. برای کارتان انگیزه داشته باشید. روش صحیح: یک دست بر روی ماوس و یک دست بر روی کیبورد.  این کار شوق و اشتیاق شما و تمرکز شما را برای یادگیری افزایش می‌دهد.  ماوس فقط برای چرخش زوم و ابزارها کیبورد برای دکمه‌های کلیدی و فراخوانی دستورات نقش حیاتی دارد. این مورد را ساده نگیرید و به آن توجه کنید.


 

نکته پنجم: پروژه‌های انجام شده را دوباره مدل کنید.

 یادتان باشد فقط تمرین کنید. برای شروع کلاس‌ها ایده اهمیت چندانی ندارد و در مرحله بعدی از کارهایتان قرار می‌گیرد.منتظر قرار داد و شروع انجام پروژه نباشید.  یکی از بهترین روش‌های یادگیری وجمع آوری یک رزومه کاری انجام پروژه‌ است. منظورمان کپی کردن به اسم خودتان نیست. باید ساعت ها تمرین کنید و تمرین های خودتان را زیر نظر یک مربی حرفه ای و با حوصله جلو ببرید . 

کارهای خوب و عالی را ببینید. مانند آن‌ها را مدل‌سازی کنید. کارهایی از معماران بزرگ و طراحان حرفه‌ای را در محیط تری دی مکس با استفاده از ابزارها و دستوراتی که در جلسات مختلف یاد می‌گیرد مدل سازی کنید. حتی در پکیج آموزش تری دی مکس آموزش های پروژه محور قرار گرفته است ، بهتر است این روند را در دوره های مکس هنگام یادگیری بخش مدل‌سازی انجام دهید.  به راحتی بعد از چند تمرین و انجام پروژه ها .تمامی دستورات مکس در ذهنتان شکل گرفته و هر بار  نیاز به جزوه‌ها و فیلم‌های آموزشی تری دی مکس نخواهید داشت.


 

نکته ششم: خرید لپ تاپ  را فراموش کنید!

برای تری دی مکس و رندر قوی فقط یک کامپیوتروجود دارد (PC) پس در ابتدا با شروع کلاس‌ها و پروژه‌های سبک یک لپ تاپ می‌تواند به شما کمک کند. حتی لپ تاپ قدیمی‌تان اما در کار و پروژه‌های حرفه‌ای که در آینده با آن‌ها روبرو می‌شوید خرید یک لپ تاپ به اصطلاح قوی و یا گیمینگ را فراموش کنید. حتی با تأکید فروشنده کامپیوتر که این لپ تاپ فقط برای معماران و تری دی مکس ساخته شده .پس پولتان را صرف یک لپ تاپ قوی و حرفه‌ای نکنید ،با همان هزینه می‌توانید یک کامپیوتر خانگی با مشخصات خوب تهیه کنید.

بسیاری از دانشجویان این سوال برایشان پیش می‌آید که چه لپ تاپی برای کار با تری دی مکس مناسب است. یا چه مقداری Ram و CPU داشته باشد که فیلم آموزشی سخت افزار مناسب برای کار با تری دی مکس را حتماً مشاهده کنید در این فیلم به زبان ساده تمامی قسمت‌های یک کامپیوتر را باز کرده و بخش به بخش به زبانی کاملاً ساده آموزش داده‌ایم. به طوری که یک دانشجوی معماری پس از دیدن آن اطلاعات بسیار زیادی در زمینه سخت افزار و اینکه هر یک از قطعات کدامند و مقدار Ram و CPU هر کدام چه تأثیری می‌تواند در روند کار و پروژه‌های تری دی مکس ایفا کند را یاد بگیرد و به راحتی برای خرید یک سیستم مناسب برای کار خود اقدام کند.

 سیستم مناسب برای رندرینگ 
 

نکته هفتم: نرم افزار تری دی مکس را با آموزش های حرفه ای شروع کنید 

سعی کنید با یک آموزش حرفه ای و مدرس خوب شروع کنید . در غیر این صورت شاید تمام توانایی های مکس از چشم شما پنهان بماند . مربی غیر حرفه ای ، کار های سخت و پروژه ها را به صورت پیچیده برای شما توضیح میدهد . اما یک مدرس حرفه ای در حوزه نرم افزار میتواند با چند دستور ساده شما را به نتیجه دلخواه شما برساند . پکیج آموزش تری دی مکس از مبتدی تا حرفه ای حتی می‌توانید فیلم‌های آموزشی رایگان تری دی مکس را از سایت 3DKhani دانلود نموده و مشاهده نمایید. مقالات آموزشی pdf تری دی مکس و پست پروداکشن و همه چیز درباره شیت بندی را دانلود نموده و مطالعه نمایید.

 

نکته هشتم: حرف های دیگران روی شما تاثیر نداشته باشد 

با توجه به اینکه ما در دوره ای هستیم که شاید هر روز به تعداد نرم افزار های مختلف دنیای معماری و طراحی و مدل سازی اضافه شود . و دوستان شما نرم افزار های دیگر را آموزش ببینند . و با کمی صحبت در خصوص نرم افزار مورد نظر ، دیدگاه شمارا تغییر دهند و شما به راحتی تصور کنید که آن نرم افزار بهتر است ، اما یادتان باشد شما همیشه وقت و زمان کافی ندارید . شما ساعت ها و ماه ها باید برای نرم افزار های حرفه ای وقت گذاشته اید تا بتوانید یک فرد حرفه ای شوید . نرم افزار تری دی مکس هم از این مبحث جدا نیست ، برای نرم افزار حرفه ای تری دی مکس وقت گذاشته اید به راحتی آن را از دست ندهید . با توجه به اینکه نرم افزار های زیادی در حوزه طراحی و معماری وجود دارد اما همچنان نرم افزاری مثل تری دی مکس در حوزه طراحی و متریال و مبحث نور پردازی یکه تاز پیش میرود .


 

سفارش خرید محصول جادوی تری دی مکس در معماری


پکیج تری دی  مکس و ویری را تهیه کنید و آموزش ها را مرحله به مرحله با گروه پشتیبانی جلو ببرید .

آموزش نور پردازی و رندر 

آموزش شیت بندی در فتوشاپ

آموزش دوربین فیزیکال در تری دی مکس 

 

 

جهت دریافت مقالات به سایت ما مراجعه نمایید

نویسنده : مجتبی امیرخانی

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Dragon-full-packing

فول پکیج تری دی خانی

مجموعه پکیج های کامل تری دی خانی به همراه هدیه و شرکت در قرعه کشی.

Teaching-3D-cabinet-design

آموزش طراحی سه بعدی کابینت

پکیج آموزش کابینت ممبران بهترین نرم افزار های طراحی سه بعدی کابینت کدام است آموزش طراحی کابینت با تری دی مکس را چطور شروع کنم آموزش طراحی کابینت کلاسیک ، کابینت ممبران،کابینت مدرن ، کابینت ام دی اف در پکیج طراحی کابینت تری دی خانی قرار داده است آنالیز طراحی کابینت و طرح های قابل اجرا در نرم افزار های سه بعدی کابینت چگونه کابینت ممبران بسازیم ابتدا باید بدانید پکیج طراحی کابینت را چکونه انتخاب کنید در این پکیج آموزشی کابینت ، به شکل کامل به آموزش دو نرم افزار های طراحی سه بعدی به شکل کاملاً پروژه محور ، همراه متریال نور و رندر و مدل های آماده برای طراحی کابینت آشپزخانه پرداخته شده است شاید این سوال برای شما پیش بیاد که در این پکیج آموزشی طراحی سه بعدی کابینت تری دی خانی چه نرم افزارهایی آموزش داده شده است و ما برای یادگیری طراحی کابینت آشپزخانه در این پکیج چه نرم افزار های سه بعدی را آموزش خواهیم دید امروزه پر کاربرد ترین نرم افزار های سه بعدی برای طراحی کابینت در سبک های مدرن و طراحی ممبران یا کابینت کلاسیک دو نرم افزار قدرتمند 3dmax و نرم افزار سه بعدی اسکچاپ می باشد

Buy-Lumion-Education-Package

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

نظرات

زهره
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
من میخوام تازه شروع کنم .ممنون ازراهنماییتون مفید بود برام
تری دی خانی

سلام . سپاس از شما 

کیانی
۱۴۰۲/۰۱/۱۹
ممنون. برای یادگیری حتما باید کلاس حضوری باشه یا از طریق مجازی هم‌میشه؟ من برای کابینت میخوام
تری دی خانی

خیر نیاز نیست حضوری باشه پکیج ها کامل هستند 

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی