لپ‌تاپ مناسب رشته معماری

لپ‌تاپ مناسب رشته معماری
چکیده این مطلب : انتشار : 15492

چه قطعاتی در لپ‌تاپ‌ها و وجود دارد که باید بررسی کنیم آیا مناسب کار ما در رشته مهندسی معماری ،مهندسی عمران و مکانیک است یا خیر. سوا لاتی که پرسیده می‌شود درباره خرید لپ‌تاپ‌های مناسب رندرینگ و بازی‌های کامپیوتری و این‌که من رشته‌ام معماری است و برادرم رشته عمران چه لپ‌تاپی را تهیه کنیم که مناسب هر دو ما باشد


لپ‌تاپ مناسب رشته معماری

چه لپ‌تاپی مناسب رشته معماری یا مهندسی معماری هست.

اگر بخواهیم با تری دی مکس کارکنیم در رشته معماری چه لپ‌تاپی باید تهیه کنیم؟

چرا laptop مهندسی با سایر لپ‌تاپ‌ها فرق می‌کند.

چه قطعاتی در لپ‌تاپ‌ها و وجود دارد که باید بررسی کنیم آیا مناسب کار ما در رشته مهندسی معماری ،مهندسی عمران و مکانیک است یا خیر.

سوا لاتی که پرسیده می‌شود درباره خرید لپ‌تاپ‌های مناسب رندرینگ و بازی‌های کامپیوتری و این‌که من رشته‌ام معماری است و برادرم رشته عمران چه لپ‌تاپی را تهیه کنیم که مناسب هر دو ما باشد.

قیمت یک لپ‌تاپ مناسب چقدر است؟

بهترین لپ‌تاپ باقیمت مناسب را چگونه تهیه کنیم و از کجا بخریم ؟

لپ‌تاپ مهندسی معماری

در‌واقع رشته معماری یکی از رشته‌های پر‌هزینه هست ،هم دوران دانشگاه و خرید لوازم معماری و چه زمانی که شما بخواهید نرم‌افزار‌های طراحی مانند تری دی

مکس و لومیون و غیره را یاد بگیرید، و نیاز داشته باشید تا لپ‌تاپ مناسب خودتان در رشته معماری را تهیه کنید تا پس از چند سال مناسب کار شما باشد،  و بتواند

کار شمارا در بحث طراحی و رندر و انیمیشن‌سازی حل نماید و تا چند سال نیاز به خرید دوباره لپ‌تاپ نداشته باشید.


لپ‌تاپ مناسب تری دی مکس

فقط قبل از توضیح این بخش باید به عرض برسانیم که ما در مقالات قبلی بار‌ها درباره این‌که چرا به‌جای لپ‌تاپ باید یک سیستم pc تهیه کنیم توضیحاتی را

داده‌ایم، اما اگر بازهم با توجه به نیاز کاری خودتان احساس می‌کنید که همچنان لپ‌تاپ مناسب کار شما خواهد بود ،ادامه مقاله را با ما همراه باشید.

چرا اکثر افراد در همان مرحله اول تری دی مکس و لومیون را مثال می‌زنند ؟

چون با توجه به نوع و عملکرد نرم‌افزار نیاز داریم تا سیستم قوی‌تری داشته باشیم ، در‌واقع هیچ شرکت سازنده‌ای تا به امروز لپ‌تاپ مناسب طراحی تری دی مکس را طراحی نکرده است،حالا ما چه طور باید تشخیص دهیم لپ‌تاپ مناسب تری دی مکس و یا لومیون و انیمیشن‌سازی کدام است.

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی کامپیوتری

شرکت‌های مختلف و برند‌های لپ‌تاپ‌ها معمولاً مدل‌هایی را برای گیمر‌ها و یا افراد اهل بازی‌های کامپیوتری طراحی می‌کنند که این نوع از لپ‌تاپ‌ها از قطعات بسیار بالا و همین‌طور قیمت بالا  برخوردار هستند.


مشاوره رایگان خرید لپ تاپ برای کار با لومیون و تری دی مکس و برنامه های معماری 


به دلیل این‌که اکثر بازی‌های کامپیوتری امروزی نیاز به مقدار گرافیک و مقدار رم و پردازنده قوی دارند ،و سیستم‌ها یا لپ‌تاپ‌های گیمینگ علاوه بر بازی می‌توانند

نیاز طراحان و افرادی که رندر و انیمیشن‌سازی را در معماری انجام می‌دهند را برآورده کند .


سوالاتی که شاید ذهن بسیاری از مهندسین در رشته‌های معماری و عمران و غیره را مشغول می‌کند و دچار سردرگمی در خرید لپ‌تاپ‌های مناسب رشته‌های مهندسی می‌شود.


لپ‌تاپ مهندسی معماری

لپ‌تاپ مهندسی مکانیک

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی

لپ‌تاپ مناسب SD MAX

لپ‌تاپ مناسب رشته معماری


مشاوره‌های خرید لپ‌تاپ مناسب پروژه‌های معماری و کار‌های دانشجویی و البته گاهی هم سوا لاتی مانند لپ‌تاپ ارزان و قیمت مناسب که شاید با توجه به نوسانات بازار این مورد را باید صرف‌نظر کنیم .


پس برای انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب نیاز نیست تا اسم نرم‌افزار را ذکر کنیم . بهتر است یاد بگیریم کدام قطعات را بالاتر از بقیه انتخاب کنیم و بعد بادید بازتری کالا یا سیستم موردنظر خودمان را هدف قرار دهیم .


لپ‌تاپ مناسب رندرینگ و کار‌های معماری

برای شما که از نرم‌افزار‌های طراحی مانند تری دی مکس یا لومیون استفاده می‌کنید یک لپ‌تاپ با مقدار رم بالا و پردازنده قوی می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.


حالا می‌خواهیم بدانیم که مقدار رم بالا یا پردازنده قوی در کار‌های معماری چقدر است ؟

و یا چطور باید یک لپ‌تاپ باقیمت مناسب تهیه کنیم و این‌که آیا لپ‌تاپ‌های استوک مناسب کارخواهید بود یا خیر.

و سؤالی که در ذهن بسیاری از کاربران پیش می‌آید . رم کدام است و یا سی پی یو چه‌کاری انجام می‌دهد . برای آشنایی با این بخش این مقاله را از دست ندهید


تأثیر سیستم حرفه‌ای در کیفیت رندر‌ها

در مرحله‌ اول باید بدانیم، زمانی که شما در مرحله شروع یادگیری نرم‌افزار‌های مهندسی یا برنامه‌های حرفه‌‌ای معماری مانند تری دی مکس، ، رویت هستید در ابتدای کار نیاز ندارید تا هزینه زیادی را بابت تهیه سیستم انجام دهید ، یعنی با خیال راحت و با یک سیستم قدیمی و معمولی می‌توانید تمرین‌های روزانه خودتان را انجام دهید.


حالا زمانی که قصد دارید تا وارد مرحله حرفه‌‌ای و نور‌پردازی شوید شناخت یک سیستم خوب می‌توانید سرعت کار شمارا بیش‌تر کند ، نه کیفیت کار شمارا ،  در‌واقع یک سیستم حرفه‌ای فقط می‌‌تواند زمان رندر‌ها و تست رندر‌ها را کاهش دهد، پس یک سیستم قدیمی بازمان رندر بالا‌تر و یک سیستم حرفه‌ای بازمان رندر کم‌تر در پایان کار یک نتیجه را نمایش می‌دهد ،

پس این اشتباه را نکنید که سیستم قوی می‌تواند رندر های باکیفیت‌تر به شما بدهد .


قطعات مناسب و مهم لپ‌تاپ در کار‌های معماری

این‌که هر‌کدام قطعات لپ‌تاپ مانند رم، پردازنده ،کارت گرافیک که مهم‌ترین بخش‌های یک سیستم حساب می‌شود چه نقشی را در پروژه‌ها و رندر‌ها حتی دربازی‌های کامپیوتری ایفا می‌کند می‌توانید مقاله سیستم مناسب رندرینگ را مطالعه کنید.


لپ‌تاپ گیمنگ سیستم مناسب طراحی و معماری

در‌واقع افرادی که به دنبال سیستم‌های مناسب گیمینگ هستند و بازی‌هایی رایانه‌ای را بر روی سیستم نصب می‌کنند، لپ‌تاپ‌هایی با مقدار رم و پردازنده و گرافیک بالا دارند و همیشه هم به دنبال سیستم‌های جدید برای اجرای بهتر بازی‌های کامپیوتری می‌گردند پس توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید سیستم‌های استوک رادارید ، حتماً روی لپ‌تاپ‌های گیمر‌ها فکر کنید چون لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی برای عملیات رندر و انیمیشن در معماری خواهد بود.


لپ تاپ های مناسب رشته عمران و مکانیک

در واقع فرقی نمیکند laptop  را برای چه رشته ای نیاز دارید اگر در این بخش بیشتر معماری را مورد بحث قرار داده ایم به دلیل نرم افزار های سنگین طراحی مانند 3dmax و lumion در این رشته است .


در واقع یک لپ تاپ مناسب معماری به راحتی میتواند نرم افزار های مهندسی  عمران مانند  safe etabs- abaqus  را پوشش دهد و یا برنامه های طراحی صنعتی در حوزه مکانیک مانند  catia solidwork  که البته هر دو این رشته ها از برنامه هایی مانند 3dmax هم برای انیمیشن و شبیه سازی استفاده میکنند .


البته به‌هیچ‌عنوان از سایت‌هایی مانند شیپور و غیره و افراد ناشناس خرید نکنید .

لپ‌تاپ‌ مناسب پروژه‌ها و کار‌های معماری

معمولاً سیستمی که بتواند نیاز شمارا در مدل‌سازی و مراحل اولیه جواب دهد، بتواند در بخش رندر و تست رندر‌ها به بهترین شکل با کنترل زمان رندر‌هایی با رزولوشن بالا را در کم‌ترین زمان انجام دهد.


برای انتخاب این‌ نوع laptop با یک ورژن از تری‌دی‌مکس 2019 یا تری دی مکس 2020بهتر است که یک لپ‌تاپ با حداقل مقدار رم 12 گیگ و پردازنده  i5و i7 را تهیه کنید. البته با این مقدار که معرفی کرده‌ایم به ورژن تری‌دی‌مکس و زمان نوشتن این مقاله هم دقت کنید و شاید این مقدار در 4 سال آینده کاملاً خنده‌دار به‌نظر می‌رسد.

این مشخصات بر روی لپ تاپ درج شده است و یا میتوانید وارد تنظیمات سیستم شده و اطلاعات آن را پیدا کنید .

برای انتخاب لپ‌تاپ مناسب رشته‌های مهندسی


شما نیاز دارید تا بدون توجه به نرم‌افزاری که قرار است با آن کار کنید به مقدار RAM و CPU و کارت گرافیک خودتان دقت کنید در سایر موارد مانند مقدار هارد یا از نوع SSD و یا ظاهر لپ‌تاپ به خودتان بستگی دارد.


برند‌هایی مانند Lenovo - asus Acer HP  -  Sony -  -  -msiمی‌تواند با مقدار قطعات مناسب یک برند کامل و کاربردی برای پروژه‌های شما باشد و یا در یک کلام می‌توانید بدون در نظر گرفتن لپ‌تاپ برای رشته خودتان و نرم‌افزار مربوطه  اقدام به خرید لپ‌تاپ گمینگ کنید چون از هر نظر می‌تواند جواب‌گوی خواسته‌های شما بوده و برای مدت زمان چند سال مناسب رشته شما و نرم‌افزار‌های مهندسی باشد البته قیمت این نوع از سیستم‌ها بیش‌تر بوده و باید هزینه بالاتری در نظر بگیرید.


سفارش خرید لپ تاپ جدید


بهترین لپ‌تاپ برای دانشجوی رشته معماری چیست

جالب اینجاست بسیاری از دانشجویان معماری که نیاز به مشاوره خرید لپ‌تاپ مناسب کار‌های معماری را دارند بعد از تهیه یک لپ‌تاپ خوب در بیش‌تر مواقع از آن برای دیدن فیلم و شنیدن موسیقی استفاده می‌کنند و فقط برنامه‌های تری‌دی‌مکس و لومیون را بر روی لپ‌تاپ نصب کرده‌اند اما می‌خواهیم چند نکته مهم را به دوستانی که از لپ‌تاپ و سیستم‌ها استفاده کامل می‌کنند داشته باشیم.


1-از سیستم خنک کننده غافل نشوید، حتماً لپ‌تاپ را هنگام کار در فضای خنک و دور از لوازم گرمایشی قرار دهید ، یا از سیستم کولینگ  coolingمناسب استفاده کنید.

2- موقع کار لپ‌تاپ را روی فرش قرار ندهید.و حتماً بر روی فن های خنک کننده سوار کنید .

3-هنگام کار و رندر باتری لپ‌تاپ را از آن جدا کنید و فقط با استفاده از شارژر مناسب رندر بگیرید.

4- به‌ صدا‌های فن و صدا‌های غیر عادی لپ‌تاپ گوش دهید و با دوستان حرفه‌ای‌تر مشورت کنید

چرا قطعات مناسب یا مشخصات لپ تاپ را معرفی نمی‌کنیم

هدف ما در این سایت آشنایی شما عزیزان با نحوه خرید سیستم می‌باشد و این‌که در هنگام خرید به چه قطعاتی باید توجه کنید و چه سیستم‌هایی مناسب کار شما خواهد بود. در‌واقع اگر قطعه خاصی یا مدلی در این مقاله ذکر شود بعد از چند ماه غیر‌قابل خرید و سفارش می‌باشد و شاید دیگر کارایی مناسب برای ورژن‌های دیگر را نداشته باشد. با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد بدون توجه به نرم‌افزار و رشته‌ خودتان می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید تا چند سال با خیال آسوده بتوانید از آن استفاده کنید.


1-    لپ‌تاپ برای انجام کار‌های مهندسی  را با ویندوز انجام دهید تا با سیستم‌عامل Mac.


2-    از پردازنده‌های intel استفاده کنید واز سری پردازنده‌های Celeron ها خارج شوید.

3-    نیاز نیست از لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی استفاده کنید، تا هزینه خرید شما بالا نرود.


4-    بهتر است در اولویت خرید برند‌های معرفی شده را تهیه کنید و در آخرین مرحله به Apple فکر کنید.

5-    مقدار Ram و Cpu را در اولویت قرار دهید و بعد به نوع کارت گرافیک توجه کنید.

مقدار رم راحداقل 12 و سری پردازنده  i5 i7  باشد . پایین تر را انتخاب نکنید .

6-    حتماً هنگام خرید لپ تاپ با رزولوشن‌های 4k به نرم‌افزارهای پشتیبان و هماهنگ‌کننده دقت کنید. در بعضی از نرم‌افزار‌ها 4k باعث بهم ریختگی و ریز نمایش دادن منو‌ها و ابزار‌های نرم‌افزار خواهد شد.

7-    اگر هدف  شما انجام کار‌های مهندسی و یا نرم‌افزار‌های معماری است خرید لپ‌تاپ‌های ارزان را فراموش کنید چون نخریدن بهتر است از این‌که بعد‌ها متوجه شوید نمی‌توانید هر برنامه‌ای را استفاده کنید.

8-    حتماً قبل از خرید در سایت‌هایی مانند دیجی‌کالا کاملاً نظرات کاربران و نقاط ضعف و قوت مدلی را که انتخاب کرده‌اید را بررسی کنید بعضی از مدل‌ها صدای ضعیف، کیبورد ضعیف، نور صفحه نمایش، باتری ضعیف آن باعث آزار رساندن به کاربر خواهد شد.

9-    و باز هم در پایان مقاله خرید مدل های استوک را از سایت هایی مانند شیپور فراموش کنید ، حتی اگر قیمت مناسب و وسوسه انگیز داشت .

در صورت نیاز به مشاوره و یا خرید لپ تاپ از سایت تری دی خانی با پشتیبان هماهنگ کنید تا بعد از ارائه پیش فاکتور و بیمه نامه محصول و پرداخت اولیه لپ تاپ مناسب کار برایتان ارسال شود .


هماهنگی با پشتیبان جهت سفارش خرید لپ تاپ مهندسی

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Sketchup-training-package

پکیج آموزش اسکچاپ

آموزش کاربردی و فارسی مدل سازی صفر تاصد و رندر ، طراحی نما در اسکچاپ، طراحی آشپزخانه در اسکچاپ .آموزش جامع و کاربردی به صورت پروژه محور.برای رشته های معماری ، اسپید اسکچاپ

3d max-training-package-in-architecture

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

Teaching-3D-cabinet-design

آموزش طراحی سه بعدی کابینت

پکیج آموزش کابینت ممبران بهترین نرم افزار های طراحی سه بعدی کابینت کدام است آموزش طراحی کابینت با تری دی مکس را چطور شروع کنم آموزش طراحی کابینت کلاسیک ، کابینت ممبران،کابینت مدرن ، کابینت ام دی اف در پکیج طراحی کابینت تری دی خانی قرار داده است آنالیز طراحی کابینت و طرح های قابل اجرا در نرم افزار های سه بعدی کابینت چگونه کابینت ممبران بسازیم ابتدا باید بدانید پکیج طراحی کابینت را چکونه انتخاب کنید در این پکیج آموزشی کابینت ، به شکل کامل به آموزش دو نرم افزار های طراحی سه بعدی به شکل کاملاً پروژه محور ، همراه متریال نور و رندر و مدل های آماده برای طراحی کابینت آشپزخانه پرداخته شده است شاید این سوال برای شما پیش بیاد که در این پکیج آموزشی طراحی سه بعدی کابینت تری دی خانی چه نرم افزارهایی آموزش داده شده است و ما برای یادگیری طراحی کابینت آشپزخانه در این پکیج چه نرم افزار های سه بعدی را آموزش خواهیم دید امروزه پر کاربرد ترین نرم افزار های سه بعدی برای طراحی کابینت در سبک های مدرن و طراحی ممبران یا کابینت کلاسیک دو نرم افزار قدرتمند 3dmax و نرم افزار سه بعدی اسکچاپ می باشد

نظرات

دیباوند
۱۳۹۹/۰۴/۱۹
مطالب سایتتون خیلی خوب بود ،فقط من یه سوال داشتم ،من یه لپطاپ دارم core i5 هستش ،رمش ۴ هست و میخوان به رم ۸ برسونن و من رشتم معماری هست به نظرتون رم ۸ به دردم میخوره؟بعدا اذیت نکنه؟
تری دی خانی

سلام ممنون از شما . اطلاعات سخت افزاری رو از پشتیبان بپرسین آنلاین پاسخ بدن . اینجا کمی شاید طول بکشه تا ما پیام ها رو چک کنیم و پاسخ بدیم 

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

خرید بسته آموزشی لومیون

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی