چگونه وارد بازار کار معماری شویم

چگونه وارد بازار کار معماری شویم
چکیده این مطلب : انتشار : 31070

واقعاً دلت میخواد بدونی چه موضوعی باعث شده که تو نتونی بازار کار طراحی رو از رقیب‌ها بگیری . درسته؟ اگر غیر این باشِ تو این‌قدر وقت نداری بخوای به شینی این مطلب رو به خونی

چند دلیل که چرا کارفرما پروژه‌های خودش را به تو نمی دهد

چگونه وارد بازار کار معماری شویم

 
 

 

 راستی چقدر به این موضوع فکر کردی ؟  حالا که به این صفحه او مدی پس واقعاً دلت میخواد بدونی چه موضوعی باعث شده که تو نتونی بازار کار طراحی رو از رقیب‌ها بگیری . در غیر این صورت این مقاله رو گوگل برای تو پیدا نمیکرد 


 



شروع کار معماری

 درحالی‌که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور همه گله و شکایت دارند ، که کار و پول نیست ، خیلی از همکاران تودارند کارهای قوی ارائه میدن و درآمد عالی دارند واقعاً خداروشکر .اگر در اول راه هستی باید چند نکته رو توجه کنی و اگر سالهاست که تجربه کار کردن  در فضای مهندسی رو داری اما هنوز راز کار گرفتن از یک مشتری رو نمیدونی شما هم باید به چند نکته مهم توجه کنی

 
 

پروژه گرفتن در شروع معماری غیرحرفه‌ای .

 مرحله اول روی صحبتم با اون دسته از افرادی است که تازه وارد بازار رقابت و طراحی شدند اما دوست دارند خیلی سریع وارد این حوزه شوند کارفرماهای خوب‌رو جدا کنند  و چند تا پروژه بگیرند و یکم پولدار شوند . سخت نیست .پس بیاید تا چند مورد را باهم بررسی کنیم

 


 

 

 اسم اپل رو می‌برم شما چی به ذهنت میرسه . تا اینجا رو توجه کن!

 اسم اپل رو می‌برم ناخودآگاه ذهن تو به سمتی می‌ره و به چیزی فکر میکنه و ناگهان خصوصیات و نوآوری هایی از یک شرکت ذهن تو رو درگیر میکنه درسته فن آوری آیفون گوشی های هوشمند .البته کاری به این نداریم که طرح و ایده کجا بوده و چه طور انجام شده اما استیو جابز انقلاب بزرگی در سود و سهام اپل داشت دلیلش چی بود آیا فقط ایده ؟ در واقع اپل رفتار و خواسته های مشتری ها رو فهمیده بود و میدونست که اونها واقعا چی نیاز دارند و تو رویاهاشون چیه ،در حالی که همین طرح و ایده رو نوکیا با بی توجهی از کنارش گذشت ،اون به خاطر سماجت به سیستم خودش و بی توجهی روی سیستم عامل اندروید و ادامه طرح های قبلی خودش و جلو نرفتن با فناوری تقریبا چند سالیه که از صحنه رقابت خداحافظی کرده  اتفاقاتی که برای شرکت اریکسون و حتی یک دوره برای مایکروسافت هم پیش آمده حالا با سیاست‌های بعدی اون کار نداریم که قراره چه اتفاقاتی بیفته.

 
 

درآمد یک مهندس معمار در بازار کار معماری

 هیچ فرقی نمیکنه چه کاری رو انجام میدی . اما در هر لحظه ممکنه مثل شرکت های غول دنیا در فناوری گرفتار شناخت و رفتار های مشتری بشی. در بازار کار معماری و رشته طراحی معماری یا هر شاخه دیگری که قراره  کار کنی .ورود به بازار کار نیاز به این داره که مشتری های جدید را به سمت خودت جذب کنی و مشتری های قبلی برای تو بهترین وسیله تبلیغات باشند . 


  تری دی مکس و درآمدزایی در معماری

 یکی ار بهترین روش های درآمد زایی در معماری کار با نرم افزار تری دی مکس خواهد بود . البته نه اینکه شما فقط یک مدل سازی ساده و رندر معمولی انجام دهید . بلکه بتوانید یک رندر رئال و ژورنال به کارفرما ارائه دهید تا بتوانید حس اعتماد به کارفرما را بالا ببرید و این کار نیاز به آموزش حرفه ای خواهد داشت . حتی شما نیاز دارید تا علاوه بر مدل سازی حرفه ای تمام نکات اجرایی در حین فرآیند طراحی در محیط تری دی مکس را به صورت کامل یاد بگیرید تا بتوانید از طراحی خودتان دفاع کند و حتی توضیحات لازم برای اجرا شدن طرح خودتان در محل پروژه را به کارفرما تضیح دهید .

 تمام این موارد در پکیج آموزشی جادوگر تری دی مکس به صورت ریز به ریز آموزش داده شده است 

پیدا کردن مشتری در بازار معماری

 

باید بدونی جذب مشتری با جذابیت تو رخ نمیده و در فضای طراحی و معماری در بازار رقابت باید طرح و ایده خودت و خواسته‌های خودت رو به اونها نشون بدی. منظور از طرح ، نشون دادن طرح و ایده خشک وخالی به اونها نبود ،بلکه تو کار و پروژه‌های خودت باید ثابت کنی که متفاوت هستی و تکنیکی کار میکنی چیزی که میتونه جادوی مشتری یابی تو باشه. شاید فکر کنی خوب من بهترین طرح رو هم زدم حالا چطور یکی پیدا بشه و بگه به به چه طرح قشنگی . بعدش چی ؟ .

 
 


 اولا از کجا میدونی بهترین طرح رو زدی . این میشه غرور که کارفرما به هیچ عنوان خوشش نمیاد .  و بعد سعی کن علاوه بر تکنیک هایی که داری ،یکم کاریزماتیک باشی.

اینکه از کجا متوجه ما بشه  خوب من این جواب رو بهت میدم ، آیا برای خوندن این مقاله برای تو دعوت نامه فرستادم یا نه. شما فقط وارد سایت شدی یا از روی لینکی که توجه شما روجلب کرد اومدی به سمت مقاله ولی من فقط با یک لینک تونستم توجه تو  رو به عنوان مخاطب جلب کنم تا مقاله رو تا اینجا ادامه بدی و بخونی پس دیدی که سخت نیست و من فقط نیاز تو رو شناختم  و موضوعی که میدونم بهت کمک میکنه رو اینجا قرار دادم . و متوجه شدم که تو به چه چیزهایی نیاز داری . بازار مشتری هم همینه . ریز شو ببین واقعا اون تو رویای خودش چی میخواد .

 



 مقاله هفت خواسته کارفرما از یک طراح رو در این سایت رو حتماً بخون . 
 

 

 

 

با توجه به اینکه همه شبکه های اجتماعی مناسب نیستند . اما جای وقت گذرانی در خیلی از آنها می تونید روی طرح و ایده های جدید خودت کار کنی و به روش جدید اون رو معرفی کنی .

 

طرح و ایده های معماری برای بازار یابی

 طرح و ایده شما صرفاً نباید فقط یک ساختمان یک پلان باشد برای بازاریابی و درآمد در معماری مرحله اول شما باید تفاوت کار خود و سیستم رقابت با همکاران رو نشون بدی از کارهای تکراری که دیگران انجام میدن دوری کن یادت باشه متفاوت بودن . نقاط قوت و ضعف رقبا رو تو بازار کنونی باید بشناسی فقط کافیه یکم بهشون نزدیک بشی و یا اطرافیانشون .و بدونی نقاط قوت اونها چیه. و چرا با سرعت پروژه های مختلف می گیرند در این بازار و رقابت چطور میتونی پاتو روی گاز بزاری و سبقت بگیری.  مطمئن باش مشتری که تو دفتر کار اون نشسته عاشق چشم و ابروی اون نشده ، پس مشتری فقط به منافع خودش فکر میکنه .به این فکر کن چطور می تونی منافع یک کارفرما و مشتری را به بهترین شکل به اون هدیه بدی.به بهترین شکل باید آموزش های لازم برای طراحی رو یاد بگیری 

 

پکیج جادوگر تری دی مکس در معماری صفر تا صد طراحی در فضای تری دی مکس به همراه نکات اجرایی 

 

احترام به همکاران در فضای معماری 
 

 تو این مسیر دو چیز رو اشتباه نگیر رفیق . اول  اینکه برای گرفتن کاردر بازار طراحی و معماری یا حتی فضای مهندسی  .همکار خودت رو نابود نکن ،اگر جلو مشتری اون رو تخریب کنی باعث میشه تو بازار خیلی سریع اعتبارات رو از دست بدی و مورد دوم اینکه برای یک کار و پروژه به هیچ عنوان با قیمت پایین تر از بقیه اون کار را انجام نده با این حرکت  باز هم ارزش کار خودت را چندین برابر پایین آوردی .



 اینکه رقبای تو از چه ترفندی برای ارتباط با کارفرما استفاده می کنند روشهای سیاسی-اجتماعی یا  نرم افزاری  و جذب نیرو های  متعدد، برای هر کدام از اونها استراتژی مختلف قرار دادن دقیقا  مثل نبرد خان ‌هاست. اگر تو یک مهره هستی پس باید رقیبت رو هم یک مهره ببینی،  تو این رقابت سعی کن که درست بازی کنی  خوشفکر  تصمیم بگیر راه های ارتباط با مشتری و کارفرما برای تو میتونه فقط بهتر بودن باشه ،در این مورد مقالات مختلفی را در سایت قرار دادیم ، امروز در این بازار هیچ چیزی به اندازه توجه به فناوری و طراحی های نوین نمیتونه برای تو و مشتری جذاب باشه. این مسئله میتونه برای شما تبلیغ داشته باشه و همینطور اعتبار  و در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام هم بشه نمایش داد .

 

 همیشه دنبال نمرات بالا نباش  و روی آنها هیچ حسابی باز نکن تو فقط این حس اعتماد رو از طرف خودت به یک کارفرما بدی که سرمایه اون رو بشناسی تو بازار رقابت و فشارهای اقتصادی بهش قول بدی تو میتونی و براش انجام میدی . در کمترین زمان واحد هاش رو بفروشه یا بهترین مشتری ها رو جذب کنه ،شما موارد ۱.۲.۳ و غیره را در طرح هات اعمال کردی . اطمینان بده که همه چیز درست کار میکنه و مشکلی نیست ،در آینده سود و سهام اون چند برابر میشه دررصورتی که به مشتری های بزرگ فکر می کنی.

 برای قول هایی که دادی حالا نیاز داری که خودت رو واقعا بشناسی یا بهتر بگم قبل از قول دادن باید به خودت ایمان داشته باشی . شاید بعد از خوندن این مقاله نیاز باشه تا چند ساعت اصلا با کسی حرف نزنی و  یکم قدم بزنی و  فکر کنی راه های مختلف را پیش خودت بزار امتحانش کن و اگر برخی از اونها رو میشناسی ( مشتری ها ) گوشی رو بردار همین الان زنگ بزن و بگو چه کارهایی برا شون انجام میدی . در راحت ترین حالت ممکن با طراحی انجام میدی  خیالش راحت باشه. و هرکاری که آموزش های حرفه ای اون رو میتونی در سایت ها پیدا کنی و  استفاده کنی . این دنیای تو هست به عنوان طراح و معمار . تو رویاهاش قرار نیست بدونه تو بهترین طراح هستی و کارهای زیادی بلدی  . پس تو باید این رو ثابت کنی.


  استیو جابز برای قرارداد و پیدا کردن سرمایه گذار ۲۰۰ تماس گرفت که ۱۸۰ تا از اون تماس ها جواب رد دادن اما ناامید نشد چون میدونست مسیر و کاری که انجام میده درسته و از همه مهمتر به کارش علاقه داره و عاشقانه به سمت جلو حرکت می کنه مشتری و کارفرما زمانی به شما فکر می کنند که تونسته باشی چند حس رو در اونها به وجود بیاری.

 اول . اگر اکنون تصمیم نگیرم این کار را انجام دهم این پاداش را از دست خواهم داد

 دوم .ترس .اگر اکنون این کار را نکنم شاید یک شخص دیگر این کار را با قدرت بیشتری انجام دهد

سوم  . بشردوستی . اگر الان این کار را با او انجام دهم هم او به درآمد می‌رسد و هم من سود میکنم

 چهارم . حسادت . اگر الان کار را به او بدهم برای دیگری وقت ندارد

 پنجم . غرور . اگر الان تصمیم بگیریم با گفته های آنها می توانم یک نگاه هوشمندانه به آینده داشته باشم .

ششم . شرمندگی. و اگر این تصمیم را بگیرم جلوی دوستان دیگرم یک احمق به نظر میرسم که فرصت را از دست داده


به همین سادگی شما باقوانین و بازی با مهره های کار و البته دانش کافی در حوزه ای که داری باید مشتری هاتو دست چین کنی .

البته برای موفق شدن و اینکه بتونی از بازار رقابت دست پر برگردی نیاز داری که حرفه ای عمل کنی و محصولات آموزشی تری دی خانی دقیقا برای اساس استراتژی این بازار طراحی  آموزش داده شده . خواسته هایی که در کوتاه ترین زمان نتیجه بخش خواهد بود . یا خودت یا تیم طراحیت . رو با محصولات آموزش معماری  آشنا کن تا بتونن آموزش های مختلف رو تهیه کنن و یا به صورت هدیه دریافت کنن. موفق باشد .

 



 پلاگین تری دی مکس چیست

5 نکته طلایی که یک معمار و تری دی کار باید بداند

دستور sweep در تری دی مکس

چرا دانشجویان معماری انگیزه کار ندارند؟

آموزش نورپردازی در تری دی مکس

نکات حیاتی که قبل از یادگیری وی ری باید بدانید

تنظیمات رندر وی ری

تری دی مکس و درآمدزایی در معماری

کاربرد های تری دی مکس در معماری

افزایش تعداد گوی ها در متریال ادیتور مکس

10 راه تبدیل کارفرما به مشتری دائم

 هشت نکته باور نکردنی برای شروع یادگیری تری دی مکس

چرا طراحی پارامتریک جذاب است؟

 


 

مجتبی امیرخانی . معمار و مدرس نرم افزار های معماری 
 


 

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

3d max-training-package-in-architecture

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

Corona-Render-Training-Pack

پک آموزش رندر کرونا

موتور رندر کرونا جهت رندر و نور پردازی بر روی تری دی مکس

learning-post-production

آموزش کامل پست پروداکشن

در این محصول شما بعد از رندر و خروجی در مرحله پست پروداکشن قرار میگیرید ، با اصول رنگ بندی در فتوشاپ و نحوه ایجاد درخت و انسان و بکگراند.همچنین ایجاد شیت بندی در معماری آشنا خواهید شد.

نظرات

سمیه اکراد لو
۱۳۹۸/۰۵/۲۷
عالی بود ممنون .
تری دی خانی

سپاس

۱۳۹۹/۱۲/۲۴
عالی
تری دی خانی

ممنون

محصولات پیشنهادی مرتبط

پکیج آموزش 3d max در معماری

پکیج آموزش 3d max در معماری

در این محصول شما با جادوی مدل سازی داخلی بیرونی و طراحی پارامتریک آشنا شده و همچنین اصول نورپردازی و متریال گذاری تری دی مکس را یاد خواهید گرفت

خرید پکیج رویت استراکچر

خرید پکیج رویت استراکچر

ورود به دنیای حرفه ای مهندسی معماری ، در پکیج جامع رویت revitکه آموزش صفر تاصد این پکیج مخصوص برای ورود به بازار کار معماری میباشد .با پکیج رویت شارپ آموزش صفر تاصد رویت بهترین پکیج رویت پکیج جامع آموزش رویت اگر در یک جمله بخواهیم پکیج revit architecture را برای شما توضیح دهیم .اینگونه بیان میکنیم بدون یادگیری رویت ،معماری شما ناقص خواهد ماند .

تلفن تماس واتس آپ اینستاگرام تری دی خانی