سیستم رندرینگ معمارها قوی تر است یا گیمرها

سیستم رندرینگ معمارها قوی تر است یا گیمرها
چکیده این مطلب : انتشار : 2131

تفاوت سیستم رندرینگ و گیمینگ در چیست؟ آیا می‌توانیم از سیستم رندرینگ برای گیمینگ استفاده کنیم یا بالعکس. کدام سیستم گران تر است؟ سیستم های رندرینگ معماری یا گیمینگ. قیمت سیستم های رندرینگ بر اساس توانایی آنها دسته بندی میشود در فضای رندرینگ فرقی نمی کند شما در چه حوزه ای فعالیت دارید، اما بیش‌ ترین میزان بحث رندرینگ مربوط به دنیای معماری می‌شود. امروزه بسیاری از شرکت های معماری قصد دارند حتی کامپیوتر های گیمینگ استوک را تهیه کنند، اما چرا ؟ در این مقاله هم راهنمایی لازم برای انتخاب بهتر سیستم های رندر در معماری را خواهیم داشت

سیستم رندرینگ معمارها قوی تر است یا گیمرها ؟

تفاوت سیستم رندرینگ و گیمینگ در چیست؟

آیا می‌توانیم از  سیستم رندرینگ برای گیمینگ استفاده کنیم یا بالعکس.

 کدام سیستم گران تر است؟

 سیستم های رندرینگ معماری یا گیمینگ.

  • قیمت سیستم های رندرینگ بر اساس توانایی آنها دسته بندی میشود

 

در فضای رندرینگ فرقی نمی کند شما در چه حوزه ای فعالیت دارید، اما بیش‌ ترین میزان بحث رندرینگ مربوط به دنیای معماری می‌شود.

امروزه بسیاری از شرکت های معماری قصد دارند حتی کامپیوتر های گیمینگ استوک را تهیه کنند، اما چرا ؟ 

 

در این مقاله هم راهنمایی لازم برای انتخاب بهتر سیستم های رندر در معماری را خواهیم داشت

در این مقاله قصد داریم نگاهی به قطعات سیستم های رندرینگ و گیمینگ بیندازیم و ببینیم کدام یک از آن ها را بالاتر یا با شرایط متفاوت باید  انتخاب کنیم ، تا بتوانیم به راحتی از آن ها استفاده کنیم.و بهترین انتخاب را برای سیستم رندرینگ معماری داشته باشیم 

یک پی سی گیمینگ

سیستم مورد علاقه یک گیمر در فضای مجازی است ،کسانی که ساعت ها پای سیستم ها می‌نشینند و بازی های کامپیوتری حتی آنلاین تحت شبکه انجام می‌دهند،پس گیمر ها به یک سیستم با قدرت پردازنده بالا نیاز دارند اما سی پی یو قدرتمند یک گیمر بایدبالاتر از یک معمار باشد و عملیات رندر آنها نیز متفاوت است. شاید خرید همه سیستم های گیمینگ استوک از طرف معمارها برای شرکت معماری کار عاقلانه ای نباشد.

عملکرد سیستم های گیمینگ

سیستم های بازی معمولاً پردازنده های با فرکانس های بالا می‌باشد داستان کلاک اسپید. که بهترین نتیجه را در تصویر و پردازش خواهید داشت حتی سیستم های گیمینگ قابلیت (اور کلاک) را دارند،  که آن را جداگانه بحث کردیم ،می‌توانند توانایی سخت افزارها را بالاتر ببرند.

تعریف سیستم های رندرینگ:

در یک دفتر معماری شما نیاز به نرم افزارهایی دارید که برای اجرای هر کدام از آن ها باید سیستمی به مراتب قوی تر از سیستم های گیمینگ داشته باشید ،تا ساعت ها بتواند روشن بماند و در حال پردازش صحنه های طراحی شده در دفتر کار شما باشد ،باید بتوانیم یک رندر خوب یا انیمشن داشته باشیم. یک سیستم رندرینگ باید ،هم زمان چند برنامه را اجرا کند، داشتن یک رم بالا و پردازنده چند هسته ای یکی از مهم ترین نکات در سیستم های رندرینگ معماری محسوب می‌شود.البته مبحث گرافیکدر برخی نرم افزار ها کاملاً حیاتی است

تفاوت کیس های گیمینگ و سیستم های رندرینگ معماری

یکی از تفاوت هایی که می‌توان در بحث سیستم های گیمینگ در نظر گرفت میزان رندر آن ها در گیم انجین ها می‌باشد. درواقع گیم انجین ها قابلیت رندرینگ 100 فریم در ثانیه را دارند و با توجه به گرافیگ و تکنیک های شیدرینگ در گیم ها این قابلیت قابل انجام است در حالی که صحنه های معماری و گرافیکی باید دیتایل های  زیاد و رزولوشن بالا این امکان وجود ندارند و زمان رندر بسیار زمان بر خواهد بود. 

چه قطعاتی بیش تر از همه در سیستم های رندرینگ و گیمینگ مهم است:

Cpu پردازنده های اصلی در سیستم های رندرینگ.

قطعه ای از سیستم که می‌تواند با افزایش تعداد هسته های آن 3، 5، 7 هر بار سیستم شما را در پردازش اطلاعات قوی تر کند اما با توجه به نسل جدید پردازنده های i9 و Rezen And بهتر است که به سمت پردازنده های قوی تر این دو شرکت رفت چون پردازنده های کمتر در سیستم های گیمینگ پاسخگو است .

اما در بحث رندرینگ که با تعداد هسته ها پاسخگو پردازش رندرها باشند در پردازنده های معماری And Rezen تعداد هسته ها 64 عدد که با فناوری فوق‌العاده تأثیر بسیار خوبی را در بحث رندر در بازار امروز دارند ،در حالی که تا چند سال قبل به دلیل ضعف های بزرگ در amd کمتر از آن ها استفاده می‌شد و بیش تر intel در سیستم رندرینگ کاربرد داشت. 

کارت گرافیک در سیستم رندرینگ گیمینگ

درواقع پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک قطعه ای است که امروزه هر دو سیستم رندرینگ و گیمینگ به آن احتیاج دارند. برای سیستم های رندرینگ با توجه به نرم افزارهای GPU که امروزه رو به افزایش است ،مانند Lumion سری کارت گرافیک هایی وجود دارد که منطقی نیست از آن ها در بحث کار گیمینگ استفاده کنیم. موضوعی که به شکل کامل در پکیج های آموزشی و درفرآیندآموزش کامل توضیح داده ایم وکاربرها به راحتی میتوانند با مدیریت سخت افزار های خودشانو حتی سیستم های ضعیف ، به راحتی انیمیشن ها راتولید کرده و رندر های حرفه ای بگیرند 

شرکت ها کارت های کوادرو و ای ام دی رادئون را ارائه کرده اند ،که بسیار گران قیمت هستند و در سیستم های رندرینگ فوق‌العاده عمل می‌کنند و با توجه به تفاوتی که در کارت گرافیک های سری گیمینگ وجود دارد (در میزان حافظه کارت گرافیک و فرکانس)‌. به شکلی که شرکت سازنده نرم افزار لومیون در هر سال مقدار کارت گرافیک مناسب با ورژن ارائه شده را اعلام می‌کند. و حتی کاربران با یک بنچمارک در نرم افزار ،می‌توانند به اطلاعات سخت افزاری خودشان دسترسی پیدا کنند و متوجه شوند کدام یک از قطعات سیستم آن ها مناسب است و کدام قطعه ضعف دارد ،که در بیش تر مواقع cpu و کارت گرافیک پایین تر دیده می‌شود. 

مقدار رم درسیستم های رندرینگ:

سیستم های گیمینگ بر خلاف سیستم های رندرینگ نیاز به رم بالا ندارند. در یک کیس گیمینگ شاید مقدار یک رم 16 با توجه به تاریخ نگارش این مقاله مناسب باشد درحالی که مقدر حداقل رم در یک سیستم رندرینگ و آن هم در حوزه معماری باید 16 گیگ باشد و گاهاً مقدار رم تا 64 گیگ هم ارتقا داده می‌شود. با توجه به آبجکت های آماده و شلوغی صحنه در بحث رندرینگ معماری می‌توانیم مقدار رم و پردازنده کارت گرافیک را با توجه به میزان بودجه تغییر دهیم اما نباید از یک حد استاندارد نرم افزارها کمتر شود.

مادربرد و مقدار هارد و ssd در افزایش سرعت رندر:

قطعات اساسی در بحث رندر معرفی شدند اما در کنار آن ها قطعات دیگر سیستم هم می‌تواند نقش بسیار بالایی در انتخاب یک سیستم رندرینگ داشته باشد و گاهی در تصمیم گیری هنگام خرید یک سیستم رندرینگ را سخت می‌کند. که مشاوره هیا تری دی خانی در این زمان آماده خدمات به شما عزیزان خواهند بود. 

آیا می‌توانیم از سیستم گیمینگ برای کارهای رندرینگ استفاده کنیم.

با توجه به میزان قطعات و نوع قطعات که در سیستم گیمینگ استفاده شده است و کارت گرافیک و رم مناسب که بسیار مهم خواهد بود با تست های اولیه و بررسی عملکرد کیس گیمینگ شاید بتوانیم از آن در بحث رندرینگ استفاده کنیم. اما به این نکته توجه داشته باشید که یک گیمر شاید ساعت های طولانی پای یک سیستم برای بازی کامپیوتری بنشیند اما مطمئن باشید که تایم و ساعتی سیستم را رها می‌کند در حالی که در فضای رندرینگ و کارهای رندر و حتی پروژه های رندر معماری شاید نیاز باشد شما دو تا 2 روز یک سیستم را برای پروژه درگیر بحث رندر کنید و باید قبل از آن مرحله برنامه های مناسب را پیش بینی کنید تا در هنگام پردازش رندر پروژه ها به مشکل نخورید.

 

برای دانلود پکیج های آموزشی به بخش محصولات سایت مراجعه کنید  

نویسنده: مجتبی امیرخانی.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

Buy-revit-Architecture-Package

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

aftereffect-training-package-in-architecture

پکیج آموزش افتر افکت در معماری

چرا به‌عنوان معمار باید افترافکت را یاد بگیریم . در پاسخ . شما به‌عنوان یک طراح و معمار که در ارائه پروژه‌های معماری می‌توانید قدرت گروه خودتان را در طراحی به بهترین شکل نشان دهید . فرقی نمی‌کند که پروژه معماری شما یک کار دانشجویی باشد و یا پروژه اجرایی یا طرحی از مسابقات معماری ،درهرصورت امروز نیاز بازار کار فراتر از انتظارات یک طرح معماری ساده خواهد بود و شاید فقط با یک رندر ساده مانند قبل نتواند پاسخگوی نیاز یک پروژه حرفه‌ای باشد

نظرات

محصولات پیشنهادی مرتبط

خرید بسته آموزشی لومیون

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

خرید پک آموزش vray

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی