تنظیمات رندر وی ری

تنظیمات رندر وی ری
چکیده این مطلب : انتشار : 36949

شاید بار ها برای شما دوستان پیش آمده ک در هنگام کار با ویری مشکلاتی از جمله کنترل نور و ایجاد نویز و یا سرعت پایین رندر آزار دهنده بوده و برایتان سوال باشد که کدام بخش از کارتان مشکل دارد . در این بخش نکات حیاطی در تنطیمات وی ری را برایتان باز گو میکنیم

شاید بار ها برای شما دوستان پیش آمده,هنگام کار با ویری مشکلاتی از جمله کنترل نور و ایجاد نویز و یا سرعت پایین رندر برای شما آزار دهنده بوده و یک معما شده که در کدام قسمت از کارتان مشکل وجود دارد . در این بخش نکات حیاتی در تنظیمات وی ری را برایتان شرح خواهیم داد  . اما توصیه ما به شما عزیزان این است که یک بار تنظیمات رندر را به طور صحیح درک کنید تا به راحتی پادشاه رندر و نور پردازی پروژه های خود باشید . 

تنظیمات رندر وی ری

تنظیمات رندر باکیفیت بالا وی ری

تنظیمات حرفه‌ای vray

تنظیمات رندر خارجی

تنظیمات رندر وی ری 306

تنظیمات رندر تری دی مکس

بهترین تنظیمات VRAY

تنظیمات رندر وی ری برای تری دی مکس

آموزش رندر داخلی

یا تنظیمات رندر داخلی


 

در این مقاله قصد داریم به سؤالات بسیاری از کاربران تری دی مکس پاسخ دهیم

سوالاتی که در بالا مشاهده کردید  شاید ذهن خیلی از کاربران را مشغول کرده است

شاید خیلی از افراد تمام قوانین مدل‌سازی درتری دی مکس را یاد گرفته‌اند

و حتی بهترین روش متریال گذاری را نیز می‌دانند.اما یک رندر حرفه‌ای برای آن‌ها بزرگ‌ترین چالش محسوب می‌شود

 بعضی از شما دوستان  انتظار دارید بعد از مدتی کار با تری دی مکس به یک رندر حرفه‌ای دست پیدا کنید . اما روند کارتان کند پیش می رود .

 در این مقاله هم قصد ما بر این است که شمارا با تنظیمات حرفه‌ای vray در محیط تری دی مکس 3dmax آشنا کنیم

 

تنظیمات رندر تری دی مکس 
 

در نرم‌افزار 3dmax  جهت یک رندر حرفه‌ای ابتدا باید شما قوانین نور را به‌درستی انجام دهید.

بله اگر همین حالا هم بخواهم می‌توانم تنظیمات را کامل بگویم و کدام یک پارامتر را روی 2 و کدام را روی 10 و یا 20 قرار دهید. اما دوستان  به این نکته توجه کنید. قبل از تنظیمات رندر تری دی مکس .یا   تنظیمات vray یا منتال ریmental ray ابتدا باید ماهیت نور ، شدت نور ،و رفتار متریال های تان، را به‌درستی بررسی نمایید که هیچ مشکلی در کار پیش نیاید . و تنظیمات حرفه‌ای روی آن‌ها مؤثر باشد و اگر هنوز در بخش متریال گذاری‌ تری دی مکس مشکل‌دارید این مقاله را بخوانید .

در هیچ کاری بدون تحقیق و روش اصولی و درست نتیجه ای درست نخواهید گرفت . شاید فقط یک بار 

 

تفاوت رندر های خارجی و داخلی

آموزش نورپردازی در تری دی مکس

 

نکات حیاتی که قبل از یادگیری وی ری باید بدانید

تنظیمات رندر خارجی vray

یک رندر خارجی vray که از نام آن مشخص است جهت قرارگیری دوربین و یک خروجی در بیرون از جسم مدل‌سازی شده هست

در این روش ما با توجه به محیط واقعی در روز روشن یا آفتابی  یک نور sunlight در آسمان و محیط کارمان ایجاد می‌کنیم... و و یا در یک حالت دیگر در همان زاویه دید دوربین یک روز ابری داریم

تفاوت یک روز آفتابی و یک روز ابری را می‌توانیم به‌راحتی بررسی نماییم .

که در پک آموزش ویری نیترو به طور کامل و تخصصی به این موضوع پرداخته شده است و میتوانید تمام نور پردازی های بیرونی و داخلی و یا رندر های شب را به راحتی و به طور طبیعی ایجاد کنید و حتی ساخت انواع متریال های واقعی که میتواند رندر های شما را متفاوت نشان دهد .

در یک روز آفتابی نورهایی از یک منبع نور ثابت تابیده می‌شود روی اجسام سایه‌های سیاه‌رنگ تولید می‌کنند .


 

تنظیمات یک رندر خارجی به عواملی چون شدت نور- نوع نور- رنگ و جنس متریال هابستگی دارد برای یک رندر خارجی بسیاری از طراحان و معماران ابتدا موقعیت طبیعی یک ساختمان و رفتار نور و متریال ها را بررسی می‌کنند.

و پس از ثبت نمودن آن‌ها در ذهن خود سپس در محیط نرم‌افزار شروع به شبیه‌سازی آنها می‌کنند.

برای  تنظیمات حرفه‌ای vray در محیط تری دی مکس شما حتماً باید به‌شدت نور در موتور vray  توجه کنید. که آن را از قسمت color-mapping  در تبvray می‌توانید پیدا کنید.

نورهای غروب ونور های ظهر در اقلیم های مختلف با یکدیگر فرق میکنند . شدت نور و سایه ها و رفتار متریال ها در مقابل آنها متفاوت است . دقت به این نکات توسط بسیاری ار تری دی آرتیست ها و معماران حرفه ای سبب میشود که رندرها و طراحی های آنها کاملا با کیفیت و متفاوت دیده شود . متوجه شده اید که آنها فقط به پارامترها و تنظیمات تری دی مکس یا vray  توجه نمیکنند .

در پک آموزشی تری دی ویزارد یا جادوگر سه بعدی به تمام نکات ریز و حرفه ای در مدل سازی با تری دی مکس توجه شده و همچنین در بسته ویری نیترو تمام قوانین نور و رفتار متریال های مختلف و پروژهای معماری کاملا دقیق و حرفه ای مورد بررسی و آموزش قرار گرفته است .
 

معمولاً کمپانی کی آس گروپ تنظیمات را در حالتی قرار داده که بعد از نورپردازی بیرونی متوجه شدت نور بالا می شویم که جهت کنترل آن‌ها باید با دوربین فیزیکال vray یا همان دوربین جدید تری دی مکس آشنا شویم


 

 

با تغییر در مقدارهای iso یا سرعت شاتر  متوانید مقدار عبور نور  از لنز دوربین را کنترل کنید. مانند یک دوربین DSLR


 

و این یعنی تاریک تر شدن و یا روشنایی بیشتر در رندر. پس بهتر است کمی در باره دوربین های dslr نیز اطلاعاتی کسب کنید . یا اگر دوستانتان از این دوربین ها استفاده میککند حتما از آنها کمک بخواهید تا کمی پارامتر های دوربین واقعی را برای شما شرح دهند .
 


 

تنظیم دوربین در تری دی مکس

 


 

 

جهت بهتر شدن تنظیمات حرفه ای vray

 

 

 

 

سفارش خرید پکیج قدرتمند وی ری نیترو 


 

تنظیمات تری دی مکس

بهتر است شما بخش color mapping و لیست type را در حالت exponential قرار دهید. این حالت در واقع یک شدت نور ملایم و بدونه سوختگی  در لیست type را می دهد.

که جهت جلوگیری از شلوغی و سنگینی مطلب از ذکر اضافی آنها خودداری می کنیم و در فیلم آموزشی میتوانید آموزش تنظیمات حرفه ای vray و یا تنظیمات رندر با کیفیت بالا در وی ری را مشاهده نمایید.

 

آموزش نورپردازی خارجی ویری

تری دی مکس و درآمدزایی در معماری

کاربرد های تری دی مکس در معماری

 

 

تنظیمات رندر وی ری 3.6

یا تنظیمات رندر وی ری 4

در یک کلام فرقی نمیکند .شما باید اصول تنظیمات رندر خارجی را یاد بگیرید و با توجه به پروژه و تغییر .پارامترها را به نتیجه دلخواه برسانید .

 نکته .خیلی از بخش هایی که در تنظیمات رندر تری دی مکس قرار گرفته مربوط به فیلم های سینمایی یا انیمیشن‌سازی‌های حرفه‌ای است.

 و شاید بسیاری از کاربران وی ری و معماران علاقه‌ای به یادگیری آن‌ها نداشته باشند . حتی اگر در این بخش هم به تسلط برسید برای شما بسیار درآمد زا و پر سود خواهد بود .

 اما ما در این مقاله با توجه به درخواست بسیار زیادی از دوستان و معماران که با نرم‌افزار تری دی مکس کار می‌کنند این بخش را اماده کرده‌ایم.

در ادامه تنظیمات رندر وی ری را به‌صورت تصویری مشخص نموده‌ایم

 نکته به نکته از تنظیمات رندر ویری در تری دی مکس 


 تنظیمات رندر خارجی      

 

 

 

 

تنظیمات وی ری جهت بالا بردن کیفیت    

 

تنظیمات رندر تری دی مکس 
 

که این قسمت مربوط به سربرگ common و تب‌های تری دی مکس هست3dmax و می‌خواهیم رزولوشن و خروجی را افزارش دهیم

 

 

روش از بین بردن نویز در رندر

علت وجود نویز در رندر ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله نورپردازی و متریال ها

اما در این بخش شما می توانید مقدار نویز را کاهش دهید.

علت دون دون شدن رندر

این یکی از اصطلاحاتی است که بسیاری از کاربران وی ری از آن استفاده می کنند و بسیار سوال پرسیده می شود. می توانید با تغییر subdivs  و یا از این بخش ها آنها را کنترل کنید.

 

 

نور پردازی بیرونی vray

جهت ایجاد نور پردازی یک روز افتابی یا نور پردازی خارجی در وی ری ما به یک نور نیازداریم

در دنیای واقعی فقط یک خورشید در آسمان داریم

که پرتوهای نور آن بطور مستقیم به اشیا برخورد میکند و در یک حالت نور های غیر مستقیم که شامل نور  هایی میشود که از برخورد فتون های نور خورشید با سطوح دیگر ایجاد شده و از روزنه ها درب ها پنجره ها راهرو ها عبور کرده به فضای داخل یا شیت ساختمان برخورد میکند.

درباره نور پردازی hdri  در همین سایت مقالاتی  قرار داده ایم که میتوانید مطالعه کنید .

نورهای بیرونی یا نور خورشید  در وی ری را از sunlight استفاده میکنیم

جهت ترسیم آن ابتدا وارد بخش نورهای تری دی مکس شده

وارد تب وی ری میشویم و نور sunlightرا انتخاب می کنیم نحوه ترسیم و تنظیمات دوربین در آموزش ها ویدیویی بالا نمایش داده شده است
 

ما در این مقاله علاوه بر توضیحات کامل از نحوه نور پردازی در ویری. شما را با اهمیت شناخت نور ها و درک رفتار آنها در محیط نیز آشنا کردیم . و با آموزش های ویدیویی که در بالا لینک آن برای شما عزیزان قرار گرفت در پروژه خانه طباطبایی های کاشان و رندر خارجی یک ویلای جنگلی و نحوه تنظیمات نور و متریال و حتی پروکسی کردن صحنه در ویری جهت سبک کردن پروژه ها را به صورت تصویری نمایش دادیم تا شما دوستان عزیز با اهمیت این موضوع بیشتر اشنا شوید 
 

آموزش تنظیمات نهایی ویری 5 به صورت ویدیویی ( جدید ) 

 

حال در صورت تمایل به شناخت بیشتر متریال ها و اصول رندر حرفه ای میتوانید از بسته های آموزشی سایت تری دی خانی استفاده نموده و رندر هایی واقع گرایانه را نیز در کارهای خود اضافه کنید . 
 

 سفارش خرید پکیج آموزش رندر طبیعی وی ری نیترو 

چرا طراحی پارامتریک جذاب است؟

مراحل كلاس مكس

 

پنچ تکنیک زیرکانه شیت بندی

مجتبی امیرخانی

معمار و مدرس نرم افزار های معماری در ایران

WWW.3DKHANI.IR

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

The-object-is-ready-for-3dmax

آبجکت آماده تری دی مکس

در این بسته آموزشی آبجکت های آماده با موضوعات مختلف برای طراحی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی . برای فضاهای مسکونی . اداری . ورزشی . پارک . ساحل . تجاری . پزشکی . و غیره تولید و جکع آوری شده است

Purchase-Vray-Training-Pack

خرید پک آموزش vray

در این محصول شما با تخصصی ترین اصول نور پردازی و متریال vray آشنا شده و با تکنیک های این پک آموزشی میتوانید رندر هایی بسیار حرفه ای و بی نظیر ایجاد نمایید

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

نظرات

محمود
۱۳۹۷/۰۹/۰۶
چقدر عالیه . این آموزش ها در پک آموزشی شما هم قرار داره ؟
تری دی خانی

خواهش میکنم. بله در پک آموزشی ویری این موضوع به صورت تخصصی بحث شده و در فصل های مختلف آموزش های نور با توجه به اصول نور پردازی حرفه ای آموزش داده شده 

رضا نصیری
۱۳۹۷/۰۹/۰۶
از وقتی با این سایت آشنا شدم دیدگاهم نسبت به دنیای تری دی طراحی و حتی معماری تغییر کرد . مرسی که هستین
ستاره دانشمیر
۱۴۰۱/۰۴/۰۴
سلام وقت بخیر . چطور میکنم این بسته آموزشی رو تهیه کنم . در واقع فقط من بحث رندر ها رو میخوام . آخه با تری دی کار میکنم . اما میخوام کیفیت کارهام بالاتر بره و انیمیشن بسارم
تری دی خانی

سلام وقت بخیر . اگر مدل سازی رو کامل یاد گرفتین بهتره از پکیج ویری استفاده کنید . تمام تکنیک های نور .و و متریال و همچنین مبحث آنرپ کردن و ایجاد گیاه کامل توضیح داده شده . به صورت پروژه محور میتونید به رندر های رئال برسید 

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

خرید بسته آموزشی لومیون

خرید بسته آموزشی لومیون

در این محصول شما با نحوه انیمیشن سازی در معماری و ایجاد فضاهایی مانند کوه دریا درخت و انسان های در حال حرکت و ترکیب با پروژه های سه بعدی معماری خود در لومیون. میتوانید انیمیشن هایی زیبا تولید نمایید

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی